Vattenträning bl a...

... men oxå stadga och annat smått & gott!

Idag bar det iväg till Vira & Berit för att ha tillgång till vatten, de har nämligen en toppendamm :-)

Vi fick idag åka med Molly & Ulrika och jag höll på att ställa till det rejält för mig redan från början. När jag stod precis framför deras baklucka och blev ombedd att hoppa in till Molly så stack jag iväg. Men jag kände MORS vibbar så jag drog inte så långt och kunde strax därefter fångas in utan större dramatik och sedan blev jag varmt välkomnad av Molly (snacka om att bli överöst med pussar).

Vi kom fram något senare än planerat, Ulrika var nämligen på väg på fel håll tills MOR ifrågasatte vägvalet, men vi var inte sist... det var Enzo med matte (för de hade missat sommartiden). Elliot & Ann, samt Kid & Eva var redan på plats.

Vi började med lite stadga, fotgående utan & med dummies/vilt, inkallningar genom ring med störningsdummie liggande i mitten av ringen, viltmarkeringar med avlämning genom ringen. Lite läskigt för några, mer läskigt för andra och inte alls läskigt för några... i vilken grupp jag befann mig kan ni säkert gissa (OBS! ingen tävling).

Sedan fortsatte vi med en övning som skulle ge snabba upptag och därefter blev det dubbelmarkeringar över bäcken innan vi äntligen begav oss mot dammen för att testa av hur vattenarbetet fungerade.

Vi fick börja med att en dummie kastades i dammen och så skulle vi först ta en dirigering för att sedan få tillåtelse att hämta dummien i vattnet. Nyttigt, för snacka om vara taggad för att få gå i vatten. Hämtningen för min del gick bra i vattnet, men avlämningen var lika med släpp, skakning, upptag och iväg efter MOR som försvunnit. Vi förflyttade oss sedan till andra sidan dammen för där är det lite knivigare att ta sig upp från vattnet. När det var min tur så simmade jag lugnt & metodiskt ut, greppade snyggt och simmade hemåt. När jag närmade mig dammkanten så försvann MOR ur sikte, jag höll kvar tills jag var en meter ifrån MOR då droppade jag anden. Nästa försök så satt MOR kvar vid kanten och då fanns det ingen chans att släppa/skaka sig innan anden var avlämnad hastigt & lustigt. Efter att MOR kastat från vårat håll så gick vi tillbaka till dom andra för att få att MOR absolut kände att hon behövde få tips/råd/hjälp att komma tillrätta med mina avlämningar. Det testades lite olika varianter. Silvertejpen åkte av, silvertejpen åkte på och någon enstaka gång lyckades det när MOR en gång sa HÅLL FAST (dock lite för barskt i mitt tycke) och så satte hon sig ner, då kom jag upp från vattnet förvisso i ultra rapid, men dock och höll fast tills MORS hand bad om att få viltet. MOR tvekar på om jag verkligen kan låt bli att skaka mig och hålla fast eller om jag bara gör så här för att driva henne till "vansinne". Jag det kan hon gott fortsätta att fundera över... Idag mumlade hon något i stil med, ja Kent har nog rätt, vad han nu kan ha rätt i!!!!

Några bilder från dagens övningar... dock inga på mig idag heller, synd att det bara nästan är vi som tycker att det är kul att föreviga våra träningar/tävlingar.

Är jag tillräckligt nära dig matte undrar Molly:

För Kid gällde det minsann att hänga med i sin mattes svängar:

Om man blundar så är det inte lika läskigt att greppa tag tyckte Elliot:

Det är väl inget kul att springa runt med en kasslerduva inte, eller hur Enzo?

Nä riktiga grejor är betydligt trevligare tyckte Enzo:

Är det dags nu matte undrar Kid:

Japp det var det minsann:

Här kommer Elliotten:

och Molly:

och Kidden med min nya fina suberbraiga vattendummie:

Sista bilden får bli på en nyfrisserad Molly:

och inte sist men minst så säger vi:
"SOMMARTIDER HEJ HEJ SOMMARTIDER"

Kommentarer
Postat av: Enzo

Kul att träna med er :-). Vi är uppe tidigt för matte kan av någon anledning inte sova ordentligt. Hon mumlar om den där Margaretaön och måtte de där två veckorna gå snabbt. Suck! Tur jag ska få vara hos mormor och morfar en hel del så jag slipper vara ensam så många timmarnu när lill-matte är borta och inte kan ta hand om mig. Ska matte hålla på så här är det bättre att vara hemifrån!

2009-03-30 @ 06:40:18
Postat av: Enzo

PS. Husse och lill-matte hade väldigt roligt åt mattes miss med klockan :-). Matte försökte skylla över allt på husse men lyckades inte så bra med det.

2009-03-30 @ 06:41:38
Postat av: Helena

Åhh lyllo er som kan börja träna i vatten!!



Så fina bilder på duktiga och uppmärksamma hundar. Så söt hon som trycker viltet mot mattes ben! Kram och har en bra dag.

Postat av: '♥♥♥♥lotta, Juni o Cola♥♥♥♥

haha..hej hej sommartider:)Vilka härliga bilder, ser ju ut som sommar hos er..annat är det här...vitt, vitt vitt:(

jag gillar dina bilder jättemycket, fast fläkt o gulliga, underbart när hon trycker anden mot mattes ben..fast tur att inte matten var jag...=äckligt;)

2009-03-30 @ 08:47:22
URL: http://juniocola.bloggagratis.se
Postat av: Elliot

Haha ja ser för rolig ut när jag täpper ögonen!!Ja lite läbbigt e de allt med STORA fåglar i "truten" =)

Tackar speciellt för bilden där det ser ut som om jag kommer i full fart...de ser ju nästan ut som om jag e lika van som ni andra =D

Ifall min matte e betrodd till att hantera eran kamera så kan vi nog se till så det blir bilder på dej oxå.

Hej då o tack för sällskapet igår.

Kramizar från E

2009-03-30 @ 11:30:32
Postat av: Elenor och Zidane

Hej hej. Varit på skidsemester en vecka men blir ju ännu mer sugen än vad jag redan är på att träna när jag läser din blogg. Vilka härliga vatten träningsbilder....

2009-03-30 @ 20:05:43
URL: http://www.ilsanosfatboy.cybersajt.se
Postat av: Agneta & Tyra

Jag tror vi hoppar in i bilen och beger oss ner till er!!! Träna i vatten!!! Vilken dröm, här är det bottenfruset i dammar och vikar länge än! Snyft.....



Ni är verkligen duktiga!!! Fina kort och härlig kämpaglöd!!!



Kram



Agneta

2009-03-30 @ 20:06:04
URL: http://www.nogg.se/tyra
Postat av: Lakrits

Vad är det för fiffig vattendummy du har fått Walle. Den måste du nog visa mig till helgen när vi ses.



En smula tidigt för bad ännu tycker jag. Men visst, ska man hämta något så är det ju en annan sak. Själv nöjer jag mig med att dricka vatten ur dammarna hos Dagis än så länge och det är nog Matte ganska tacksam över :D

2009-03-30 @ 23:14:04
URL: http://vildhunden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback