Igår...

... var vi hos goda vänner och då fick jag träffa Bengtsson en 2 1/2 årig brun labbe.

Vi fick ett par härliga promenixer tillsammans (glytten FAR ville dock inte vara med på bild):
 
och sedan fick jag visa honom hur man apporterar (han har aldrig apporterat). Jäklar alltså vad jag skärpte mig. Snabbt ut och snabbt in och lämnade av som man skall.
Johannes stod på kullen, kastade och sa kom och ta den Wallander... men jag stack först iväg på MORS apportkommando:


Sedan var det Bengtssons tur att testa på och jo då lite intresserad var han allt, Henrik fick lägga benen på ryggen för att hinna med:


Sedan höll jag full koll på grillen så att inte fläskfilén skulle brännas vid:

Tack familjen Sandberg för en trevlig kväll!

Kommentarer
Postat av: Clara

Tjena

Visste väl att du var ett föredöme. Skärp dig nu lika mycke vid nästa lydnadstävling så att ni får minst de där 160 poängen.



Jag önskar er en trevlig vecka.

Husse hälsar mä.



Clara

Postat av: Carina

Ser ut som om både tvåbeningar och fyrbeningar hade en trevlig kväll!



Nu är det bara fem dagar till nästa helg!

2009-04-20 @ 07:04:50
URL: http://shivaovittra.blogg.se/
Postat av: lotta med juniocola

hehe.jasså nu gick det bra att apportera..när man kan impa;)bra gjort Walle, du kan ju;)

2009-04-20 @ 16:56:18
URL: http://juniocola.bloggagratis.se
Postat av: Enzo

Det är bra Walle att du håller ställningarna med att förvirra MOR. Kan du/vill du apportera eller inte? Själv knäckte jag matte igår med att först släppa varenda dummie några meter från henne och sedan totalvägra att apportera på "klockan-övningen". Men coach-Göran är tydligen konsulterad i dag och matte fick krypa till korset med att hon nog lagt upp övningarna lite fel. Göran tyckte att hon fick precis det resultatet hon förtjänade, det var inte mitt fel i alla fall :)). (Matte säger att det var så pinsamt dumt gjort att jag inte får skriva hur hon klantade sig. Men jag kan avslöja att min nya favvis-leksak och ordet nej var inblandade på ställen de inte borde).

2009-04-20 @ 19:25:52
Postat av: Elenor och Zidane

ha ha Coolt att impa. Labbekompisen blev nog sugen på att apportera nu när du visat hur man gör Walle. Vad ska din lillebror heta?

2009-04-20 @ 22:09:07
URL: http://www.ilsanosfatboy.cybersajt.se
Postat av: lotta med juniocola

okej, då ska jag testa:)Jag är nyfiken jag med ska du veta..men det KÄNNS skitbra nu iallafall:)

2009-04-20 @ 23:34:24
URL: http://juniocola.bloggagratis.se
Postat av: Gazton

Mmmmmm fläskfilé, gott! Apportera kan du få lära oss också. Hämtar vi något så inte sjutton lämnar vi tillbaka det frivilligt heller, glöm det. =)

2009-04-21 @ 03:59:56
URL: http://gaztons.wordpress.com/
Postat av: Lakrits

Mysiga bilder. Fint väder. En härlig fläskfiléi gott sällskap. Vad mer kan man begära?

2009-04-21 @ 08:37:05
URL: http://vildhunden.blogg.se/
Postat av: Ingela

Vilken mysig och avkopplande dag ni haft. Nu dröjer det ju jätte länge tills vi ses igen det tycker vi är lite trist.

Ha det bra

Ingela och Tessie

2009-04-21 @ 14:40:00
Postat av: Anonym

Tack för trösterika ord i min blogg! Ja det kändes verkligen sååå surt igår och jag var så besviken men nu börjar det lägga sig och jag börjar planera hur vi skall träna oss i form till hösten eller nästa vår! Här skall det pangas och går fot och sitta passiv och hon skall inte få apportera!! Alla i vår omgivning kommer tro att det har öppnat en skjutbana i vår skog :-) Sen skall jag gå till vår träningsgrupp och hon skall få sitta och titta på när de andra apporterar!! Jo jag kommer nog igen även om man får börja om....alltid är det ju nåt.....låter ju inge kul att börja om från valpstadiet men då är du ju igång med valpträningen tills Beck kommer :-)



Kramar!

2009-04-21 @ 17:01:08
Postat av: Agneta & Tyra

Fina härliga bilder, grönt gräs???? Ja nog är det kontraster alltid he hee. Skönt såg ni ut att ha haft i alla fall!



God mat dessutom!!! Vi hade gärna tagit en bit grillar he ehe



Kram



/Agneta & Tyra

2009-04-21 @ 19:32:37
URL: http://www.nogg.se/tyra
Postat av: Agneta & Tyra

Jag försöker verkligen hitta en husvagn men tyvärr så har det inte nappat ännu. Jag vet vilken jag vill ha, eller vilka och då ska det ju stämma med att de finns i närheten här också. Söderut finns det många!!! Kanske får skicka dig på "köparstråt" sen skulle jag nog RRRRRUUUUUUSSSSA till er efter vägen!!!



Kram



Agneta

2009-04-22 @ 07:23:11
URL: http://www.nogg.se/tyra
Postat av: mimio

Gomorron!

Ha ha viiiiiiiiiiiisste att DU skulle notera min tystnad angående fotbollen haha (o:

Klart jag är i med grabbarna i motgång också, optimist som man är!

När det blev straff för Örebro, var jag den enda som skrek HAN kommer att TA DEN!

Sambon sa däremot:

-Jahapp, då var det kört!

(men så är han ju Hässleholmare i hjärtat...)

Fasen nu leder ju NI!!! Men vi kommer igen! ((o:

Härlig dag ni hade med fläskfiléer o allt!

Fina bilder o kul att se.

Nu ska jag cykla till jobbet

Ha en härlig dag.

Kram

m



2009-04-22 @ 07:26:19
URL: http://mimio.blogg.se/
Postat av: Karin och Wilma

Bengtsson blev nog impad! Hade nog blivit ännu mer impad om du hade apporterat fläskfilén... Jag apporterade ett fiskspett en gång, men det uppskattade inte matte eftersom jag kom tillbaka med bara spettet. Det som var på hade liksom ramlat av...?!



kram Wilma

2009-04-22 @ 22:24:08
URL: http://karinochwilma.bloggagratis.se
Postat av: Helena

2009-04-23 @ 06:53:42
Postat av: Helena & Tina

Jag skall försöka njuta av lugnet nu..........Tina klarar det utan problem men det är lite värre för mig. Men i helgen (kanske redan ikväll) blir det lite träning :-) Kramen



Ps Åhhh va mysigt snart (är det 5 veckor kvar, eller?)har du en liten vappe hemma hos dig, jag är sååå avundsjuk Ds

2009-04-23 @ 06:56:17
URL: http://holmstorp.bloggagratis.se
Postat av: Agneta & Tyra

Om vi åker tåg ner till er, vad ska vi då dra hem husvagnen med?? Låna er bil eller he heeee???? Det var ju kul!!!



Det är nog så att jag får rikta in mig på att fara söderut och köpa en, där finns det ju så många!!!!!



Kram



Agneta

2009-04-23 @ 18:13:46
URL: http://www.nogg.se/tyra

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback