Hemlisavslöjande...

... jo så här är det... jag skall faktiskt få bli STOREBROR.

Beslutet satt lite väl hårt inne hos FAR... men efter att han sett valparna i måndags och Margareta svarat på massor av frågor så började han vänja sig mer och mer vid tanken och igår förmiddag hade han bestämt sig.

Det FAR är mest bekymrad över är att allt kommer att bli dubbelt, bl a har han nämnt detta:
* Dubbla promenader, hm, skall inte jag ändå ut?
* Dubbla matskålar, behövs inte vi kan äta i omgångar, vattnet kan vi samsas om.
* Dubbelt så många bajspåsar behöver det inte heller bli... vi får väl lära oss att tandembajsa. 
* Halsband och koppel, ja det får vi nog allt ha vars ett... men det finns kanske något liggande i byrån som han kan få ärva, är det inte det som småsyskon brukar få göra?
* Dubbelt så mycket leksaker, nix pix, jag lovar att dela med mig.
* Mat, försäkringar, vaccinationer, ja det blir allt lite svårt att inte dubblera.
* Dubbelt så smutsigt, inte heller nödvändigt, för om FAR lär sig att torka av oss lite grundligare när vi varit ute så är nog inte risken så stor att det blir så.

Så... en liten BECK lär alltså komma hem och röra om i rejält i vårat hem om si så där en 5 veckor eller nått.

Det skall bli jätte jätte kul, måtte det bara inte blir en jobbig liten jäkel... men jag får väl lära den ett & annat då!

Titta gärna in senare igen... för då kommer jag att rapportera lite från mitt besök hos Lakrits-tjejen.

Kommentarer
Postat av: Mia o Viggo

Åh, grattis Walle, ska du bli storebrorsa! KUL! Ni kommer att få så roligt tillsammans.

O vilket bra namn - bättre än Van Veeteren!

2009-04-10 @ 17:06:06
Postat av: Ingela

Grattis Walle!och Grattis till Mor och Far som fattade ett så bra beslut vi ser väldigt fram emot att få se lille Beck.



Lycka till!!

Postat av: Ulrika

JIIIPPPIII!!!!

Vad roligt att ni bestämt er för en liten Isa-bäbis!

Då blir jag ju "mormor" i er familj! Det ser jag fram emot!



Ha nu en riktigt skön påsk! Vi ses!



Kramar till er!//Ulrika

2009-04-10 @ 18:11:10
Postat av: Anonym

Grattis brorsan. Jag gissade faktiskt på att det var din hemlis. Jag blev ju storebror förra året. Det är ju ett och annat man får lära den lille. T ex att inte ligga på min favvoplats Matte o Husse säger att det inte alls är jobbigt med två. Vi har sällskap av varandra nu och kan springa och ha kul tillsammans.

2009-04-10 @ 18:13:09
Postat av: Enzo

Åååååh, vad avis jag blir på dig!!! Jag vill också ha ett syskon att busa, sova och mysa med. Men matte vägrar att lyssna på det örat och säger att jag är precis vad hon klarar av :(.

2009-04-10 @ 18:23:44
Postat av: Karin och Wilma

Vad roligt med en lillebror! Jag vill också ha en till hund och nu vill jag det ÄNNU MER! Har inte riktigt lanserat idén till Peter ännu. Bara nämnt det i förbifarten och fått ett he he (med ett nervöst ryck i ögonvrån). Mitt stora problem är att jag inte vet var jag ska göra av TVÅ hundar på dagarna. Kan inte begära att dagmatte/husse ska ha en hund till, de har ju redan 4. Kan jag lösa det så kan jag nog övertyga Peter också.



Glad fortsatt påsk till er också!

2009-04-10 @ 18:34:12
URL: http://karinochwilma.bloggagratis.se
Postat av: Vira

Så kul Walle ! Det låter jättebra! Nu får du lova att bli en bra och kulig storebror och det tror jag du redan är. Det är toppen att vara två hundar i flocken då känner man sig inte så ensam när människorna är på jobbet!

Lycka till och GLAD PÅSK!

2009-04-10 @ 20:10:20
Postat av: Zico-Bus

Grattis Walle!

Härligt att du ska bli storebror! Är lite avis faktiskt - har ju bara varit "lillebror". Tror absolut att du blir en "toppen-brorsa"! Hälsa "Far" att det faktiskt inte är dubbelt så jobbigt med två hundar ... bara dubbelt så dyrt :D

Gla´Påsk!

/Z&H

2009-04-10 @ 21:19:48
Postat av: Castor

Grattis brorsan. Jag gissade faktiskt på att det var din hemlis. Jag blev ju storebror förra året. Det är ju ett och annat man får lära den lille. T ex att inte ligga på min favvoplats Matte o Husse säger att det inte alls är jobbigt med två. Vi har sällskap av varandra nu och kan springa och ha kul tillsammans.



2009-04-10 @ 22:05:54
Postat av: Lakrits

Wow vad häftigt. Ska bli mycket spännande att få rapport om hur det blir hemma hos er!



Såklart är även lille Beck välkommen till oss i skogen när han kommer till er flock! Vi ser verkligen fram emot att få träffa honom!

2009-04-10 @ 23:43:02
URL: http://vildhunden.blogg.se/
Postat av: Happy / Gazton

Jätte stort GRATTIS....kul att få en lillebror =)...

Var du glad i alla fall att det inte är en lillasyster, för dom blir sååååå jädrans busiga.

Happy

2009-04-11 @ 01:35:55
URL: http://gaztons.wordpress.com/
Postat av: Elenor och Zidane

Jag visste det......trots att jag inte känner dig på "riktigt"! KUL.

2009-04-12 @ 15:05:51
URL: http://www.ilsanosfatboy.cybersajt.se
Postat av: Clara

Tjena

GRATTIS.

Jag vill också ha ett syskon. Hur gör man för att riktigt övertala min Husse?



Clara

2009-04-12 @ 21:16:17
URL: http://www.clarabella.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback