Valpkursavslutning...

... innehållande både det ena & det andra :-)

Vi kom fram i god tid för att jag skulle få springa av mig lite och det fick jag verkligen göra för Debbie & Ida var oxå där och då fick vi busa av oss rejält. Den tjejen är snabb vill jag lova... jag fick verkligen ta ut mina steg för att hinna med i hennes svängar:
Inte bästa bildkvalité, men går det fort så går det fort:

Lite övertag hade jag när jag var ikapp:

Första halvan av kursen stod Bea & Göran till förfogande för oss alla en och en. Till dem fick man komma och prata & gå igenom sådant som man kanske inte riktigt tycker fungerar som man vill. Dessemellan blev det egenträning på det som man kände att man behövde träna på. Det blev mycket kontaktövningar för min del och jag måste medge att jag var lite okoncentrerad, det hände så mycker roliga saker runtomkring. Full koll till vänster:

och till höger... men jag låg snällt & fint kvar i alla fall:

I pausen blev det lite välbehövlig vila medans 2-beningarna fikade.
Det gällde att ladda batterierna för trixuppvisningen, fina priser stod på spel.
MOR drog startnummer 2, men som blev till nr 1 för att lappen med nr 1 på låg kvar i påsen eftersom vi blev ett ekipage mindre.
Mitt trix var att visa att jag kan sitta fint... men en liten miss har gjorts i tränandet, vi borde tränat utomhus. Men med lite stöd från MOR så gick det rätt skapligt ändå:

Bella hade nästa samma trix som mig... men där var det "hands up" som gällde så klart :-)
Tinna visade upp ett kanonfint kryp :-)
Leia kunde både give me five, give me high och allt möjligt :-)
Pärla pussade Lotta :-)
Debbie pussade Ida på näsan :-)
Dagens 2:a pristagare blev Vera som visade vad hon lärt sig på "Birkomaten" (tror det var så den kallades):

När pinnarna drogs ut så trillade godisarna ut:

Dagens värdiga vinnare blev Mira... som gick slalom mellan Marias ben med kommandot "genom" som om hon aldrig gjort något annat. Rebecca, mamma var väldigt noga med att påpeka att det är du som lärt henne :-) 
Vinnarparen:

Fler bildbevis kan förhoppningsvis senare skådas på
Anthriscus bloggen då bilderna erhållits från fotograf John.

Sedan blev det mera tävlingsdax, men nu i lag. 2 moment skulle utövas. På ena stationen fick vi spela 21 , det gällde att söka upp dummiesar som hade spelkort fastsatta och ju närmre 21 desto bättre (vi fick 2 försök på oss). Vi spelade rätt högt i våran grupp, efter 3 skick hade vi 14 poäng och efter 4:e så fick vi 19 och där stannade vi. På andra försöket blev vi rejält "tjocka).

Vi bytade därefter plats med andra laget. Innan vi började så skulle lite planer smidas för att vara så effektiva som möjligt på de 6 minuterna som vi fick på oss. Planerna sprack lite, och utan pärla hade det inte gått så bra... hon hämtade föremål på föremål medans jag & Bella stundtals hade lite annat för oss. Debbie var lite försiktgare av sig. Men 8 par av 10 fick vi ihop! Det var bl a 1 1/2 liters PET-flaskor, gosedjur, dummiesar, vittringspinnar, strumpor, potatisar, ovassa matknivar.

Vid prisutdelningen så visade det sig att vi vann båda utmaningarna, här poserar vi glatt:

Jag kommer att sakna er Bea & Göran, men våra vägar kommer säkert att korsas igen!

Vilken kanonkurs...
TACK Bea & Göran
TACK alla goa syskon med mattar & hussar

Nospussar från Beck

Kommentarer
Postat av: Margareta

Hade tänkt att komma och titta på er när ni hade er sista träff på Järavallen men jag och Bell var ju och tävlade lydnad i Lomma. Och varför skulle man inte ta sista numret i lottningen !

Nu gick det ju bra för oss också så då var vi ju tvunga att stanna kvar till prisutdelningen. Ser att ni hade samma trista väder som vi, som tur var kom inte ösregnet förrän vid prisutdelningen och då fanns ett tält att vara i, men Bell och jag hade bespetsat oss på att stå på prispallen men det får väl vänta till nästa klass eller ........

Kram Margareta

Postat av: Clara

Tjena

Vilken KURS.

Verkar som om ni haft RIKTIGT ROLIGT.



Är lite avundssjuk för ngn sån kurs fick ju inte jag gå då jag var valp.



Ha nu en riktigt trevlig vecka.



Clara med Husse

2009-10-26 @ 10:20:39
URL: http://www.clarabella.se
Postat av: Rebecka

Ja kursen var jätte rolig.

Jag önskar att jag kunde varit med på kurs avslutningen för det verkade som om det var riktiggt kul.



Kram

2009-10-26 @ 12:01:01
URL: http://mirasblogg.blogg.se/
Postat av: Gunilla

Hej Helen!

Tur för oss alla blogg-läsare att du har lite skriv-klåda kvar i tangentbordet. Det är så trevligt att få följa er i text och fina bilder.

Kramar från Gunilla och släkten.

2009-10-26 @ 12:48:21
URL: http://123minsida.se
Postat av: Agge

Vad tråkigt att kursen är slut, ni såg ut att ha så himla kul!!! Vad kuliga saker ni lärt er också! he hee.



Här är det stilltje på den fronten..... men vi kommer igen snart!



Kram



Agneta

2009-10-26 @ 18:01:51
URL: http://www.nogg.se/tyra
Postat av: Corinne en vacker svarting

Hej!

Den här gången fick jag allt följa med, var ju rädd att du slutat blogga och jag måste ju hålla mig uppdaterad om vad som händer. Är ju inte alls en nyfiken labbe. Tur att Debbie är med så att jag slipper känna mig så korthårig, speciellt nu när jag fäller.

2009-10-26 @ 18:09:52
Postat av: Sigges matte Lena

Hej på er!

Oj vilken rolig kurs ni verkar ha haft! Vad roligt att ni ingick i det vinnande laget i dom påhittiga slutövningarna - Grattis! Jag tycker Becks "sitta fint" ser finfint ut. Och vilken stor och stilig kille han har blivit! Oj vad fort det går från liten valp till snyggingslyngel. Vi måste ses snart så jag får gosa med grabbarna och fylla på med nya blöta flattepussar för reserven är slut och abstinensen gör sig påmind! Må så gott och ta hand om er både två- & fyrbenta!

Kramar!

2009-10-26 @ 22:02:21
Postat av: Karin och Wilma

Vilken kanonkurs det verkar ha varit. Lekfullt och lustfyllt!

2009-10-27 @ 09:53:06
URL: http://karinochwilma.bloggagratis.se
Postat av: Helena & Tina & Vilja

Jisses vilken rolig avslutning!!! Och grattis till förstapris! Kram

2009-10-27 @ 21:53:08
URL: http://holmstorp.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback