Hjälp...

... jag har idag tydligen dabbat mig rejält och tydligen gjort något som man som apportör absolut inte får lov att göra... jag tog ett rejält tag i en fågel och bet till och då sa det knak. MOR mötte mig med en blick som såg ut att kunna döda en. Men som tur var gjorde den det inte. Men jag fick sedan sitta blixtstilla skitlänge med samma fågel i munnen och t o m bara vid minsta andetag jag tog så  reagerade MOR. När jag sedan fick tillåtelse att släppa så var det som om mina käkar fastnat... jag fick ha lite hjälp med att öppna dom. Efter denna stund så kastade MOR ut fågeln igen två gånger och jag hämtade den glatt utan minsta käkrörelser på vägen in. Men nu har MOR suttit och ällt detta hela eftermiddagen för hon är rädd för att jag lagt mig till med något nytt nu. Jag vill nu ställa allt till rätta igen... vad tror ni andra... skall jag be MOR tina någon fågel och så kan jag gå omkring här hemma och visa att jag visst kan hålla fint & försiktigt eller har ni någon annan bra idé?

Synd att det skulle sluta så här på en från början bra träning. Vi hade bestämt träff med Grappa & Lena vid sjöarna. Först började vi med några dummiemarkeringar på vattnet, sedan övergick vi till trutar, en liten till Grappa & en stor till mig. Allt gick jättebra. Sedan fick vi söka vilt i en lite jobbig terräng, mycket snår & nässlor men det bekom oss inte alls faktiskt.

Grappa hämtade kanin som hon inget annat gjort förr:

och jag var inte sämre:

Innan vi lämnade området så fick vi busa av oss lite och då fick LILLEBROR oxå hänga på vilket han gjorde med stor glädje:


Imorgon skall vi bara ta det lugnt & mysa har MOR sagt (alltså när hon kommer hem från jobbet).
På tisdag skall jag få följa med LILLBRORSAN och träffa hans syrra Bella & hennes syrra Isa som faktiskt har bott i våran trappa tidigare det kommer jag ihåg (jag har rätt bra komihåg när det gäller tjejer), det skall bli roligt!


Kommentarer
Postat av: Helena & Tina & Vilja

En gång är ingen gång! En av våra träningskompisar som alltid varit nästan för mjuk i munnen (hållt viltet jättelöst och nästan tappat) tog helt plötsligt för hårt i två fåglar på ett prov :( Hon har inte gjort om det efter det och hennes matte tror att hon hade stressat upp henne före provet genom att hon tragglade fotgående med bollbelöning som hon fick springa och hämta :) Det finns ju ofta en orsak när en hund helt plötsligt beter sig annorlunda än den brukar. Var det kanske en pressad situation,en konflikt, konkurrens eller nåt annat som kan ha triggat Walle? Misstag kan hända den bästa och det är ju bättre att det händer på träning än på prov :) Men jag vet att man blir orolig att det är nåt nytt som de lagt sig till med. Kramar

Postat av: Susanne o Pebbels

Tror att Pebbels skulle var dödsbra på att hämta fåglar för hennes bett är så slappt så knappt någonting stannar kvar i munnen på henne ;)



Vi tränar och tränar för ett bättre grepp men inget händer :/



Fina bilder, kram!

2009-07-13 @ 08:58:21
URL: http://hundtraningen.blogspot.com
Postat av: Grappa

Hej Walle!



Tack för att jag fick ta med mig ninan hem. Det var den finaste nina jag någonsin har burit.

Jag har hört rykten här hemma att vi ska leka en ny lek nu som heter: "Grappa-inte-skaka-sig-före-avlämning-leken". Undrar om det är en rolig lek?



Puss på dig, Walle!

Brunfia

2009-07-13 @ 10:20:39
Postat av: Agneta

Bry dig inte om det där med knaket, skedde det dessutom i slutet av en träning så kan det ju bara varit att han var lite trött och det blev för mycket???? Har han hämtat alla andra utan problem så gör ingen affär utav det hela!



Ang bilen så blir det nog ingen i dagsläget. Vi har lagt det på is ett tag. Jag kan ju ändå inte fara ner och hämta den nu..... Hör av mig om det blir akutellt längre fram!



Kram



Agntea

2009-07-13 @ 10:46:44
URL: http://www.nogg.se/tyra
Postat av: Elliot

Äsch!Jag tror bara att du fick nån sån där "ryckning" i käkarna....=) inget att bry sig om.

Du kanske tyckte att den rörde sej?

Å jag håller med H&T&V att:EN GÅNG E INGEN GÅNG...

pussingar

E

2009-07-13 @ 12:42:15
Postat av: Zico-B

Hoppsan!

Det var säkert bara ett olycksfall i arbetet! Kommer aldrig att hända igen.

Tassar och Kramar

ZoH

2009-07-13 @ 14:34:36
Postat av: Elenor och Zidane

Jag tycker med att du inte ska göra så stor affär av det där knaket. Det kan helt enkelt varit ett trötthetssymtom. En gång ingen gång du vet.....

2009-07-13 @ 20:15:24
URL: http://www.ilsanosfatboy.cybersajt.se
Postat av: Ingela

Håller med de andra det var nog bara en engångs grej för du brukar ju vara så mjuk och go i munnen.



Hoppas att vi träffas snart för det var så längesedan nu.

Tessie med Matte

2009-07-13 @ 22:00:24
URL: http://tessietosingsdagbok.blogg.se/
Postat av: lotta med juniocola

JAG TROR OXÅ ATT DET VAR EN ENGÅNGSGREJ(HOPPAS IALLAFALL)IBLAND BLIR DET JU NÅT TOK...SOM GÅR ÖVER LIKA SNABBT SOM DET KOM:)VAD FIN GRAPPA VAR:)

2009-07-13 @ 22:18:46
URL: http://juniocola.bloggagratis.se
Postat av: Karin och Wilma

Vad skönt att jag har fått klarhet i familjeförhållandena :-)



Vi har tränat lite jakt med Helena nu, begreppen börjar att klarna. Några ninisar och joglar har Wilma inte fått prova ännu så där har jag inget att komma med :-) Det där kommer ni att lösa.

2009-07-13 @ 22:50:20
URL: http://karinochwilma.bloggagratis.se
Postat av: Clara

Tjena

Här var det mycket på en gång, men som min far sa "den som spar han har" o det gäller ju bloggandet också.

Hörde en fågel viskade i örat igår att Beck ska träffa sina syskon. Lycka till o hoppas ni får en trevlig träff.

2009-07-13 @ 23:08:44
URL: http://www.clarabella.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback