Nu (igår) har jag & brorsan...

... återförenats med flocken våran.

I tidags eftermiddag stack FAR iväg för att lämna av Beck hos kennelmamma Margareta i Åkarp och mig hos familjen Hanö-Svensson i Lund.

Vi har båda haft det kanonbra. Jag har fått ligga hur mycket jag ville i både i säng & soffor (precis som Guinness & Grappa) men mestadels har jag faktiskt legat på golvet för jag blir så jäklans varm när jag ligger i saker  & ting. Det har varit härligt att bo på landet... vilka fält där fanns att springa på och rejält rastad blev man varendaste gång och sedan kunde jag ligga mycket i deras lilla mysiga trädgård.

Beck han hamnade först hos Margareta sedan blev han upphämtade av "mormor" Ulrika och fick komma hem till mamma Isa. Där stannade han dessutom över natten och hade det hur mysigt som helst. Kan ni tänka er att MOR blev avundsjuk när hon på onsdagsmorgonen fick ett SMS där det stod att han sovit från 22.45 till 06.30! Hm, undras vad Ulrika hade gett honom i kvällsmaten?

På onsdagen kom han så åter till Margareta... och på kvällen fick han åka till Lomma med Bell, Spot & Jizza och där träffade han Isa & Molly igen. När de kom hem igen så hade han varit så törstig, han druckit och druckit och så var den nattsömnen förstörd. Kl 02.30 var han bara tvungen att lätta på trycket första gången och igen sedan 05.30.

När klockan var runt 10 så hämtades Beck i Lomma av MOR & FAR och det hade blivit ett kärt återseende från båda håll. Innan dom sedan kom och hämtade mig så hade dom tagit en härlig promenix i skogen. Tydligen har Bell & Spot nu lärt honom att käka kaninlortar... bra för det hade inte jag kunnat gjort eftersom att jag har slutat med det före längesedan.
Här kommer några bilder som jag varit inne och "knyckt" från
Anthriscusbloggen:


Däremot tror jag att han gjorde helt rätt i att hålla sig på behörigt avstånd från Bell då han hittat "sin" kong:

När jag blev hämtad så var lyckan oxå total, jag sprang snabbt ut till bilen och snabbt hoppade jag in till Beck i buren och då blev det ett rejält pusskalas vill jag lova och jag måste nog erkänna att jag hade saknat lillkillen lite trots allt.

TACK MARGARETA & Co och LENA & Co FÖR ATT NI VILLE TA HAND OM OSS SÅ ATT VI SLAPP BEHÖVA TRÄNGAS MED 40 PERS!

När vi kom hem så var det sig ännu inte riktigt sig likt hemma... det hade tydligen gått rätt vilt till på studentfesten. Men en toppendag för LILLMATTE hade det varit:

och ÄLDREMATTE var väldans stolt över sin LILLASYSTER:

Presentöppningsdax och då strålade hon så här:

Ordningen blev sedan ganska snabbt återställd... sofforna kom på plats och likaså resterande möblemang i v-rummet och disken försvann i köket... ni skulle sett hur det såg ut alltså.

MOR har gått omkring och ojjat sig över all mat som blev över... jag tittade på henne med mina bedjande ögon för att hon skulle fatta att jag skulle kunna hjälpa till att bli av med köttbullarna i alla fall... men då mumlade hon att det inte skulle vara bra för min mage. Borde inte jag få avgöra det själv eller?

Men när MOR skulle rota efter en lånad försvunnen sked i de svarta sopsäckarna... ja då tog jag lillebror och så gick vi och la oss på min favvoplats där vi hade full koll på om något skulle trilla ner:

Igår var vi på jaktkurs (fast att det bara var torsdag)... mer om det kommer senare.

Kommentarer
Postat av: Lena och G & G

Hej Walle!



Vi tyckte det var mysigt att få ro om dig några dagar. Du är ju världens lättaste hund att passa. Jag tror att du hade velat vara med och fira din Mor och din LILLMATTE men du hade det nog bättre här trots alllt. Många nya dofter och en härlig soffa att sova i. Du lyckades till och med få några nospussar av Grappa emellanåt.



Ha det så gott!

Lena och G & G

2009-06-06 @ 10:28:09
Postat av: Helena & Tina & Vilja

Grattis till studenten "lillmatte"!!



Väldans söta ni är när ni ligger och övervakar mattes skedletarjakt!!



Jovisst serdu en väldans duktig och snygg pappa blir det till Viljas valpar :-) Det ska bli såå spännande! Kram

Postat av: Lakrits

Vad fina ni är tillsammans du och lillebrorsan när ni ligger i balkongöppningen.



Tycker verkligen du borde få avgöra själv vad din mage tål. Vem känner din mage bäst egentligen, du eller Mor? Det säger ju sig själv.



Härligt att det blev en så lyckad och lycklig dag för Lillmatte din! Hon ser verkligen strålande ut på bilderna!

2009-06-06 @ 23:33:34
URL: http://vildhunden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback