Kanske...

...  gick det inte helt som det borde ha gått idag på träningen.

Idag var det vi som fick lift av Marie & Lakkan från Lund Södra upp till Berit & Vira.

Innan vi begav oss ut och tränade så planlade tvåbeningarna dagens träning. Det skulle dirigeras, markeras, sökas samt markeras på vatten.

Dirigering nr 1 gick inget bra, jag ville gå över stengärdet, men MOR uppmärksammade mig ganska snabbt på att det EJ var korrekt, nr 2 & 3 gick mycket bättre. Markeringarna gick skapligt på land. Söket mitt var inte till belåtelse, jag var slö och nästintill omotiverad av någon anledning. Det som gick bäst idag var vattenapporteringen, jag hämtade snabbt och på de sista försöken så hann MOR dessutom få apporten i handen innan jag skakade mig.

Sedan fick vi tillåtelse att leka lite tillsammans alla 3 och här fick jag fullständigt fnatt, slutade helt att lyssna på MOR vilket så klart inte var så himla klipskt gjort utav mig... jag borde vetat bättre men jag blev lixom helt förvildad i flickornas närvaro. Men men, gjort är gjort och kan inte bli ogjort!

Men varken jag eller MOR är speciellt långsinta så vi var snart vänner igen. När vi blivit avlämnade vid våran bil så körde vi till Arken Zoo och jag fick provianterera en massa godsaker för mitt pk som jag fick av G&G i veckan. Det är mina godsaker men ändå får jag inte äta dem som jag vill, varför skall då MOR bestämma när/var/hur?

Sedan hämtade vi LILLMATTE hos den långe smale och för att hon skulle få övningsköra så fick hemvägen gå via Hjärnarp/Åkarp. Jag spanade efter både kända fyrbeningar som tvåbeningar, men jag såg inga till min stora besvikelse.

Ikväll har vi varit hemma hos MOSTER & Dag och firat Alexandras 16-års f-dag. Nu måste jag ladda inför morgondagens stora debut i lydnadssvängen.

Kommentarer
Postat av: Enzo

Det blev ju en lång övningskörning om ni körde via Hjärnarp :-)

Men du kanske saknar mig och vill komma och träna?

2008-10-26 @ 10:10:54
Postat av: Wallander

Ha ha, här bidde det litta fel, jag menade Hjärup. Men visst saknar jag dig, kanske det var därför det blev fel.

Postat av: Lakrits

Träningen var ju kul när Matte väl bestämde sig för att inte sura.



Är Arken Zoo en affär du kan rekommendera?

2008-10-26 @ 19:28:35
URL: http://vildhunden.blogg.se/
Postat av: Enzo

Saknar dig med! Nu ska jag ut på landet hos mormor och morfar en vecka eftersom matte inte ska vara hemma. Så saknar du mig i bloggen så vet du varför. Vi hörs när jag är hemma igen. Ha de bra till dess och hitta inte på någonting som inte jag skulle ha gjort :-)

2008-10-26 @ 20:00:27
Postat av: Björn & Clara

Tjena

Hur gick det idag i Lomma?

Själv stod Clara o jag o spanade in eliten då vi debuterar nästa helg.



Björn med Clara

2008-10-26 @ 20:30:32
URL: http://www.clarabella.se
Postat av: Heléne och Zico-BB

S-U-P-E-R -- G-R-A-T-T-I-S

till en kanondebut i lydnadsringen. J-a va' ni är bra! Får vi bara rätt på läggandet, så är ju förstapriset hemma.

Ett grattis till Lena och Sigge också, fast det är på er sida. De har kanske en egen, men har inte hittat dit!

Tassar&Kramar

H&Z

2008-10-26 @ 20:40:15
Postat av: Björn & Clara

Tjena

Tackar ödmjukast, men vill inte ställa till besvär då jag ej är anmäld + skitväder.

Det var en lärdom och blanda sig med elitdeltagarna med kommentarer mm, eftersom debuten sker nästa söndag. Har gjort det tidigare o lärt lite av det.

O andra sidan var jag väl kanske inte helt okänd då Clara o jag vann klass III i somras. Bent hälsade då han gick förbi.

Jag hörde att många andra hundar reste sig på platsliggningen (även i eliten). Det hade nog jag också gjort om jag hade varit hund.



Lycka till framöver.



Björn med Clara

2008-10-26 @ 21:36:48
URL: http://www.clarabella.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback