Hopplöst...

... var det igår på Fart & Fläkt.

Jag och MOR höll oss mest för oss själva... men jag har aldrig varit så långhalsad förut fick jag höra. MOR påstår att de löpande tikarna ställt till det en hel del för min utveckling i denna träningskurs. Jag är inte helt övertygad om att jag får åka dit fler gånger denna vår, MOR säger att det känns som lite slöseri att åka så pass långt utan att få ut något av det hela. Men jag försöker så klart övertala henne och säger att jag skall skärpa till mig, jag vill gå klar kursen... man kan ju inte bryta så där mitt i.

Men igår kunde jag faktiskt inte helt hjälpa att det blev som det blev. För när vi skulle träna på inkallning med ställande så kom faktiskt en av tikarna framspringande till mig och bringade oreda en stund. Så klart gjorde jag inte rätt när jag tackade JA när hon bjöd upp till dans.  MOR agerade på direkten och snart var vi infångade och träningen tog där nästan lite slut för min del... var lite för okoncentrerad därefter och av någon konstig anledning så lixom fastnade snudan i gräset gång på gång.

Idag har det varit toppen fint väder och jag blev så glad när MOR stoppade dummiesar i jackan ikväll och så gick vi ut på en långis runda, nära 2 timmar var vi ute. Flera gånger på rundan fick jag jobba lite och det var riktigt roligt faktiskt.

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Hördu Walle!

Jag tycker det är lite väl mycket negativa tankar här på din blogg nuförtiden!

Om jag får komma med ett ltet tips till din Mor så skulle jag tycka att du behöver en liten paus! Bara gå runt och "sköna" dig och njuta av våren! Och vips så tror jag att du är på banan igen! Kanske Mor också behöver tänka på något annat! Ibland behöver man "bara vara" för att allt man lär sig liksom ska "sätta sig". Fast allt detta vet såklart din kloka Mor redan!

Njut nu av det fina vädret!

Kramisar! Ulrika

2009-04-02 @ 02:08:57
Postat av: Zico-Bus

Hej Walle!

Håller med Ulrika - det behövs kanske en paus? Eller åtminstone en rejäl sänkning av kraven, när störningarna är så pass starka. Min matte har mer än en gång packat ihop både mej och träningsgrejor, när det funnits löptikar på planen. Visst kan man vara där, men det blir liksom ingen positiv träning och framförallt är det svårt att ta in något nytt.



Synd bara om ni måste bryta kursen. Kan ni inte försöka komma med i en grupp där det inte finns löptikar?

Tass&Kram

Zico-Bus

2009-04-02 @ 12:33:42
Postat av: '♥♥♥♥lotta, Juni o Cola♥♥♥♥

bra att du inte har attakerande löptikar på skogspromenaderna iallafall;) då måste ju sluta löpa nån gång!!!Då kanske det går bättre;)

Postat av: Enzo

Aj, aj, aj Walle, inte bra alls att smita iväg och leka. Löptikar är ett elände. Själv har jag fått lära mig att det är bäst att prioritera matte framför löptikar. Men det är inte lätt även om jag älskar min matte :-).

2009-04-02 @ 14:30:46
Postat av: Wallander

Hm, Enzo brorsan, nu måste jag allt rätta dig lite... det var INTE jag som smet iväg till den där tiken, det var hon som kom till mig.



Paus & paus, lätt att säga svårt att utöva är jag rädd för (= himlans tråkigt).

2009-04-02 @ 15:04:39
URL: http://wallander.blogg.se/
Postat av: Enzo

Nu är det nog lite bortförklaring här brorsan eller vad menade du med "Så klart gjorde jag inte rätt när jag tackade JA när hon bjöd upp till dans." Tog ni era danssteg under MORS kjolar eller smet ni iväg en liten, liten bit bort...? :-)

2009-04-02 @ 17:59:43
Postat av: Ann-Sofi

KOM IGEN!!!



Att träna hund är precis som livet i övrigt - det går upp och det går ner. Plötsligt en morgon vaknar du Walle och inser att de där tramsiga tikarna inte är värda att bli ovän med matte för.



Jag som har tikar har samma problem, men på ett annat sätt - efter löp kan de bli trista omotiverade och de kan leva i sin egna värld.



Kämpa på!! problemen är till för att komma över och hemska tanke för att testa oss tvåbeningar, vi lär oss något nytt var gång.



Jag tror på dig och att du inte ger upp så snart, kämpa om än i motvind, snart blir det medvind.



Kramis Ann-Sofi med flock



Ps. stort tack för grattis på Margaretas blogg

2009-04-02 @ 20:12:55
Postat av: Marie

Håller med Ann-Sofie. Det går upp o det går ner. Det enda man vet är att man inte vet :D



Bryta ihop och komma igen lär man nog få göra många gånger när man tränar hund. Man utvecklas mycket av det faktiskt. Att försöka se nya lösningar när den värsta truligheten har lagt sig.



Nästa vecka ska vi SPÅRA. Du ska få ett alldeles eget spår Walle, och Lakrits ett. Det du! Då tror jag du glömmer allt var löptikar heter. Inget går upp mot en skank och lite blod.

2009-04-02 @ 21:38:43
URL: http://vildhunden.blogg.se/
Postat av: Lakrits

Åhhhh Walle min Walle. Inte lätt med allt som distraherar. Har ni testat godisarna som var i f-presenten? De funkar bra på mig om Matte har såna i munnen när vi tränar. Enda nackdelen med dem är att man blir lite törstig av dem för de är rökta. Men bara det finns vatten att tillgå så är de toppen.



Bara EN VECKA kvar nu tills du kommer och nattar över! Mysepys!

2009-04-02 @ 21:40:54
URL: http://vildhunden.blogg.se/
Postat av: Lakrits

Amen, det var ju JAG Lakrits som skrev sista kommenteren. Typiskt Matte att trassla till det...

2009-04-02 @ 22:54:12
URL: http://vildhunden.blogg.se/
Postat av: Lakrits

Och nu är jag förvirrad och trött...Matte hade inte klantat sig. Bara så ovant att se henne skriva här!

2009-04-02 @ 22:55:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback