Jag tror minsann att jag...

... överträffat mig själv lite idag!

Även idag styrde vi kosan mot Ängshög efter att ha gjort en avstickare inom Lund och hämtat upp Grappa & Lena. Vi blev bara 4 flattar med 3 mattar idag.

Vi kom fram i lagom tid men innan vi började träna så fick vi hälsa på dagens kastare Marta och skytten Anders som var på besök hos flocken på Ängshög. Jag fick höra: "jasså, så det här är Wallander, han som gillar att rulla sig i koskit!" Ja, tänk att man är känd för både det ena och det andra :-)

Vi började i alla fall sedan med att promenera ner till hagen längst bort i svängen och detta under ordnade former. Jag gick bra ända tills vi skulle gå förbi en hel drös med kor... lite väl många var dom och så slog det mig att där kunde finnas hur många färska bladdor som helst ... men för att inte frestas för mycket så drog jag mig en aning åt vänster men forfarande i höjd med MORS ben, jag skulle minsann visa att jag kunde undvara en sådan lockelse. 

Nere i hagen blev det till att söka vilt, jag fick äran att början. Trots att fåglarna låg i högt gräs blandat med lite nässlor så arbetade jag snabbt & effektivt, ja snabbare än jag gjort någongång förut och jag kroknade inte ens då jag skickades ut på den 5:e och sista och avlämningarna var toppen. Det var faktiskt riktigt roligt... men det tyckte nog de andra oxå för det gick väldans bra för alla!

Runt hörnan skickades vi sedan på linjetag... i mina ögon sett så gick jag rakt ut (om än lite sick-zack mellan nässlorna) och detta accepterade faktiskt MOR, tack & lov. Hade hon tvingat mig så hade jag vägrat och då hade vi förmodligen inte haft så kul.

Nästa övning skedde borta i hagen med bäcken & stenröset och nu oxå med  veckans nygjorda koblajjor... tänk att dom vågade utmana mig. Nu kom skotten med i bilden och den första markeringen tog jag klockrent. Men på skick 2 så funderade jag på ta ett dopp i bäcken... men jag kom då att tänka på att sist blev det inte så populärt så då valde jag att avstå att helt gå över över istället och då blev inte det heller bra. Så jag fick ge mig, för MOR visade klart och tydliget att hon inte tänkte göra det i alla fall, så det var bara att traska över och fixa uppgiften. Koblajjorna struntade jag högaktningsfullt i!

Nyttig lång transportsträcka blev det sedan bakom skytten bort till dammen innan det roliga fick påbörjas där. När det var min tur så tyckte jag att jag markerade bra men sedan bara försvann anden och jag fick gå upp om på land för att gå ner igen för att få nos på den efter lite stöttning av MOR. På nästa markering fick jag oxå lite problem men då lyssnade jag tidigare på MORS stoppsignal och vände mig om lite för att se vart MOR pekade och då styrde jag kosan dit och fick nos på dummien. 

Medans Grappa & Funny jobbade så satt jag & syrran som fastklistrade trots att det smällde:

Häromdagen så hade en dummie försvunnit in i den höga vassen på en annan sida av dammen och den skulle jag & Vira försöka nosa rätt på. Det var inte helt lätt, när vi tidigare skickats på det hållet så har det varit för att gå upp på ön, nu skulle vi lixom utom den. Vira gjorde ett försök... men det fungerade inte för att MOR inte fick över dummien i rätt område. Sedan fick jag ett försök när Anders kastade och då försvann även den dummien in osynlig i samma område. Men jag kämpade verkligen för att hitta den, var på väg att ge upp men MOR stöttade mig återigen och tillslut var jag dirigerad rätt och vilken glädje som infann sig hos både mig & MOR :-). Jag tror minsann att jag efter denna dag skall lita mer på MOR... hon verkar ha koll på vart dom ligger när jag tappar bort mig lite. Vira & Berit gick sedan runt dammen istället och därifrån skickades Vira ut i vassen och någon minut senare kommer även hon upp ur vattnet överlycklig med dummien i munnen :-)

Detta blev ett bra avslut på ett himlans bra träningspass och det känns som om poletten trillat ner lite längre för mig de här senaste veckorna... hoppas den kan fortsätta att trilla ner lite till och sedan hålla sig där i de braiga regionerna!

Imorgon är det ingen klocka som skall ringa och väcka oss på morgonen... MOR har SEMESTER nu i 4 förhoppningsfulla långa veckor. YIIIIPPPPIIIIEEE!

Kommentarer
Postat av: Lena och Grappa

Tack för ännu ett nyttigt träningspass. Nu vet jag definitivt vad jag och Grappa ska ägna oss åt de närmaste veckorna!

Men jag måste rätta dig, Walle. Det var inte 5 pippi du hämtade hem utan 6!!!! Du var verkligen i ditt esse igår. SÅ DUKTIG!!

2009-07-27 @ 09:00:27
Postat av: Carina, Shiva & Vittra

Det känns h ärligt när alltin bara sitter där! Grattis till det!



Grattis till MORs semester oxå - hon ligger en vecka efter så vi ser fram emot tre härliga veckor till.

Postat av: Agneta & Tyra

Vad roligt att det går så bra för er nu!!!! Det är så roligt att läsa om era bravader både vad gäller träning och "koblajor" he hee.



Här har jag plockat fästing på Tyra idag, usch! Det är lika varm här som tidigare idag igen...



Kram



/Agneta

2009-07-27 @ 14:37:48
URL: http://www.nogg.se/tyra
Postat av: Gabriella

åh, vilka sötnosar! ^^

2009-07-27 @ 20:19:57
URL: http://nattanglarna.blogg.se/
Postat av: Niño the Pumi

Koblajjor

De é grejer dé :)

n

2009-07-28 @ 10:45:07
URL: http://mimio.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback