Ångest...

... undrar om det är något som oxå 4-beningar kan få för då vill jag inte ha det, det verkar så himlans otrevligt.

MOR har gått omkring hela dagen/kvällen (när hon inte legat på soffan och sovit i flera omgångar) och gnällt och ojjat sig över att hon inte vill gå och jobba imorgon och att hon känner sig lite hängig. Jag har försökt att trösta och säga att det bara är 3 dagar hon måste stå ut för sedan är det helg vilket är lika med två dagars ledighet igen. Det verkade hjälpa för stunden i alla fall och det som oxå gjort henne lite gladare/piggare har varit när vi varit ute och busat tillsammans.

Men nu ger jag upp, jag orkar inte stanna hemma och lyssna på MORS gnällande längre... jag drar hem till ÄLDREMATTE nu, så att man kan få lite lugn & ro OCH mycket mys.

Vi hörs förhoppningsvis imorrn... om MOR skärp till sig!


Kommentarer
Postat av: Ingela

Stackars din MOR hon har det inte lätt vi lider av samma syndrom jag vill inte hellre gå till jobbet i morgon!!!!! Ska vi strejka? Full lön och bara jobba 2 max 3 dagar i veckan och då menar jag bara halva dagar låter det inte bra?



Kramar från oss alla tosingar

2009-01-06 @ 19:48:55
Postat av: Ingela

Stackars Mor hon har det inte lätt vi lider av samma syndrom tror jag bestämt, jag vill inte hellre gå och jobba i morgon, ska vi strejka? samma lön fast bara jobba 2 max 3 dagar i veckan och då menar jag inte hela dagar utan bara som längst till kl 12 visst låter det bra? Hoppas nu inte det blir en massa inlägg men det funkar inte så bra idag.



Kramar från oss alla tosingar.

Postat av: Mia

Ångesten har drabbat mig också! Finns det något vaccin mot jobb? Annars är jag med o strejkar!

2009-01-06 @ 20:43:27
Postat av: Carina

Ååångest det har vi allihopa, allihopa, allihopa

Ångest det har vi allihopa - Jag me´och du me´ Jag me´och du me´ ;-)



Var det inte så den gick?

2009-01-06 @ 21:43:32
URL: http://shivaovittra.blogg.se/
Postat av: Anonym

Eländes elände...

Känner igen symtomen hos din MOR i detta med "jobbe-ångest"

Märks hos mina människor också o allra mest märks det på min Husse... Han ojar sig i väldans god tid innan han ska till jobbet.. En vecka i förväg börjar hans klagosång.

Tjing

Niño

2009-01-06 @ 22:42:51
Postat av: Guinness och Grappa

Vår morsa hade också ångest igår för hon behövde bli färdig med ett inlämningsarbete. Men nu är arbetet ivägskickat och ångesten är som bortblåst. Vi ska få nästan två veckor till med "ledig morsa". Det gillar vi!



Du får väl ha din FAR hemma hos dig ett tag till också. Vi är allt bortskämda vi!

2009-01-07 @ 08:32:51
Postat av: lotta, Juni o Cola

stackars mor i huset. vad trist. mycket härligare att få vara hemma med dig..det förstår man ju!..finns nog måånga morar o farar som ojjar sig nu, så här efter jul, när verkligheten tränger sig på:(

2009-01-08 @ 13:04:12
URL: http://www.juniocola.bloggagratis.se
Postat av: Elenor och flatten Zidane

Det är som jag brukar säga:

Det där jobbet förstör hela fritiden!!!!

2009-01-08 @ 21:31:35
URL: http://www.ilsanosfatboy.cybersajt.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback