Bus...

... & bad.

I förmiddags åkte jag, FAR & LILLMATTE först till Lomma och där fick jag busa så in i skogen. Sedan åkte vi till Bjärred och köpte glass och därefter fick jag bada vid långa bryggan. Det var riktigt härligt att få kasta sig ut i det kalla vattnet.

Eftermiddagen gick sedan i lugnets tecken innan det var dags att ladda & hålla tassarna för Di Blåes match, vilket hjälpte bra! Den nya MFF-scarfsens för nog tur med sig :-)

MOR höll inga tummar hon, nä hon satt och njöt i valplådan. Drygt 3 veckor är dom nu och nu börjar dom allt att bete sig som 4-beningar skall göra rapporterade MOR.
Se så söta & underbara dom är på bild:

Blåögd & söt:

Titta vilken liten fin tunga:

Behöver man så behöver man:

Matstation nr2:

Mätta & belåtna:

Lite från ovan:


Kommentarer
Postat av: Enzo

Tänk att vi också varit så små och bott hos Margareta!

2009-04-16 @ 23:09:30
Postat av: Lakrits

Ja, det var allt små minisar det. Håller med Enzo om att det känns avlägset att man själv har varit så liten. Jag var robust redan från födseln. Fast jag minns inte mycket av första tiden. Men sedan var det lajbans när jag och syrrorna busade.



Men jag avundas verkligen inte Isa...



Postat av: Helena & Vilja

Åhh vilka små godingar men blir helt valpsjuk.......skulle kunna ha hur många som helst!!



Ja det är ett jättebra förslag att träna med skytt.....vi gjorde det jättemycket i höstas (inför jaktproven) med luftgeväret i högsta hugg fick Perra (eller någon annan) agera skytt och gå framför. En dag kom jag i skogen med kylväska på dragkärra full med vilt och luftgeväret som stack upp ur ryggsäcken och jag kom på mig själv med att tycka det var så konstigt att folk som jag mötte tittade så konstigt på mig :-) Kramen!!

2009-04-17 @ 07:21:34
URL: http://holmstorp.bloggagratis.se
Postat av: Carina, Shiva & Vittra

Dags att kolla så ens valpsjukevaccination gäller fortfarande ;-)

2009-04-17 @ 12:56:14
URL: http://shivaovittra.blogg.se/
Postat av: Heléne

Håller med Helena ... får kolla om min vaccination är ok :D Den brukar vara i 8 år, men är säkert rejält försvagad efter 7! Vågar man vaccinera om ett år för tidigt???

Kramar

Heléne

2009-04-17 @ 21:30:17
Postat av: Elenor och Zidane

Åh, så söta!!! Skulle du ha en hane eller en tik? Det är inte lätt att välja......

2009-04-17 @ 22:03:29
URL: http://www.ilsanosfatboy.cybersajt.se
Postat av: Clara

TjenaMoss



TACK för alla gratulationer som JAG fått av er. Husse har läst upp det.

Har du/ni sett ut ngt syskon till dig ännu?

Hörde att Husse pratade med min uppfödare som ville ha valpar efter mig, men jag är nog inte så intresserad av det. Jag tror inte att ngn anna kommer helelr för jag har sagt till Husse att jag vill ha honom för mig själv.



Det där med falsetten hörde jag med men Husse menade inte dig UTAN de andra i elitgänget som hade synpunkter på Husses röst.



Vi önska er en trevlig helg.



Clara

o Husse hälsar mä.

2009-04-17 @ 23:59:15
URL: http://www.clarabella.se
Postat av: Ingela

GUD vad söta de är man blir nästan sugen men jag har ju bestämt mig ingen mer flatte......



Trevlig Helg på er!

Kram

2009-04-18 @ 00:22:01
URL: http://tessietosingsdagbok.blogg.se/
Postat av: '♥♥♥♥lotta, Juni o Cola♥♥♥♥

nämeeen gudars så goa de är!!!Underbara:) ...stackare som redan fått äckelfästingar:(ska och köpa sådantdär halsband åt mina snart, så vi är reda när äcklerna kommer hit!

2009-04-18 @ 10:57:50
URL: http://juniocola.bloggagratis.se
Postat av: Agneta & Tyra

Jag håller med dig, när man tycker att det börjar gå bra då blir det alltid något bakslag, he hee. Så är det ju det här med att man får lära sig den hårda vägen som nybörjare he hee, idag var en sån dag för mig!!!!



Valparna är 4 veckor idag. Ska fara och kika på dem nu och tyvärr så ska väl också Kenzo lämnas tillbaka, snyft....



Jag ska ta kort i valplådan



Kram



Agneta

2009-04-18 @ 14:29:27
URL: http://www.nogg.se/tyra
Postat av: Helena & Vilja

Perra (min gubbe) ber dig ta bort de där valpbilderna eller åtminstone varna känsliga tittare :-) Hans fru är nämligen en av dem som har svårt att se sådana bilder! Kram

2009-04-18 @ 19:39:30
URL: http://holmstorp.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback