Fredag, lördag...

... fick jag inte vara så mycket i farten men idag blev det desto bättre  (i alla fall till en början).

I förrgår åkte MOR med Marie & Lakkan till TEBA och det blev tyvärr inte inköp av allt som jag hade önskat. Men lite & dyrt blev det tydligen i alla fall. Några julklappar blev inhandlade... så i påsen fick man inte snusa alldeles för mycket. Men en sak fick vi se och det var nog det bästaste, en apportkastare var inköpt som vi i träningsgänget skall nyttja tillsammans framöver (skall testas på Ängshög på lördag).

Igår hände absolut ingenting. Jag fick stanna hem när Beck & MOR åkte till Lomma och hade det roligt :-(
Mer om detta kan ni läsa
här.

Men idag fick jag följa med och Beck stanna hemma. Vi körde iväg till Eva & Kidd och vi blev ett litet nätt träningsgäng, det var bara Berit & Vira som oxå slöt upp, de andra hade annat för sig denna något regninga dag.

Vi satte igång nästan direkt och jag fick börja på dirigeringsstationen och det gick klockrent och det var så skönt att få denna start för oss båda. På station 2 blev det långa dubbelmarkeringar, där en dummie hamnade på var sida om stigen, gick oxå bra!. På station 3 blev det dubbelmarkeringar i högt gräs på olika avstånd, här krävs det mycket mera träning. På station 4 blev det först en enkelmarkering med stopp och sedan ett linjetag. På station 5 blev det ett sök - men här var mina batterier nästan helt urladdade och när jag hämtat 2 dummiesar så var dom helt slut! Synd att det skulle sluta så... men vi glömmer station 5 och tar med oss det andra som ändå fungerade riktigt bra & hyfsat bra. 

Nu skall vi ta nya tag till nästa helg och se till att batterierna är fulladdade!

Ps. Margareta, jag säger bara en sak... Beck & MOR får gärna åka med dig & Pärla på utställning flera gånger och vara borta hur länge som helst :-)

Kommentarer
Postat av: Lakrits

Haha...jag vet varför du skrev det sista :) Nu har du smörjt kråset va?!



Kul med lite träning. Jag lovar, Teba var ingen höjdare. Matte tyckte de hade höjt priserna lite mycket också. Hon köpte ju en del faktiskt som du nog får smaka av också så småningom (säger inte mer, säger inte mer!).

Postat av: Emma,Krut & SKott

Hej!

Tycker alltid att det blir dyrt när vi besöker TEBA, har svårt att "stilla" mej när det ska shoppas! =) Tjuvkika nu inte i julklapps-påsen ;-)

kramis

2009-11-23 @ 15:38:36
URL: http://klickamedkrut.bloggplatsen.se/
Postat av: Karin och Wilma

Försökte titta in på Becks blogg, men min uppkoppling är lite krasslig just nu.



Jag förstår att batterierna tog slut, med alla de stationerna. Bra träning dock, och bra att energin räckte så långt den gjorde. Det skulle jag vara riktigt nöjd med.



kram

2009-11-23 @ 19:01:49
URL: http://karinochwilma.bloggagratis.se
Postat av: Elenor och Zidane

Åh vad kul med en apportkastare! Skulle jag med vilja ha en alldeles egen. TEBA är en väldigt kul affär. Då blir det säkert fina och goda julklappar. Kul att det gick så bra på träningen och ni gör helt rätt som fokuserar på det bästa. Kram

2009-11-23 @ 21:23:58
URL: http://www.ilsanosfatboy.cybersajt.se
Postat av: adelia

vad kul m en apportkastare..för tidig julklapp..Låter som en bra affär TEBA..Men det är ju dyrt överallt tycker jag och de kan ta betalt för de vet ju att man köper allt trots allt..Jo du husse här hemma kan...;)lite bortskämmd av matte..Ja det är kul att träffas utan hund med,och som sagt det underlättar lite om alla är halvgalna..natti o kram

2009-11-23 @ 23:25:47
URL: http://www.nogg.se/kungsvikstorpsbianca

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback