Lite dåligt...

... på bloggfronten just för tillfället... jag har nämligen lite viktigare saker för mig.

Nu blev ni lite nyfikan va? Jag tänker ännu inte berätta utan jag tänkte nämligen att NI skall få lista ut det och därför utlyser jag min första bloggtävling för detta år:

VARFÖR HAR JAG BLOGGAT LITE DÅLIGT DE SISTA DAGARNA, VAD HÅLLER JAG PÅ MED EGENTLIGEN?

Som vanligt kommer vinnaren att belönas! (Den som vinner är den som gissar rätt först)

Får väl berätta lite om hur dagen varit idag.
Vaknade till härligt vårväder och morgonrundan blev en riktig långis med roliga träningsstopp på vägen. På ett ställe gick MOR upp för en hög backe och där stod hon och viftade med dummien en bra stund innan hon kom tillbaka. Tänk att hon vågade göra detta trots att 6 hundar lekte tafatt med tjo & tjim på fältet bakom mig, detta måste bero på att hon litar på mig :-).  Annars har det varit en lugn dag med flera långa promenader, det gäller minsann att passa på när vädret inbjuder till utevistelse. Att våren är på väg har jag märkt även på ett annat sätt, FAR har städat på balkongen och jag har därför kunnat ligga på min favvoplats eftersom balkongdörren varit öppen en hel del, MYSIGT! Nu har jag precis gnagt i mig ett smarrigt grisöra medans jag har lyssnat på melodifestivalfinallåtarna. SNÄLLA, SNÄLLA jag hoppas ni röstar på rätt låt!

Kommentarer
Postat av: lotta med juniocola

haha skrattar åt sopphärvan häromdagen;)haha..ja VAD GÖR DU???jobbar, eller tränar lydnad...jakt...nä, jag kikar in o ser vad de andra gissar på lite senare,kanske jag ser en ledtråd;)

Postat av: Karin och Wilma

Vi får väl gissa att du tränar järnet!



Jag bara funderar och talar utifrån egna erfarenheter. Alla hundar är ju individer. Jag tycker att Wilma luktar väldigt mycket överallt när hon får. Är hon lös under en promenad springer hon och "läser alla delarna i tidningen". Och löptikar är väldigt intressanta, det är väl därför de triggar varandra att börja löpa också.



När tikarna löper så skvätter de ju omkring och är väldigt "luktiga" också. Hanarna har väl såklart enorma drifter på ett annat sätt. Även där är det väl olika från individ till individ hur bra man kan lära dem att ignorera en löptik.



Sen tror jag att lukter på något sätt blir extra starka i snö. Kanske för att på sommaren är det så mycket lukter så det blir svårare att urskilja. Nu har Wilma varit hopplös, varje kissfläck är URINTRESSANT och måste analyseras grundligt. På sommaren när det regnar är det ju mer lukter än när det är torrt.



Trodde inte jag skulle behöva säga det, men jag måste nog börja bli intressantare än en kissfläck :-)

2009-03-15 @ 07:40:10
URL: http://karinochwilma.bloggagratis.se
Postat av: Mia o Viggo

Tävling är roligt! Nu har jag funderat hela natten över vad du gör Walle och kommit fram till en gissning:



Du sitter och pysslar ihop en fin sida på nätet som ska bli din egen, en fin hemsida alltså!



Hoppas allt är bra med dig o MOR.

2009-03-15 @ 08:30:53
Postat av: Guinness

Hej Walle!



Jag gissar att du håller på att planera ett hejdundrande födelsedagskalas, som du ska bjuda alla dina flatte-kompisar på!



Ses på tisdag!

Guinness

2009-03-15 @ 09:16:43
Postat av: Ingela & Tessie

Kalas??!!!! Fyller du år Walle? Man kan ju alltid hoppas att man är en flatte kompis då?



Jag tror att du planerar att starta på jaktprov i Damnark?!



Ses på Fredag

Ingela och Tessie

2009-03-15 @ 11:13:09
URL: http://tessietosingsdagbok.blogg.se/
Postat av: Sigge & matte

Hm... håller du kanske på att spela in en ny Wallander-film? Eller en Wall-E uppföljare? Tänk att du har så många roller att välja på, det är häftigt!



Men om det inte är det..... så undrar vi om du håller på att stötta lillmatte i hennes bilkörning - kan det vara så att uppkörningen närmar sig?

2009-03-15 @ 11:45:38
Postat av: Elenor och Zidane

Jag tror också på en ny hemsida, för det tycker jag att du ska ha en!" Soppan var god va? Vilken fadäs.

2009-03-15 @ 16:16:00
URL: http://www.ilsanosfatboy.cybersajt.se
Postat av: Lizzieonline ...

Hmm ... gissa är jag dålig på, men om man skulle lägga en röst just på en röst s då tror jag nog att vi faktiskt röstade på rätt låt, och då var vi väl snälla, eller .. ;)))) !?



Fast iofs, en Wallanderfilm lät väl som ett bra tips !?



Hälsar vi som hittade hit från Wilma !

2009-03-15 @ 16:22:52
URL: http://icelolly.bloggagratis.se/
Postat av: Shiva & Vittra

Jag tror du håller på med klickerträning! Vår matte har börjat träna lite sånt med oss oxå och det ger ju mycket godis så det är rätt okey tycker vi. Men vi kunde ju fått godiset direkt ändå. Men lite mer spännande blir det ju så här klart. Man vill ju att det där klickande ljudet skall komma!

2009-03-15 @ 17:21:39
URL: http://shivaovittra.blogg.se/
Postat av: Helena & Vilja

Tack för dina fina ord med tanke på min mormors bortgång. Min lilla mormor bodde ju som jag sagt förut i Lomma.....så nu blir det ju inte så att vi åker till mormors födelsedag.....så heller ingen påhälsning hos er i maj :-(



Jaa vad kan det vara ni håller på med? Tycker det är med hemsida låter som ett hett förslag men det är vi ju inte först med att gissa :-)

2009-03-15 @ 17:35:35
URL: http://holmstorp.bloggagratis.se
Postat av: Zico-Bus

Vi tror att Walle hmm, hmm.... broderar änder på en löpare :D Eller så virkar han en snodd till visselpipan :D

/Zico

PS. Är det knyppelkurs på gång, så vill matte anmäla sig - hon ska sluta med hundträning :(

2009-03-15 @ 17:46:46
Postat av: Tyra

Vi tror att ni har fått en liten att ta hand om och då blir det ju mycket att göra!



Idag har vi varit ute och tränat lite jakt med en kompis och det var jätteroligt!



Kram



/Tyra

2009-03-15 @ 18:07:07
URL: http://www.nogg.se/tyra
Postat av: niño

Tror att det snickras på en "specialbalkonghundkoja" till dig Walle!

Med sköna dynor, gardin, lampa osv...

Där du kan ligga på span eller bara fisa och slappa.

(o:

VOV!

Niño

2009-03-15 @ 18:17:56
URL: http://mimio.blogg.se/
Postat av: Ulrika, Isa & Molly

Är det fortfarande ingen som gissat rätt?

I så fall tror vi att du smider bebisplaner!!

I alla fall hoppas vi det!!!



Kram från oss!

2009-03-15 @ 20:44:26
Postat av: Lakrits

Kanske du tänker på mig o längtar tills vi ses???

2009-03-15 @ 21:08:58
URL: http://vildhunden.blogg.se/
Postat av: Clara

Tjena

Det är väl inte så att du ska bli Farsa?



Clara

2009-03-15 @ 23:59:43
URL: http://www.clarabella.se
Postat av: Emma & gossarna

hmmm, tror oxå på en hemsida MEN inte till dej utan till din uppfödare ;)

Om det är så passa på att gör en x-tra stor Walle sida så alla fina framgångar får plats!

kramis

2009-03-16 @ 07:30:41
URL: http://dualdogs.dinstudio.se
Postat av: Ulrika, Isa & Molly

Ja, vi tror faktiskt oxå att det snickras på en hemsida! En fin en till oss "Anthriscusar" (Isas kommentar)!



Ha det gott!!!

2009-03-16 @ 08:52:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback