En kvart...

... var med Emma fick vi klickertränande ekipage idag.

Alla var på plats, Margareta, Bell & Spot, Ulrika & Isa, Eva & Kid, Lotta & Jazz, Britt-Inger & Maya, Inka & Boston.

På sin kvart fick man själv välja vad man ville ha klickhjälp med. Vad MOR valde kan ni som läst min blogg de senaste dagarna säkert lista ut. Emma ville kampa lite för att få igång mig och det slutade tyvärr så här (hoppas den går att reklamera):

Margareta t ex tränade "rutan" med Bell, Ett...:

Två...:

Tre...:

På de 4:e skedde det:


Denna nya söta lilla tjej, Stella kom och hälsade på en stund med matte Agneta:


Innan fikat fick jag pröva på något som jag aldrig tidigare prövat på, "rutan". Jag hade full koll på konerna, likaså på att det placerats något i den behållaren som var nerstucken i gräsmattan. Jag tog kontakt med MOR och hon öppnade munnen och sa ett ord som jag aldrig hört "rutan????". Jag satt lydigt kvar, för hur i helsicke skulle jag veta att kommandot "rutan" skulle innebära att jag fick springa fram och hämta korven. Men när MOR sa rutan + lade till ett lite ja så sprang jag rakt in i mitten och tog korvabiten. Efter ett par försök så började jag haja vad det hela gick ut på :-). Det var kul att få pröva på något annorlunda. 

Efter fikat fick vi se en klickeruppvisning av Krutan & Emma.
Ska vi börja någongång matte undrade en laddad kille?:

Var det där här du vill att jag skulle göra?

Nej hä, det här då?

Detta måste det väl vara då?

Hans energi måste han ha fått när han tidigare på dagen tuggade i sig sin morot:



Medans det fotades och hölls på vid bilarna så gick jag & MOR till furet och tränade linjetag. 4:a gånger gick skickades jag rakt ut och jag sprang rakt ut alla gångerna. Sedan skickades jag på en markering, MOR stoppade mig halvvägs och jag stannade på momangen. MOR och jag lämnade sedan furet med ett leende på våra läppar.

Dagens träningsträff avslutades med att nästan hela gänget fick busa av sig i "Lomma skogen". Det verkade som om våra mattar hade lite problem med att hålla reda vem som var vem, kanske inte så konstigt, eller?


Ser ni mig, jag ligger faktiskt där som världens populäraste kille:

Kommentarer
Postat av: Malin, Oscar & Zolo

Viken kanonträningsdag ni haft:)



Ledsen att jag inte hälsade på dig i bilen Walle var ju så upptagen av att prata med din MOR.



Skickar en extra klapp här ist.



KRAM Malin

Postat av: Enzo

Tänk att matte valde bort denna braiga träning för att få en hel helg på åsen i stället! Ok, vi har haft det rätt mysigt ändå och en massa träning. Matte har bestämt att helgens tema var Närsök. Men matte är usel på att få en vettig signal ur pipan. Kan man skicka henne på en visselpipsblåsningskurs tror du?

2008-10-12 @ 16:16:50
Postat av: Wallander

Enzo, dom där 2-beningarna ställer stora krav på oss, så absolut kan du skicka din matte på visselpipsblåsning. Det är det minsta du kan begära att hon skall klara av!!!



Hoppas träningen på åsen var givande och att du lärt dig massor.

2008-10-13 @ 11:51:12
URL: http://wallander.blogg.se/
Postat av: Enzo

Det matte nog tyckte var mest givande var att vi stannade och tränade mitt bland en massa trattkantareller :-). Tänk vad bra att matte alltid har bajspåsar i fickan på sina jackor. Fast jag skötte mig rätt bra när vi tränade. Mindre uppskattat var det när jag ville hjälpa matte med den där svampen hon plockade :-(.

2008-10-13 @ 18:14:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback