Tålamod...

... och åter tålamod tycks det behövas av alla berörda parter när man skall klickertränas.

Igår placerade MOR ut ett drinkunderlägg på köksgolvet. Både jag & MOR bara satt och stirrade på det jättelänge. Men sedan flyttade MOR lite på det och då råkade jag sätta en tass på det och vips så sa det klick och så kom godiset. Proceduren upprepades sig ännu en gång. Sedan satte jag självmant tassen på den 3 ggr. Det var tydligen det som MOR ville jag skulle göra :-)

I morse hade jag glömt bort vad som gällde med den där röda grejsemojsen... en gång fick MOR friska upp minnet, men då behövde hon bara sätta ett finger på underlägget och så kom minnet tillbaka.

Ikväll väntade och väntade vi tillsammans, jag trodde jag skulle få en vink men den kom aldrig och då var det lika bra att jag kollade om det var samma sak som gällde fortfarande och det var det :-) Gång på gång satte jag tassen på den och snabbt gick det!


Det är banne mig inte lätt att fatta vad MOR vill att man skall göra... man är ju ingen tankeläsare... men det verkar hon tro att jag är.


Kommentarer
Postat av: Lakrits

Jag kan inte bestämma mig för om jag vill att Matte ska prova det där eller inte. Det är ju bra med mycket godis. Men knivigt att lista ut vad som gäller. Fast jag gillar ju klurigheter. De där spelen jag har är riktigt roliga. Hoppas de kommer fram i veckan, det var ett tag sedan.

Postat av: Lakrits

Glömde förresten att Matte inte har vidare tålamod så det blir nog inget.

2008-09-10 @ 23:47:53
URL: http://vildhunden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback