1:a kurstillfället...

... för FLATTLIGAN inkl lilla mig (Beck) i söndags.

Jag får skriva själv för brorsan var inte närvarande, han var hos snälla tanten & snälla farbrorn hemma på gården.

Jag kan lova, det här kommer inte bli en vanlig valpkurs, det blir det inte när Bea och Göran är inblandade har jag hört från säkra källor.

Vi samlades inne på apellplan för lite information om kursen innan vi begav oss ut i furet.







Jag och MOR tillsammans med Leia, Chilli, Bella och den lilla söta labbevalpen (som jag tyvärr glömt namnet på) fick börja hos herr Andersson där vi fick reda på att vi skulle lägga fokus på kontakt.
Uppmärksamma lyssnare:


Vi fick först gå runt i koppel och när matte/husse kallade så skulle vi direkt fokusera på dem.

Gjorde man rätt så fick man godis... det fattade jag snabbt som attan.
 
Sedan skulle vi kopplas loss och matte/husse lämnade plötsligt ringen utan att vi märkte något och då vi hörde vårt namn så skulle vi välja att direkt springa efter dem = en fungerande INKALLNING. Vi fick börja och jag tog en runda bortom LILLMATTE & FAR först... men sedan blev det raka vägen till MOR i full fart. 2:a försöket gick utan omväg.
Undrar vem som blev gladast?:


När alla gjort denna övning så flyttade vi in lite längre in i skogen för att få lite skugga. Där var gräset högre och mera intressant. Väl där inne så gjordes övningarna om, denna gång fick vi alla vara lösa samtidigt och då fick minsann MORSAN & FARSORNA jobba betydligt mycket mera, det var så svårt att välja RÄTT framför bus... men tillslut blev godislusten för stor och godis blev det bara hos sin egen matte/husse :-)

Jag tror att det är bra att "sitta bra" till hos Göran från början:

Avslutningsvis fick vi promenera mellan två koner och när jag väl knäckt koden att en titt på MOR resulterade i godis så kunde jag bjuda på flera tittar på rad. Men emellanåt var jag tvungen att cheka in lite annat oxå.

Sedan blev det en stunds vila medans 2-beningarna fick smaka Beas chokladkaka, man blir rätt slut av att vara på valpkurs:

Därefter fick vi byta plats med den andra gruppen där Alice, Enzie, Mira, Pärla & Vera varit igång med Busiga Bea. Här kommer några bilder.
Alice i bustagen med sin matte & husse:

Pärla & Lotta på strövtåg:

Ensam & övergiven Ulrika, vart har alla tagit vägen?:


Bea  vill att vi skall lära oss använda näsan, att vi kan se vet man redan. Så först fick jag vara försökskanin på att nosa upp godis som Bea gömt ner i marken runt en buske. Inte helt lätt... men vad gör man inte för godis:-) Hoppas att jag får göra denna övning oftare för det var skitkul! Sedan fick vi gå iväg en och en bort till Bea & Ulrika och där fick vi fortsätta på en liten promenix i gräset och vet ni vad, jag hittade en kanindummie och greppade den på direkten och det gillade MOR minsann för hon blev så glad och det smittade av sig så att jag ville springa iväg med den men se det kunde man inte och då valde jag MORS famn istället. Det blev en ny promenix och det dök minsann upp en till bara så där och historien upprepade sig. På tredje rundan så verkade det tomt... men minsann så fick jag en doft i nejsan som kändes bekant och då fick jag gå lite i sidled och där låg det ytterligare en. Jag kände mig jättestolt när jag bar en så fin dummie (Wallander har massor av sådana... undrar om han lånar ut dem åt lilla mig?) VIKTIGT är att vi oxå blir lärda att vara passiva... detta fick vi vara mycket hos Bea.

Tyvärr var vi tvungna att lämna allt det roliga efter denna övning. För jag skulle skjutsas till Elliot (Walles kuliga brorsa, se sep inlägg förmodligen imorgon) och LILLMATTE till Göteborg.
Detta kurstillfälle skulle ju vara mellan 10-12.30, vi gick 12.50 och då hölls det på för fullt. Vet ni... Bea & Göran är kanon men hålla avslutningstider är dom helkassa på... men det är såååååååå positivt att dom är sååååååååååå engagerade... för då får vi mycket valuta för pengarna våra :-)

Nästa kurstillfälle blir på kvällen den 13/8 och då skall vi till Entek i Hbg, där är skitkul men kan vara lite läskigt oxå har brorsan berättat. Vi får väl se vad jag och dom andra kursarna säger efteråt.

Kommentarer
Postat av: Emma & gossarna

Va många härliga bilder på alla syskonen & deras familjer!! Kul att läsa om er kurs, låter ju toppen!! Äventyret i Hgb nästa vecka kommer säkert att bli spännande....

kramar från oss

Postat av: Elliot

Så himla roligt ni verkade att ha!Där skulle jag allt bra vilja vara med,men inte nödvändigtvis för att lära något.....MEN SÅ MÅNGA "SMÅ-BECKAR" PÅ EN GÅNG VORE TOPPEN(för Totten) =)

Kjamis till dej från mej

/E

ps.matte har skickat en massa bilder på dej o mej.En del e riktigt gulliga sa hon :D

2009-08-04 @ 10:45:11
Postat av: Mia o Viggo o Vera

Tiden bara sprang iväg i söndags, men så är det ju när man har kul går tiden fort! Ska bli så kul att gå denna kurs och jag håller med dig, Bea o Göran är jättebra! Vi ses snart!

2009-08-04 @ 11:02:51
Postat av: Carina, Shiva & Vittra

Härligt med engagerade ledare! Då blir ju allt lite roligare och lite enklare. Bra att träna passiviteten tidigt! Roligt att hela kullen är så aktiva!

2009-08-04 @ 16:52:04
URL: http://shivaovittra.blogg.se/
Postat av: niño

Aaa duuuuuuuuuuuktiga Beckakillen!

Välja mor sådär hela tiden, så braaaaaa!

Hon är säkert tydlig som bare den

(inte som min människa då som är svårbegriplig emellanåt... men hon menar väl, för hon har fickorna fulla av köttbullar... Ehrmhmm...jag vet, för jag länsar dem när hon inte är hemma:o))



Radarparet "BeGee"

ja de kan, de två tillsammans vill jag lova! Har ju haft den äran att få vara med på en del "bravader" med dessa tu.

De är toppen!

Lycka till på fortsättningen!

Vov!

Niño greyboone

2009-08-04 @ 17:18:27
URL: http://mimio.blogg.se/
Postat av: niño

Förresten hälsar människan att HIF leder nu! ! !

n

2009-08-04 @ 17:19:48
URL: http://mimio.blogg.se/
Postat av: lotta med Juni o Cola

men guud, så mysig kurs:)Tänk om det funnits sådana här..kanske det vore ordning på Cola oxå;)

2009-08-04 @ 19:58:43
URL: http://juniocola.bloggagratis.se
Postat av: Camilla och Enzo

Det var så kul att få vara med och tjuvtitta på er kursare. Fick ju tvunget ta en extra koll på alla nu när det blev så många nya i kennelfamiljen (vill ju ha lite koll nu när jag varit med ända sedan Margaretas första kull...). Men ni fick klart godkänt för ni är jätteduktiga och valparna helt underbara :). Och ja, man får alltid räkna med att kursandet med B&G tar längre tid än planerat ;)

2009-08-04 @ 22:58:24
Postat av: Elenor och Zidane

Oj vilken bra valpkurs. Verkligen super. Ja det är verkligen tråkigt med Zidanes tass. Hoppas att allt läker som det ska nu bara. Tack för omtanken . Kram

2009-08-04 @ 22:58:37
URL: http://www.ilsanosfatboy.cybersajt.se
Postat av: Helena & Tina & Vilja

Så himla mysigt med valpkurs och vad mycket ni fick lära er redan första gången! Skall bli såå kul att följa er träning och upptåg redan från första början med lille Beck! Kram

2009-08-05 @ 15:42:15
URL: http://holmstorp.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback