MORS...

... gamla Fleece-tröja har gjort sitt nu efter ca 20-års lång & trogen tjänst:


Nu får denna neutrala Fleece-jacka ta vid istället:


Jag blev allt lite purken igår fm när MOR packade ryggsäcken och åkte iväg utan mig och så kommer hon hem och luktar Lakkan. Lakkan hade alltså fått följa med till Bosjöklosters Jakt- & Fiskemässa men inte jag, fy vad tjaskigt! När man sedan får ligga och höra talas om både det ena och det andra så blev man ju inte gladare precis. Jag hade också velat shoppa, fått visa upp mig i montern och varit med på tävling där man skulle hämta in sådana där roliga saker som tofflor och annat J. Men men nu blev det inte så och lika bra att sluta tjura över det. MOR sa att jag inte skulle ha mått riktigt bra om jag hade fått vara i närheten av Lakkan och att hon lät mig stanna hemma för MITT bästa. Hm, jag förstår inte... jag mår väl alltid bra i närheten av Lakkan, hm...


I eftermiddags blev jag upphämtad av ÄLDREMATTE, hon var jätte förkyld och lite deppig och tyckte att hon behövde någon som kunde liva upp henne lite och då valde hon mitt sällskap, visst blir man glad då. Vi har sett på DVD, sovit & myst mest hela tiden, så klart blev det lite kvällsmat oxå. Nu har vi varit ute på natterundan och nu skall vi gå och knyta oss.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad ska jag nu göra när jag har för lite kläder på mig och fryser? Menar du på fullt allvar att jag får låna den nya fina?



Undrar Ann-Sofi

2008-09-01 @ 22:29:59
Postat av: Wallander

MOR hälsar och säger att hon inte tänkte på det. Ann-Sofi, vill du ärva den undrar hon? Vi kan ta med den i så fall på onsdag.

Postat av: Enzo

Wow, vad tjusig MOR ska bli. Men Ann-Sofi behöver inte vara orolig, jag tror MOR säkert kommer att låna ut sin nya fina fleece också, eller vad säger du Wallander?

2008-09-01 @ 23:42:09
Postat av: Ingela

Nu blir det svårt att känna igen Mor fast tjusig det blir hon i sin nya fina Fleec, undras om det är lika bra kvalite på den nya som det har varit på den gamla.

2008-09-02 @ 13:50:25
URL: http://tessietosingsdagbok.blogg.se/
Postat av: Lakrits

Tur man har bra näsa så man kan känna igen Helene ändå fastän hon inte kommer att se ut som vanligt. Men den nya är fin, jag var med när den inhandlades.

2008-09-02 @ 21:53:22
URL: http://vildhunden.blogg.se/
Postat av: Margareta

Jag undrar jag om hon verkligen är villig att låna ut den fina nya fleecen. Den gamla som var så bra, man visste alltid var man hade Helene. Inte för att hon brukar försvinna precis, hon har ju en duktig viltspårchampion till hund. Kanske får vi se Wallander i fleecen nu när Helene fått prova på att vara hund om än för en kväll.

2008-09-03 @ 09:30:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback