Nja...

... genrepet på vatten igår kväll kunde allt ha gått lite bättre tyckte MOR och kanske har hon lite rätt i det!

Vi åkte inom och hämtade upp Bell, Spot & Margareta på vägen och sedan styrde vi vidare till Ängshög där Eva & Kid redan anlänt när vi kom fram.

Vi fick börja på vatten efter den obligatoriska vattenstadgan. Sedan fick vi som fortfarande är på nybörjarnivån vars två enkelmarkeringar. Jag markerade kanon, simmade snabbt, greppade snabbt... men uppgången/avlämningen vart inget bra. När jag fick fast mark under tassarna så lade jag ner och skakade mig första gången och på andra skicket så blev det lite bakdelsskak på vägen mot MOR och sedan höll jag inte i bytett tills MOR bad mig släppa. Inte helt bra så här i "elfte timmen"...

Vira fick en dubbelmarkering för det är det man får i öppenklass. Elit-Bell behövde lite mera utmaning än så. Så  Berit drog iväg någonstans, men ingen av oss fick kika vart hon tog vägen för vi skulle oxå få pröva på efter Bell. Det visade sig vara en lång dirigering över hela dammen och sedan skulle vi in i den höga vassen och söka. Bell fixade det jättebra så oxå Vira. Jag simmade bra ut efter att MOR övertygat mig om att det fanns något där ute. Eftersom att vi tidigare allt simmat över på ett ställe så var jag bombsäker på att det var dit jag skulle men MOR blåste och pockade på uppmärksamhet och efter ett tag så tog jag hennes tecken och drog iväg på hållet som hon pekade, dock via landvägen och ner i vassen och ut kom jag med mitt byte och simmade lugnt & fint tillbaka. Avlämningen blev något bättre. Sedan fick Kidd ett försök... men han ville inte riktigt vara med på noterna så jag fick en chans till och då fixade jag momenten bra från start till mål. Skönt att få ta det med sig tills på söndag.

Det mörknar jädrans snabbt nu om kvällarna så vi fick skynda oss till ett ställe där vi kunde köra ett par minifågelmarkeringar med dold kastare och nedslag i högt gräs. Dessa gick bra och sedan var det sök som gällde. När det blev våran tur så var det bra mörkt, men eftersom att det är näsan som skall jobba så gjorde det inget... 5 vilt av olika slag hämtade jag in snabbt & lätt med bra avslut.

Nu skall vi ha 2 helt träningsfria dagar och ladda batterierna.

Ett litet problem har dock uppstått för MOR, Cool down pillerna är slut hos leverantören så hon har fått köpa en annan sort, hoppas dessa är lika "hjälpsamma" för annars blir jag så nervös för att MOR är nervös!

Ha en fortsatt bra dag & trevlig helg så hörs vi framåt söndag eftermiddag/kväll!

Bye bye


Kommentarer
Postat av: Helena & Tina & Vilja

Åhh va spännande då får vi hålla tummarna hela helgen :) Jag tror absolut att MOR coolar ner även med de nya tabletterna :)



Ja jag har också tänkt tanken med cykelkärra men man får inte koppla en sån efter EU-moppe men vi har en 25-moppe i garaget som Perra skall mecka med och den tror jag man kan koppla en kärra till för den får man ju köra på cykelbanorna :)



Må så gott & LYCKA TILL!

Postat av: Castor

Håller alla tassar för dig och övriga Anthriscusar, i helgen. Du, mor har väl bakat turkaka?

2009-09-11 @ 21:05:11
Postat av: Ulrika, Isa & Molly

Vi håller tummarna för er i helgen!!!



Mor klarar sig utan Cool-down, det är vi säkra på!

Du är ju cool så det räcker, Walle!!!



Kram! Ulrika, Isa och Molly

2009-09-11 @ 21:17:42
Postat av: Heléne och Zico-B

Precis vad jag tänkte .... Walle är ju så cool, så då behövs säkert inte cool-down -går lika bra med "selleri".

Massor med lyckatillsparkar från oss!

/H&Z

2009-09-11 @ 22:37:17
Postat av: Guinness och Grappa

Hej Walle!

Vi ska tänka på dig och MOR hela helgen! Hoppas att det blir en lugn och skön uppladdning imorgon så att du är taggad och redo för uppgiften på söndag.

Puss från G & G



2009-09-11 @ 23:03:40
Postat av: Mia, Viggo o Vera

Vi önskar dig LYCKA TILL på söndag. Ett genrep ska gå lite knackligt, så det kommer att gå perfekt på söndag!

Kram från oss

2009-09-12 @ 07:08:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback