Vattenträning och ...

... vattenbus för vissa och bara vattenbus för andra, ja så såg delar av gårdagen ut.

Att jag & Beck tog sovmorgon har jag redan berättat om men framåt halv 11 snåret åkte vi iväg till sjöarna för att möta upp Guinness & Grappa med flock.

Vi tog oss till andra sidan sjön för att det hade redan samlats annat löst folk & hundar på sidan närmast parkeringen. Beck & Grappa fick springa lösa redan på ditvägen... lite tjaskigt... men MOR ville att jag skulle behålla fokuseringen/dragningen til vattnet tills vi avslutat själva tränandet och då är det bara att finna sig i det. Vi lämnade sedan av Beck, Guinness, FAR, Frida, Torbjörn & Axel på halva vägen. De fick hålla till & busa där det även var bra för Beck, ganska långgrunt och ingen vass & sånt skit.

Jag, MOR, Grappa & Lena gick vidare. Vi fick börja med markeringar på öppet vatten, sedan ökade vi svårighetsgraderna lite efterhand efter våra respektive nivåer vi kommit till här i livet. Grappa är en duktig tjej som gång på gång bara är fokuserad på att få hämta och snabbt som attan få lämna dummien till sin matte... bryr sig varken om det ena eller andra som kanske står i vägen... ha ha, vass & sånt såg det ut som om hon inte ens la märke till. Jag gjorde väl det som man kan förvänta sig att jag skall kunna vid det här laget förutom att jag är skitkass på att våga ge mig ut mot något som jag inte ser och jag litar inte på att MOR ser heller och då blir det som det blir... hattigt om än dummien kommer in långt om länge. Dock fick jag + i kanten på de sista avlämningarna, jag fick minsann traska rejält långt för att lämna av, innan jag skakade mig. Men hu... vad jobbigt det är när vattnet bara rinner av en och man får bara inte skaka sig! Jag ryser även nu av bara tanken.

På vägen tillbaka till de andra så fick vi busa av oss lite och ännu mera sedan tillsammans med Beck & Guinness. Rejält kul alltså! Jag fick också se LILLEBROR simma lite... ja simma var kanske lite att ta i... han plaskade mest men han tog sig in av egen maskin när LILLMATTE tagit med honom en liten bit ut där han inte bottnade... snacka om att han var lycklig när han kom in till MOR... det bådar förhoppningsvis gott inför framtiden.

Lite bilder från denna dag får ni oxå stå ut med om ni orkar annars är det bara att lämna sidan nu.
Bad- & apporteringskillen Guinness:

Lite mer försiktige LILLEBROR:


Men med lite stöttning av STOREBROR så vågade han lite mera:
 
MOR sist men inte minst... vill vi bara säga att vi alltid ser upp till dig:

Kommentarer
Postat av: Lakrits

Vad duktiga ni är med träningen! Skööönt ser det ut på bilderna. Matte rastar ibland mig med simning och det är bland det bästa jag vet.



Längtar till Bastudden. Kanske vi kan åka dit någon gång i sommar nu när de har fått ordning där igen. Fast vår Solglänta är inte fy skam heller. Där finns mycket att titta på. Så mycket att både du och Beck glömmer att sova och då får MOR sovmorgon! Inte alls illa!

Postat av: Ulrika, Isa & Molly

Vad härligt det ser ut! Kanske man skulle ge sig ut och bada idag!

Och, Walle, jag är så imponerad av dina små, små skakningar när du kommer upp ur vattnet! Det är en konstart i sig! Tala om det för Mor!!!



Kram! Ulrika, Isa och Molly

2009-06-30 @ 11:05:18
Postat av: Anonym

Vilka härliga bilder och man ser verkligen hur dina båda fina killar ser upp till sin matte!! Tack för din fina kommentar om mig och Vilja....du är för söt :-) Men när det gäller lydnaden kan jag tala om att varken VIlja eller jag tyckte det var särskilt kul i början. Med jakten är det ju annorlunda....den är ju liksom självbelönande :-)

Kraaaaam



Ps Nu är det 3 dagar kvar..... Ds

2009-06-30 @ 17:50:42
Postat av: Agneta & Tyra

Vilken fin sjö ni var vid och badade och tränade. Långgrunt också!



Du ska se att snart så är det två duktiga killar som simmar bredvid varandra!



Kram



An

2009-06-30 @ 21:47:27
URL: http://www.nogg.se/tyra
Postat av: Emma & gossarna

Ni är så flitiga och tränar! Härliga badbilder, va stor Beck ser ut att ha blivit...

sommarkramar från oss

2009-06-30 @ 23:47:05
URL: http://dualdogs.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback