Träning med mycket...

... störning blev det igår.

Vi gav oss som vanligt iväg i god tid till Lomma för att jag skulle få springa av mig lite innan träningen. 

Järngänget var som vanligt på plats, Margareta med Bell, Spot & Jizza, Ulrika med Isa & Molly, Eva med Kid, Berit med Vira och lite senare dök Britt-Inger med Maya upp. Vi tog oss alla förväntansfullt ut i furet. Stadga är ju aldrig fel så det fick vi börja med. Walk-up med en massa flygande dummiesar börjar bli en vana och vållar inga större problem längre för någon. När vi sedan blir kommenderade att sitta kvar när våra mattar går iväg för att sedan kan kalla in oss en efter en är inte alltid så lätt. Idag ropade Ulrika in Molly och då stack Bell & Spot oxå... visst är det väl så att kärt barn har många namn ibland? När Eva ropade in Kid, så försökte han att locka med mig ett litet tag innan han sprang till sin matte. Jag satt som faststenad i marken och vågade knappt andas. När det var min tur sprang jag som attans intill MOR och jag fick jättemycket beröm för att jag var så duktig som satt kvar. När det sedan var dags att hämta in alla de utslängda dummiesarna så var jag inte riktigt på hugget, jag tramsade lite vilket inte uppsakattades så klart. Men jag spottade upp mig lite på slutet. Sedan blev det en dirigeringsövning med en kastad markeringsstörning först. Jag var jättenellad på markering och därför blev första dirigeringen inte riktigt bra, jag kallades tillbaka, vi tog ett par steg framåt och så riktades jag igen och då gick det betydligt bättre. Markeringen vållade sedan inget som helst problem. Sista övningen slutade väldigt bra och det är skönt att avsluta så. Jag skickades på en markering, stoppades, MOR kastade iväg en dummie själv och skickade sedan mig på den först kastade och sedan fick jag hämtad den sista som en belöning på att jag gjort alldels rätt.

Innan vi lämnade Lomma så fick vi en liten genomkörare av Margareta inför dagens LK1-tävling i Svedala. Det hela gick hyfsat bra... så om nu "Gud vill och nerverna håller" så lyckas det förhoppningsvis i eftermiddag.

Jag åkte sedan in i bilen, vilket faktiskt var riktigt skönt så det gjorde mig inget att MOR sedan var ute på planen igen och härjade lite med GuinnessBusMus som oxå dykt upp för att få sig en genomkörning av programmet. Lena & Guinness vi hoppas att ni hänger på framöver på tisdagsträningarna :-).

Nä nu är det dax att sluta säger MOR och det är nog bäst att lyda!

Kommentarer
Postat av: Enzo

Nu är jag jääääääääättesugen på att träna med er! När får jag vara med och visa att jag numera ALDRIG släpper dummien utom när matte säger att det är ok?????

2008-11-16 @ 11:14:17
Postat av: Wallander

Du är välkommen när helst du vill, men du behöver ju glänsa hur mycket som helst... någongång kan du väl i alla fall låtsas som om du råkar tappar den bara.

Postat av: Enzo

Hi, hi, matte och jag slipar på lite andra saker också som vi ska glänsa med :-). Efter vår kursavslutning nästa helg hoppas jag matte pratar med MOR eller Margareta och bestämmer en dag vi kan träna.

2008-11-16 @ 16:45:36
Postat av: zo

GRATTIS till ert 1:a pris idag!!! Snyggt jobbat av er, ser fram emot att få läsa mer om det här på bloggen :-)

2008-11-16 @ 16:49:02
Postat av: Enzo

Eeeeeh, missade visst halva namnet i min kommentar ovan. Men jag menade mitt grattis av hela mitt hjärta!

2008-11-16 @ 16:49:49
Postat av: Carina, Shiva & Vittra

JÄTTEGRATTIS!!!!!! Fy tusan så duktiga ni är! Nu blir det tårta av!

2008-11-16 @ 17:37:38
URL: http://shivaovittra.blogg.se/
Postat av: Lakrits

Hallå!!! Hur lång tid ska det ta att uppdatera??? JÄTTESTORT GRATTTIS FRÅN MIG OCH MATTE I ALLA FALL!! Nu tränar vi vidare mot nya mål!

2008-11-16 @ 18:00:21
URL: http://vildhunden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback