Bloggtime...

.... Premiär!

Äntligen får jag Beck skriva mitt första inlägg. MOR var bestämd på punkten att inget bloggande före 9 veckors ålder och det blev jag igår så idag var det nästan fritt fram. Hoppas ni vill kommentera mina inlägg lika mycket som brorsans.

MOR har haft lite problem att få tag i en stor säck mat till mig... Orijen har tydligen lite leveransproblem, men så idag fick hon äntligen napp ute på Jägers ZOO. Så när MOR kom hem från jobbet så var det dags för en liten biltur, LILLMATTE & hennes polare Rebecca följde oxå med. Det är inte fullt så läskigt att åka bil längre... men man måste ju gnälla lite för gnällandets skull.

Jag fick följa med in i den stora affären, oj vad grejer det fanns men MOR sa att hon bara tagit den lilla plånboken med sig så det blev bara maten och sedan bjöd affären på en påse hundgodis.

På hemvägen blev det en tur om Söderkulla, MORMOR, Allan & Tarzan ville så gärna träffa mig innan jag växt för mycket så vi träffades nere på deras gård och söt tyckte dom jag var så klart. När vi skulle åka därifrån så fick jag pröva att gå in i bilburen och där var så mysigt att jag ville stanna kvar så det var bara för Wallander att hoppa in. Vi gjorde ett stopp till för att hälsa på MORFAR & Kerstin som oxå bor på Söderkulla... men MORFAR var ute och satt på span efter grisar så det blev bara en kort Kerstinträff. Sedan var det in i buren igen och det tog inte många sekunder innan jag knoppade in helt och vaknade till livs först när bilen rullade ner i garaget där hemma. Hoppas verkligen att jag hädanefter får åka där bak i buren, kändes mycket friare där än att behöva hållas i någons famn.

Annars har kvällen avlöpt lugnt & sansat. Jag fick idag beröm av MOR, hon sa att jag är jätteduktig som inte gnäller inomhus längre. Gnäller/protesterar gör jag bara när jag måste vara i någons famn, dvs när jag inte får springa fritt på gräsmattor & gator. MOR nämnde oxå att jag nu 2 nätter i sträck låtit henne nästan sova i 6 timmar med undantag för ett litet avbrott på ca 20-30 minute runt fyra snåret. Idag har jag bara kissat inne en gång så även där har jag avancerat.

Måste bara berätta vad som kom i ett mail till MOR från G&G:s matte Lena igår, så här stod det:
Det finns ett engelskt uttryck som lyder: 
to be at a person's beck and call (vara redo) att lyda någons minsta vink.
Kan det vara ett gott omen tro?

Nä nu får jag inte hålla på och skriva mer ikväll... måste sova lite så att jag orkar med alla nya äventyr imorgon. Wallander snarkar som jag vet inte vad så något bloggande från hans sida blir det inte ikväll.

Kommentarer
Postat av: Lakrits

Hejsan lille du...vi sågs ju i söndags här ute i skogen. Jag är Walles tjej och vi har känt varandra sedan valpben. Faktum är att vi träffades på valpkursen. Så vem vet. Kanske träffar du din framtida tjej även på din valpkurs!



Vi håller på att fixa iordning vår gäststuga så att du, Walle och Mor kan komma och natta över här till sommaren om ni känner för det. Så välkommen fler gånger till skogen och Solgläntan som vårt ställe kallas. Här finns mycket att kolla in. Jag ska lära dig allt jag kan om skogen så småningom när du blir lite större.



Tass & Kram



Lakritstjejen

Postat av: Elenor och Zidane

Hej Beck och välkommen till cyberspace!!!!Du verkar vara en riktig liten goding och duktig på att åka bil också. Grattis till alla era vänner som fixat så fina resultat i helgen.

2009-05-27 @ 09:12:41
URL: http://www.ilsanosfatboy.cybersajt.se
Postat av: Clara

Tjena

Välkommen till bloggvärlden. Kul att hälsa även på dig. Du verkar ju vara jätteduktig.

Husse var på Jägers zoo (jag fick sitta i bilen)och köpte en väst i måndags så att han kan ha med sig alla sakerna som jag behöver till träningen. Konorna får dock inte plats i västen.



Ta nu väl vara på dig o hälsa brossan.



Clara

Husse hälsar till er båda.

2009-05-27 @ 14:17:48
URL: http://www.clarabella.se
Postat av: Tina & Vilja

Hej på dig du lille flattegosse! När vi var nere i Skåne och hälsade på så var du så liten att du inte kommit hem till din MOR ännu. Men vi ser fram emot att träffa dig nästa gång vi ska till Skåneland eller om du tar med dig MOR och Walle och kommer hit och hälsar på. Vår matte påstår att Vilja skall få egna bäbisar nästa vår och att en skall bo kvar härhemma men jag(Tina)tycker att jag är gammal nog att ha lite att säga till om så vi får väl se hur det blir med det! Känner mig faktiskt ltie för gammal för att bli storasyster jag som har barnbarnsbarn till och med :-) Puss på dig iallafall för du är ju gullig att titta på såhär på skärmen iallafall :-)

2009-05-27 @ 18:47:00
URL: http://holmstorp.bloggagratis.se
Postat av: Shiva & Vittra

Hallå Beck! Vore kul om du blir lika flitig bloggare som din storebror och MOR. Det är alltid lika roligt att följa er i er vardag. Hoppas du är snäll mot Walle och fortätter att vara lika söt som du är nu ;-)

2009-05-27 @ 19:19:01
URL: http://shivaovittra.blogg.se/
Postat av: Lakrits

Förresten, tror du att du får äta tårta? I så fall kan du få en bit försenad födelsedagstårta på fredag. Du får höra med MOR.

2009-05-27 @ 19:19:23
URL: http://vildhunden.blogg.se/
Postat av: Lena

Äntligen har man fått stifta närkontakt med den sötaste, ljuvligaste, charmigaste lilla svarta flattebäbis. Tur att man har en äkta hälft som hindrar en från att göra riktigt korkade saker som att kidnappa andra människors valpar t.ex.



Grappa blev helt konfunderad när jag kom hem. Hon ägnade hela champion league-finalen till att scanna av varenda centimeter av mina kläder. Mycket noggrant spårarbete, måste jag säga.



Ha det gott!

Lena

2009-05-28 @ 08:42:04
Postat av: lotta med Juni o Cola

HEEEJ BECK, vad kul att du fått börjat blogga. Det ska bli såå kul att få följa dig.Må gott:):)

2009-05-28 @ 13:43:00
URL: http://juniocola.bloggagratis.se
Postat av: Karin och Wilma

Hälsa Mor att du faktiskt inte är någon knähund så liten och söt du än är...! Klart stora killar inte vill sitta i knät. Det finns ju så mycket att utforska och lära sig här i livet. Skönt att du börjar tycka om ditt nya hem, jag är säker på att du kommer att ha en massa skoj med Wallander och Mor.



Wilmenlund och jag ska tävla den 10:e och 17:e. Då borde löpsegheten vara borta och vi är förhoppningsvis på topp :-)

2009-05-29 @ 06:53:18
URL: http://karinochwilma.bloggagratis.se
Postat av: Tina & Vilja

Jag har tyvärr stränga restriktioner från sonen att jag inte får lägga ut några bider på honom :-) Så badbilder på honom och hans kompisar kunde det inte bli så jag la in en gammal bild från när vi startade upp poolen inför säsongen och då ar det bara 10 rader i vattnet :-) Kollar det som Karin har skickat men jag kan tänka mig att det är samma som jag har och det innehåller bara den skiss som jag lagt ut och som verkar vara ett Ökl spår. Hör av mig om jag vill att du skickar det du har. Det vore jättegulligt. Jag kollade i det kompendium som jag har men hittade bara en skiss där och där visar det på hur man kan göra det riktigt svårt för hunden genom att spåret korsar över sig själv på flera ställen. Kram

2009-05-29 @ 07:54:17
URL: http://holmstorp.bloggagratis.se
Postat av: Agneta & Tyra

Hej Beck och välkommen ut i vida bloggvärlden!!!! Kul att du fått tillåtelse att börja knappra nu!



Här är det full fart nu, vi har hunnit hem från Tur och Retur Eskilstunaturen och det har varit både roligt och skönt! Se lite annat, ha roligt med mamma mm mm



Hoppas ni har det fortsatt bra och att ni får en kanonhelg, det blåste och stormade så mycket då vi var söderut och vi som hade tänkt få njuta av sommarvärme!!!



Kram



/Agneta

2009-05-29 @ 08:25:42
URL: http://www.nogg.se/tyra
Postat av: lotta med Juni o Cola

tack för tummhållning:)Du läste rätt;)

2009-05-29 @ 09:38:07
URL: http://juniocola.bloggagratis.se
Postat av: Sara & Salsa

Oj då, så går det när man inte bloggar på ett tag.... Här har det ju hänt massor! Vilken sötis Beck, och så har jag fått se att mina "gamla" tjejer mår bra också. Hälsa Fridisen och Becki!!! Hoppas att få stöta ihop med det nya lilla yrvädret nån gång. Kramar Sara & Salsa

2009-05-29 @ 10:40:32
URL: http://flatcoat.blogspot.com
Postat av: Gizmo och matte Anna-Karin

Halloj där,

Kul att du äntligen blivit 9 veckor och får blogga själv. Roligt att läsa om dina äventyr och jag känner igen mycket av det du berättar. Men lite avis blir jag att du redan fått åka i bilburen, då matte & husse inte ens installerat den fina de köpte till mig långt innan jag kom hem. Måste nog skälla lite på dem så de sätter fart imorgon... Jag vill också prova på att åka i bur.



Voff Voff.

2009-05-29 @ 22:28:47
URL: http://gizmohoffe.blogg.se/
Postat av: Vera

Tja brorsan!

Vad snäll du är som låter din MOR sova så mycket. Jag håller som bäst på att lära min MOR att kl 2 och kl 5 är bra tider att vara vaken på. Min MOR håller dock inte med. Inte slöfocken Viggo heller, han kan sova han!

Kul det där med ditt engelska namn. Jag tror nog att din MOR snart fattar att hon ska lyda din minsta vink... Min MOR har lärt sig att ge mig godis när jag sitter fint vid dörren. Det gick jättelätt att lära henne det - så lättlurade de är de där MORSORNA! Hoppas vi ses nån gång i juni - vi behöver nog utbyta MOR-erfarenheter!

2009-05-29 @ 22:42:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback