Bättre och...

... bättre gång för gång, bättre och bättre gång för gång...

Idag åkte vi till Blentarp efter att vi först hämtat upp Molly & Ulrika. Alltid trevligare att ha sällskap än att åka själva hela vägen.

Vi småstartade med lite stadgeträning medans vi inväntade Enzo & Camilla och det är inte helt fel faktiskt, man samlar lixom ihop sig då.

Nästa övning blev markeringar, enkla/dubbla dummiesar och avslutades med en enkel fasan, detta funkade bra för oss alla trots att vi är lite olika fartmässigt... för några gick det i över 110 ut & in och för andra lite långsammare men det är inte alltid farten som har betydelse.

Sedan skedde något som nog varken jag eller Molly hade räknat med... när vi skulle ut på söket så fick jag gå med Ulrika & Molly med MOR. Vi skötte oss, men jag lovar att våra mattar fick jobba så svetten lackade för att vi skulle lämna av till dem istället för till våra egna mattar. Men gör man en sådan här sak så får de allt skylla sig själva.

Efter denna övning så begav vi oss tillbaka till bilarna... lite besvikna över att det redan var slut... men ack vad vi bedrog oss för några av oss blev transporterade till Sövde sjön och där blev det härlig svalkande vattenapportering.
Här kommer Kidden på väg upp:

Här smyger jag i vassen:

... och här på väg upp med nästa och se, trots bottenkänning så skakar jag mig inte:

Kan ni tänka er... 3 ggr kom jag upp och lämnade dummien utan att ha skakat mig, det var ett litet halleluja moment för MOR tror jag för högt och tydligt sa MOR: "det tar sig, det tar sig". Men dagens mer glasklara halleluja moment tror jag minsann att Ann hade när Elliot kom in till henne med fasanen:

På hemvägen blev det en snabbistur inom till Beck för att lämna en liten filt som han skall få möjlighet att snutta in lite med dofter av olika slag innan det är dags för hemfärd där vid Kristi himmelsfärdshelgen.

Efter några timmars vila så drog vi ut på stadspromenad med Lakkan & Marie. Idag besökte vi Möllevångstorgsgrillen. Lakkan käkar korv med väldans god aptit:

och så även jag:

Medans vi satt där och tryckte i oss lite käk så fick vi uppleva både bråk, tiggeri och så klart se massor av superglada MFF-fans (2-1 slutade dagens match för er som inte visste det).

Jag var jätteglad när vi började närma oss hemmet för jag visste att Lakkan skulle följa med oss hem medans hennes matte skulle vidare till sin brorsa ett par timmar. Jag trodde vi skulle ha lite myspys... men Lakkan tyckte tyvärr inte detsamma, hon ville bara att hennes matte skulle komma tillbaka och hämta henne:

Någongång lyckades jag locka in henne från hallen och då fick man minsann snabba på att pussa lite på henne:

Idag har det varit en bra & rolig dag, gärna fler sådana :-)

Kommentarer
Postat av: Tyra

Snacka om fubbigt!!! Vatten och åter vattenarbete här och sköna bad!!!! Nu har dock isen farit här men än är det för kallt att bada säger matte. Jag har dock tagit mig ett tjuvdopp i vårfloden he hee.



Vilken kul träning ni hade, nu kan du sträcka på dig, du var ju sååå duktig!!!!



Kram



/Tyra

Postat av: Lotta

MEN GU VILKEN TRÄNING OCH BILDER;) så härligt!!! Ni är superduktiga!!



Tack för dina goa ord i bloggen, jag ser mig själv som en okonsekvent ledare ganska ofta fniss men jaja är supernöjd med grabbsen;)



KRAM PÅ ER!

2009-05-11 @ 09:04:06
URL: http://web.comhem.se/~u60531231/
Postat av: Elliot

Tycker åxå att de va jätteroligt på träningen igår=)

Å helt kass e man ju inte emellanåt hihi!

Jag ska jobba vidare på de där med vatten....gillar inte riktigt när det ligger läbbiga o ufo-liknande saker på botten.

Vi ses snart igen hoppas jag.

kramiz från

Elliot med matte

2009-05-11 @ 10:51:11
Postat av: Elenor och Zidane

HEJA Walle!!! Tre gånger utan skak är ju super! Som mor säger: det tar sig! Härlig träning helt enkelt.

2009-05-11 @ 20:28:12
URL: http://www.ilsanosfatboy.cybersajt.se
Postat av: Lakrits

Synd att vi inte var med er och tränade men vi minns ju hur det gick förra gången Matte var förkyld och vi var med och tränade. Då kunde hon inte snacka ordentligt på en vecka sedan så det kanske var bäst vi stannade hemma.



Beklagar att jag var så trist och otacksam när jag var hos er men det var dumt av Matte att tro det skulle funka. Hon har insett sitt misstag nu och i fortsättningen umgås vi tillsammans allihopa för då blir det mycket gladare tongångar!

2009-05-11 @ 23:20:29
URL: http://vildhunden.blogg.se/
Postat av: lotta med juniocola

haha hääärligt att matte fick halleluja moment:)japp, fixar i potoshop 7...först drar jag sådantdär streck------ i en fyrkant...sedan markera omvänd...sedan klipp ut...HEPP...sedan trycker jag bara på en ram...klart:)

2009-05-11 @ 23:54:01
URL: http://juniocola.bloggagratis.se
Postat av: Karin och Wilma

Yes, bad utan skak! Bättre att springa in till matte och skaka av sig så hon får svalka av sig lite också :-) Det kunde hon behöva efter härdsmältan då ni bytte mattar... Verkar som om ni hade en jättebra dag.



Det där svindyra fästingmedlet ska bli spännande att höra mer om när ni testat det.

2009-05-12 @ 06:36:41
URL: http://karinochwilma.bloggagratis.se
Postat av: Emma & gossarna

Härligt att läsa om er träning!! Ni är så flitiga =)

Tittade till Beck-arna igår... Ååååå va fina dom är, du ska vara glad att du "bara" har två att välja emellan för det känns tillräckligt svårt.

Det ska bli spännande att följa er tillsammans med er nya familjemedlem.

Massor med kramar från oss,hoppas att vi ses snart.

ps: jag fattar inte själv allt vi gör på utbildningen ;)

2009-05-12 @ 07:26:05
URL: http://dualdogs.dinstudio.se
Postat av: Gazton

Nä men din stackare, har du fått lov att bada i kallt sjövatten, å jag som tycker att dom är taskiga när vi får lov att duscha =/....

2009-05-12 @ 07:41:15
URL: http://gaztons.wordpress.com/
Postat av: Helena & Tina & Vilja

Snällt att ni saknar oss :-)



Vilken härlig bild på Anns "HALLALULJAMOMENT"



Kram

2009-05-12 @ 13:10:29
URL: http://holmstorp.bloggagratis.se
Postat av: Carina, Shiva & Vittra

Har pussat jättemycket på Beck idag. Du får se till att uppfostra honom väl för den lymmeln skulle hela tiden upp under min kjol ;-)



De var sååå söta och alldeles underbart ljuvliga!

2009-05-12 @ 21:19:03
URL: http://shivaovittra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback