Som vanligt...

... när lönen har kommit så skall dom där kvinnliga 2-beningarna alltid ut och shoppa och så även idag. Jag & FAR fick vara hemma och hålla koll på penningkontot. Hela tiden övervakade FAR kontot - men han behövde ej heller ingripa denna gång - de shoppade inte så fasligt mycket.

Efter ett par timmar kom dom hem och kan ni tänka er dom hade faktiskt inte bara handlat åt sig själva... de hade handlat åt mig oxå, både hundmat & grisöron, himlans SNÄLLT!

Under sen eftermiddagen/kvällen har det sedan mest varit gnäll på MOR, dels för att hon haft tvättkväll men oxå över ett översättningsjobb från svenska till engelska som hon varit tvungen att påbörja. Det skulle ha varit klart för en vecka sedan och hennes arbetsgivare är tydligen inte helt nöjd med förseningen, men om dom nu har synpunkter tycker jag gott att dom kunde göra det själva istället.

Så av naturliga har det inte blivit så mycket träning idag, lite klickande men det är något som jag inte riktigt fattar vad hon vill att jag skall göra. Jag har ju berättat att hon lägger en röd platta på golvet som jag sätter tassen på och varje gång jag gör det så blir det godis. Denna platta har sedan MOR lagt i sin hand och efterhand har handen lyfts upp med plattan från golvet och då har jag fått lyfta tassen en bra bit. Men 3 gånger har nu MOR bara suttit där med handen en bit från golvet men glömt plattan. Jag har försökt titta upp där plattan brukar ligga för att hon skulle förstå, men hon fattar ju ingenting och då har jag tröttnat och gått och lagt mig. Tråkigt att hon inte fattar att det inte är kul om det inte klickar!

Nu skall jag ut på natterundan med MOR för omväxlingsskull, FAR har gått och jobbat och då får MOR rycka ut. Sedan är det sängen som gäller för vi skall upp tidigt och åka iväg och träna imorgon. Till Sibirien skall vi, det låter långt bort, bäst att packa med passet :-)

Kommentarer
Postat av: Enzo

Påminn MOR om pälsmössa och vantar nu när hon ska till Sibirien :-)

2008-09-27 @ 22:55:45
Postat av: Lakrits

Sibirien låter spännade. Jag väntar på rapport. När det gäller shopping har Matte bättrat sig sedan hon skaffade mig har hon berättat. Nu handlar vi inte mycket, för tillfället är det tvärtom. Matte försöker prångla ut grejor hon inte längre vill ha.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback