Flattligan...

... hade valpkurs på Entek i Hbg i torsdags kväll. I Flattligan ingår förutom mig (Beck), alla mina syskon + en labbetiken Debbie. Denna gång var alla utom Pärla representerade, jättekul att vi kommer så många varje gång! Jag fick för första gången efter att vi syskon skilts åt träffa min brorsa Rufus och hans husse Esben. Det var kul, han var lite lägre och lite rundare om magen än mig. Här sitter han vid sin husses trygga stövlar:

Kvart i 6 blev vi upphämtade av Bella och hennes flock. Lite trist var det att vi inte fick sitta tillsammans i "buren", vi placerades nämligen på vars en sida om gallret. Bella protesterade högljutt lång väg och när hon gav upp så tog jag vid en stund. Jag hade lite svårt att koppla av så jag satt mest och tilttade ut genom bakrutan och charmade bilisterna bakom. Strax innan framkomst så tog även jag mig en liten tupplur.

Innan vi fick börja utforska området så blev det lite förhållningsregler, det är nämligen inte helt riskfritt att härja omkring hur som helst, lite försiktig på vissa ställen behövde man vara.

Jag & MOR gick bara runt och prövade lite olika underlag, sten, grus, plast, plåt, trappor, rampar, rör, stålbalkar m.m, det finns allt.  På olika ställen stötte man så klart ihop med något syskon och då var det lite svårt att välja bus eller utforskning... men jag kom på att om jag snabbt stack tillbaka till MOR när hon kallade/blåste i pipan så fick jag godis och GODIS står faktiskt högst i kurs för tillfället.
Hm, vad är det här jag skall lockas upp på:

Ok, gick MOR upp först så kunde jag göra det sedan:

... och är man duktig så får man? Ja just det, godis, men då måste man sitta fint:

Sådana här trappor, var en baggis:

När jag tagit mig upp var det lika bra att kolla vad som fanns där inne oxå:

De här rören var första gången lite läskiga... lixom lite svårt att få tassfäste:

Men dessa var skitroliga att springa fram och tillbaka i:

Även att hoppa in ut och ut denna lilla lekstuga:

Här fick man vara lite försiktig, dessa stenar var lite rörliga:

Men gatustenar på hög var nog det läskigaste... dom rörde sig mest:

När MOR behövde uppsöka ett visst ställe så fick jag stanna hos Vera & Mia:

Sedan visade jag Vera den roliga lekstugan:

Här lite andra bilder från kvällen. Bella på upptäcksfärd:


Även jag fick vara med på ett litet hörn:

Vi fick oxå pröva på något som MOR fortfarande har svårt att fatta att vi 4-beningar klarar av så fantastiskt, dvs bara vara ute och promenera och plötsligt få lukt på en gömd 2-bening:

Asså snacka om att Bea blev glad när jag hittade henne och man fick massor av godsaker av henne:


MOR var här lite social mot kameramannen, men jag & Bea skapade bättre kontakt, viktigare tyckte vi:

Återsamling:

Varför ser Göran så bekymrad ut (förra kurstillfället så bad han till högre makter)?

Innan hemfärd så skulle 2-beningarna se på lite räddningshundsträning. Jag & Bella sattes in på vars en sida om gallret. Bella blev lite ledsen så hon fixade till så att hon kunde ta sig in till mig och sedan somnade vi tryggt tillsammans. Dock blev vi upptäckta när 2-beningarna kom tillbaka och då var det slut på det mysiga, gallret lagades och Bella flyttades över till sin plats. Vi protestera lite men snart tog tröttheten över och när vi var hemma så ville jag bara ligga kvar och sova vidare. MOR & Malin fick hjälpas åt för att få ut mig.

Vilken kväll vi hade... så himlans kul :-)


Kommentarer
Postat av: Clara

Tjena

Det ser skithäftigt ut. Skulle själv vilja dra runt bland högarna mm.

Lite avis blev jag nog.



Trevligt att träffas igår. Jag tyckte ni var jätteduktiga.



Husse o jag önskar er en trevlig helg.



Clara

Postat av: Malin m flock

Fy vad roligt det där verkar!!! Det hade nog varit riktigt jobbigt för Zolo det där. Tur jag har kastat mina tankar på räddningshund åt sidan med honom:)



Ses imorgon:)

KRAM

2009-08-15 @ 17:44:57
URL: http://tokigaflattar.dinstudio.se
Postat av: Anonym

2009-08-15 @ 18:33:53
Postat av: Mia, Viggo o Vera

Visst hade vi kul i torsdags - rena Gröna Lund! Vi tyckte det var jätteskoj att prova på alla konstiga grejor, både Vera o jag!

Beck var lite svår att få att titta in i kameran, han ville helst titta vart du tog vägen, men med lite köttbullemuta ordnade det till sig. Men det var skönt när du var tillbaka igen. Vi som är så snälla Vera o jag. Men matte är ju bäst så är det ju!



Vi ses om en vecka igen!

2009-08-15 @ 18:36:44
Postat av: Camilla och Enzo

Jag har förstått efter samtal med Bea att valparna skötte sig exemplariskt. Förarna kommenterades inte men jag utgår från att även de var duktiga :). Den här träningen hade både jag och Enzo mått bra av när han var i valparnas ålder!

2009-08-15 @ 18:46:38
Postat av: Agneta & Tyra

Vilken spännande dag med flattligan!!!!! Såg lite läskigt ut på en del ställen!!! he hee men det klarade ni ju förträffligt fint!



Här är man trött som attan efter att varit på jaktprov och spankulerat fram och tillbaka i skogen halva dagen! Nu är det Tyras tur, för hon är minsann inte trött!! he hee



Kram



/Agneta

2009-08-15 @ 20:08:37
URL: http://www.nogg.se/tyra
Postat av: Emma, Krut & Skott

Oj vilket häftigt ställe ni varit på! Och den där Bea verkar ju toppen som delar ut godis om man hittar henne.... =)

Va storna ni blivit allihop!

kramar från oss

2009-08-15 @ 20:32:34
URL: http://dualdogs.dinstudio.se
Postat av: Corinne

Halloj Beck! Är lite avis på dig och de andra. Jag var allt med men fick bara sitta i bilen och titta på när ni roade er med min matte. Får väl lura ut henne på annat kul som kompensation. Tror hon har lite dåligt samvete.

2009-08-15 @ 22:18:31
Postat av: Carina, Shiva & Vittra

Riktigt häftigt ställe det där! Kul att de "lånar ut " det till hundfolk. Så mkt grejer kan man ju knappt ordna ihop annars. Bra träning för småttingarna och bra träning att göra något så spännande ihop med sin matte/husse.



Det föddes kanske 10 räddningshundar den dagen?

2009-08-15 @ 23:36:31
URL: http://shivaovittra.blogg.se/
Postat av: Helena

Vilket coolt ställe att få utforska som liten valp som en miljöträningsbana. Tack själv för samtalet igår, trevligt att höra din röst också¨:) Kram

2009-08-17 @ 07:37:00
URL: http://holmstorp.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback