I slutet på en sådan här vacker dag...

... så måste man bara få svalka av sig, tur att Lakkan & Marie kom med detta ypperliga förslag!

Sagt och gjort, MOR kom hem vid halv 6 snåret och kvart i var vi på väg (ÄLDREMATTE följde oxå med) för att mötas upp vid jordgubbsstånden på 108:an och sedan tillsammans köra bort mot Yddingesjön vid scoutstugan där vi varit tillsammans och badat 2 gånger tidigare. Denna gång körde vi lite närmre.

Beck är riktigt duktig på att trava på nu... han är inte alls pipig heller längre när han kommer lite på efterkälken... vilket han av förståliga skäl gör rätt ofta.

När vi kom fram till badplatsen så var det ganska mycket aktiviteter där... men Marie travar in och förhör sig lite försynt bland alla 2-beningar stora som små om det var OK att vi fick svalka av oss lite. Det var inga problem om vi inte befann oss uppe på bryggan. Självklart lydde vi detta och sedan samsades vi om om utrymmet med badande barn, seglande "optimister" och några kanotister. Beck han vågade sig ut en bit även idag... men det lär dröja innan han kan hänga på oss... men en dag så plötsligt händer det bara!

När vi sedan vilat och tagit en drickepaus så bar det tillbaka till bilarna. Jag sprang lite i förväg och kunde inte mostå frestelsen att ännu en gång plaska i plurret. Dock var vattnet inte lika rent & fräscht där och jag stank som F-N när jag kom upp... det var t o m så att jag själv märkte av det och det skal mycket till. Så det blev garagetvätt när vi kom hem... dock med varmvatten så det var inte lika jobbigt som i söndags. Idag sa MOR till mig att jag är en riktig "skitgris" men det är jag väl inte? Dock möjligtvis en skithund!

Efter hemkomsten så slocknade både jag & LILLKILLEN gott och vi var inte speciellt roade när MOR vid 24-snåret tvunget skulle dra ut oss på nattarundan. Men vi skyndade oss att göra våra behov och sedan slockande Beck vidare men jag piggnade till och tur var väl det för annars hade det inte blivit något inlägg idag.

Vi hade ingen kamera med idag... men det hade Marie och hon fotograferade flitigt så har vi tur så kan jag uppdatera med lite bilder imorgon.

Nattinatti!

Kommentarer
Postat av: Carina, Shiva & Vittra

Det är härligt att åka på badturer! Just nu är vår stora sjö helt grön och förbjuden för alla att bada i - men vi har ju fler ställen som tur är! phu



G&G ska komma upp och bada i vår stora damm nästa vecka. Ska bli kul!



Beck börjar nog simma fortare än du tror. Mira och Vera simmar som små vattendjur.

Postat av: Elenor och Zidane

Hej. Här har det hänt många roliga saker under veckan jag varit borta märker jag. Spanien var härligt men det är roligt att vara hemma och träna som ni gjort också. Bada är med skoj förstås. Det ska vi göra nu när Zidane har varit på relax hos en kompis en hel vecka. Kram

2009-06-25 @ 16:37:01
URL: http://www.ilsanosfatboy.cybersajt.se
Postat av: Agneta & Tyra

Vad skönt med en badsväng. Här blev det ingen idag för jag skulle iväg på upptaktsmöte till jaktkursen ikväll. Mycket intressant. Nu blir det jakt för hela slanten i helgen, i det varma vädret, undrar hur det går?



Ha en skön dag!



/Agneta & Tyra

2009-06-25 @ 22:46:27
URL: http://www.nogg.se/tyra
Postat av: Lakrits

Tjingeling och tack för en trevlig tur igår. Håller med om att det var alldeles för länge sedan vi sågs. Det måste bli ändring på det och det ganska kvickt! Har hört talas om att du och Lillkillen kommer hit på lördag. Då ska vi dra riktigt fina repor runt huset och ta oss en försenad midsommardans runt cypressen. Lillkillen får väl hänga med bäst han kan!

2009-06-25 @ 23:42:58
URL: http://vildhunden.blogg.se/
Postat av: Karin och Wilma

Tjejer luktar hallon och killar luktar bensin...eller var det lortgris...??!! Lite naturdofter får väl Mor tåla kan man tycka. Vi är väl hundar?! :-)



kram Wilma



2009-06-26 @ 23:19:27
URL: http://karinochwilma.bloggagratis.se
Postat av: Vilja

Förstår inte va du har emot kallvatten i slangen.....min matte spolar mig lite då och då nu när det är så varmt....fast jag inte lagt mig i nåt! Men jag tycker det är riktigt skönt nu när det är så himla varmt :-) Men det är klart att härligast är det ju att bada, om flatten själv får välja!!

2009-06-26 @ 23:43:20
URL: http://holmstorp.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback