Gårdag...

... med mycket roligheter :-)

På förmiddagen åkte vi, hela Lindebladska flocken inkl ÄLDREMATTE och hälsade på Tarzan och hans flock. Eftersom att det är lite bökigt med tre busiga flattekillar inomhus i en lägenhet så bestämdes det att vi skulle träffas utomhus. 2-beningarna fixade fika och bars ner till gårdens mysiga uteplats. Efter en stund sprack himlen upp vädret blev jättefint vilket gjorde det hela ännu trevligare. Vi fick vars en tuggpinne... men både jag och Beck lämnade våra, de var i vårt tycke lite hårda så Tarzan tuggade i sig alla med god aptit. Det enda som var lite orättvist var att lillkillen fick lov att springa runt lös medans jag & Tarzan blev beordrade till att ligga ner i närheten av någon 2-bening, hm varför skall småglin alltid ha en massa fördelar, fast med en viss eftertanke så hade jag det nog lika bra som liten.

Sedan bar det hem för lite vila innan det var dags för oss att bege oss till Ängslätt... ja det är många turer dit nuförtiden. Beck fick oxå följa med för både FAR & LILLMATTE arbetade kvällspass. Vi körde inom Åkarp och hämtade Isa & Ulrika, egentligen skulle det varit Molly som skulle ha följt med men MOR sa att inga löpande tikar är välkomna i våran bil. Lite tjaskigt tycker jag... men hon säger att det är får mitt eget bästa och då får jag väl lita på att det är så.

När alla var samlade... stack Ulrika & Ann iväg och förberedde ett stort dummiesök. Jag fick börja och jag betade av fältet framifrån hämtade alltså in de som låg främst snabbt & lätt... undrar om det var rätt gjort... tror det för inga protester hördes.

Kidden fick gå ut sist och han fick minsann jobba för sina 5. Lite trötter kille (för ett tag):

Vira tycker verkligen om sin matte... vilken tur att inte Berit flyttade på sig:

Sedan skulle vi skickas på ett ganska långt linjetag där vi först skulle ta oss igenom ett lite uppväxt område och sedan rakt ut. Jag fixade mitt första skick kanon. Men på andra tog jag ett annat spår, jag hörde att MOR kallade på mig men jag behövde ju bara springa lite vänster sedan och så hade jag fixat det hela själv. Men jag blev inte mottagen med samma entusiasm så det var inte riktigt bra gjort... men men gjort är gjort!

Vi förflyttade oss sedan till hagen med koblajjorna, stengärdet & bäcken. Denna kväll fick vi starta från motsatta sidan, dvs först fick vi ta oss över stengärdet, bäcken och ut i självaste hagen och hämta in dubbla fågelmarkeringar. Inga tveksamheter från min sida, tror minsann att jag slog mitt upptagningsrekord oxå :-)
Kolla Kidds avlämningar:

Här kommer jag tillbaka i full galopp:

Här kommer Elliot, med rymmar-Funny (syns dock ej i bild) i hasorna... hu lite läskigt tyckte han nog allt:

Beck fick oxå ladda lite, fokusen glasklar:

Upptagen får han allt jobba på... men han har ju tiden framför sig :-)

Slutstationen blev givetvis vatten. Först lite stadga.
Fr vänster Isa, Elliot, Kidd, Vira & jag:

Beck:

Sedan passivitetsträning för att ladda ännu mer inför vattenapporteringen medans 2-beningarna fikade:

Jag:

Vira:

Kidd:

Elliot:

Isa:

Den som laddat mest för vattnet var helt klart Isa... helt förståligt, så lycklig att få börja "arbeta" igen efter "barnafödandet". Så vad som skedde när Eva drog ut 5 belöningsdummiesar behöver jag nog inte berätta. Ps. kolla Elliots kontakt med Ann i vänstra bildhörnet:

En som fattat vattengaloppen idag var Elliot, trägen vinner alltid Ann. Nu är killen på "G"!

Lite diverse vattenbilder, Vira (?) på väg mot matte, Oooops... inte så:

så skall det se ut:

Jag på väg ut:

Precis när vi var klara så kom regnet... det kallar jag Good timing!

Kompisar, tack för en riktigt bra träning och MOR hälsar speciellt och tackar för hjälpen med LILLEBROR.

Nä, nu skall vi gå & packa, strax bär det av till ny träning i Arkelstorp. Mia med Viggo & Vera har bjudit in oss till träning med efterföljande grillning. Skall bli skitkul att få träna med nya hundar på ny mark. Beck får följa med idag oxå för han skall få träffa sina syrror Vera & Mira.

Tror kanappast det bloggas ikväll... men man vet aldrig.

Kommentarer
Postat av: Elliot

Jag måste erkänna att jag var jättetrött när jag kom hem!

Har Kid o jag nåt "vajsing"med våra tungor lr?Jag menar de e bara vi som inte ser ut som vanligt på singelbilderna.

Walle,att passa lillebror var inget besvär alls =)Bara lite ovant att någon fjäskar för MEJ =D

Puss&kram

Elliot



ps.matte hälsar o tackar för att ni hade tid att vänta medan jag höll på med "vattenarbete"!

Undrar vad hon menar med det?

2009-07-30 @ 19:07:00
Postat av: Susanne o Pebbels

Vi ligger i och tränar som bara den nu. Vi ligger ju efter både Karin och Helena eftersom vi bara tränar lydnad i fyra månder. Vore kul att komma i kapp dem så man kan träna samma moment. Både Karin och Helena har hjälpt mig massor. De är så duktiga och snälla!



Ser ut som om ni hade en toppendag igår. Det är roligt när man kan vara flera stycken och träna.



Vart bor ni?



Kram kram

Postat av: Vira och Berit

Tack själv för en trevlig träningskväll!

Är det för att din träning fungerar så bra nu som du döpt om gården till Ängslätt?

Bra att ni skötte lite av förberedelserna! När skörden kommer igång är inget riktigt sig lik här. Matte och jag fick ut en stund på eftermiddagen och agera fågelskrämmor så att inte fåglarna hackade sönder de inplastade ensilagebalarna.

2009-07-31 @ 08:41:25
Postat av: Agneta & Tyra

Såg ju jättetrevligt ut det där!!! Fina bilder, det är alltid kul att se kort. Jag har varit så dålig på att ta kort nu på slutet, måste skärpa mig!



Hoppas ni får en trevlig dag!



/Agneta

2009-07-31 @ 09:32:14
URL: http://www.nogg.se/tyra
Postat av: Wallander

Ja du Vira, det kunde ha funnits en baktanke på att jag bytat namn... men tyvärr är det nog bara så att jag inte tänker riktigt. Får skärpa till mig tror jag, häromveckan skrev jag att jag var och badade i Östersund istället för Öresund!

2009-07-31 @ 11:43:10
Postat av: Emma & gossarna

Vilka härliga bilder på arbetande hundar!! Snygga upptag Walle, ni har jobbat hårt med dom....

Hoppas att träningeni Arkelstorp gick bra.

kramar från oss

2009-07-31 @ 11:59:00
URL: http://dualdogs.dinstudio.se
Postat av: lotta med Juni o Cola

oh, så härliga bilder på härliga hundar:)Vad ni håller på..duktiga:)Å vilken timing att regnet väntade på att ni skulle bli klara:)

2009-07-31 @ 12:08:54
URL: http://juniocola.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback