Nu jäklar...

... börjar det bli roligt på apellplanen!

Platsliggningen på 3 minuter med MOR gömd känns helt OK nuförtiden... för jag vet att hon alltid kommer tillbaka.

I den grupp vi blev indelad i idag fanns det inte någon med speciellt mycket tävlingserfarenhet... men våra mattar/hussar kämpade på så gott det gick med att hjälpa varandra till en bra träning.

Jag fick vara sist ut och fram tills det var min tur fick jag ligga passiv bredvid när de andra tränade. MOR säger att det är bra för då ligger jag och laddar lite. Några små försök gjorde jag dock för att komma lite närmre... men konstigt nog så förvisades jag tillbaka till platsen jag var anvisad.

Jag fick vara i samma grupp som brorsan Elliot, det var kul att se dom in action, hade hänt mycket positivt där tycker jag.

När det var min tur så började vi med fria följet och på raksträckorna gick det riktigt bra för att vara mig...  blev t  o m några högersvängar, men där krävs det betydligt mer övning OCH belöning för att jag skall hänga på ordentligt. Men en bit i taget säger MOR... vi har ingen brådska!

Nästa moment blev 2 x fjärrdirigering på olika avstånd och där var jag KLOCKREN... inte en millimeters framflyttning :-). Det känns kul att något moment sitter som det skall i alla fall.

Hoppet är inte ute för hoppandet, men det krävs något mer för att det skall kännas riktigt motiverat att jag skall hoppa över och tillbaka med glädje. 

Det fanns lite tid över och då ville MOR testa sändandet med ställande. Det gick lite lamt framåt från början men när MOR busade upp mig och gjorde det hela först lite fartfyllt och sedan avslutade med mys & miniköttbullar fyllda med ost & skinaka inne i rutan, ja då blev det riktigt roligt att springa dit :-).

Sedan var det slut på det roliga för ikväll... men fortsätter MOR att vara lika rolig/busig framöver så kan jag tänka mig att bjuda till med ytterligare lite mera fart här och var!

Ändrade planer blev det ikväll, plåstret fick följa med i alla fall men jag måste säga att han sköter sig bättre och bättre i bilen nu, det var i stort sett tyst hela tiden ikväll. Men oj vad överlycklig han blir när MOR kommer tillbaka :-)

Idag har MOR ringt DRK och allt var ok inför söndagens jaktprovsstart, de var bara lite sena med utskicken, skulle gå med posten idag. Men vi har kikat i katalogen på nätet och sett att vi fått startnummer 67 av 67, men att starta sent var ingen nackdel för oss på FM :-). Ett tag blev jag lite nervös när jag såg att farsans husse var en av domarna, men efter närmre granskning så skulle han bara döma hundarna i "finrummet" - Vinder klassen!!!! Puh... hade inte varit så kul att dömas ut av honom... om man skulle göra bort sig.

Nä, nu väntar bian och en god natts sömn!

Kommentarer
Postat av: Karin och Wilma

Heja heja, vad bra att det blivit roligare :-) När är jaktprovet? Klart ni inte gör bort er. Tänk vad bra det gick på FM!!!



Jag är inne i en liten svacka just nu, kom av mig med träningen och det känns lite hopplöst med skotträdslor och en hund som man måste ha tummen i ögat på, annars hittar hon på egna saker när hon tycker det är tråkigt. Det finns t ex jättemycket gott att lukta på, och leta godisar som andra har tappat... Men vi ska nog hitta formen igen, har bara latat till oss lite de senaste veckorna + att det nog är ett löp i antågande.

Postat av: Karin och Wilma

Försvann min förra kommentar??? Nåväl, jag snackar ändå så mycket.



Peter och jag har ju varit tillsammans i 7 år så vi är ju inga duvungar direkt heller :-) Men det var kul att gifta sig och nu är vi liksom en liten familj. Och så blev det en bekräftelse, skjuts och kick i förhållandet. Jag tycker att en ny ring på bröllopsdagen till MOR Wallander/Beck är en bra idé :-)



kram

2009-09-08 @ 07:42:35
URL: http://karinochwilma.bloggagratis.se
Postat av: Zico-Bus

Hej,

Kul att höra att ni fått en nytändning på appellplanen :D Det kommer bli fint det här - i december var väl målet satt till?

Lycka till i helgen - här ska hållas tummar och tassar!

/Zico-Bus med matte

2009-09-08 @ 08:45:19
Postat av: Emma,Krut & SKott

Ååå va kul att läsa om er lydnadsträning!!! Så himla duktiga ni är! =)

Spännande med start i Dk, vi håller tummarna för er...

kramis

2009-09-08 @ 08:57:02
URL: http://dualdogs.dinstudio.se
Postat av: Malin m flock

Vad härligt att det är roligt på apellplanen igen!!! Fick du verkligen minköttbullar med skinka och ost i det var inte illa det!!!



Vi sitter o håller tummarna i helgen det kommer gå kanoners:)



KRAMKRAM

2009-09-08 @ 09:20:02
URL: http://tokigaflattar.dinstudio.se
Postat av: Clara

TJOHOOOO



Va vad det jag sa. Det kommer att gå alldeles utmärkt för er på planen. Beröm, köttbullar och med MOR som är JÄTTEROLIG är ett bra recept. Va kul.



Vi håller alla tassar o tummar för er i helgen

Ha en trevlig fortsättning på veckan.

2009-09-08 @ 12:14:07
URL: http://www.clarabella.se
Postat av: Susanne o Pebbels

Men vad roligt att träningen gick så bra. Pebbels blev avundsjuk när jag berättade vilka godsaker som delas ut när ni tränar rutan. ;)



Självklart håller vi tummar o tassar i helgen, det kommer gå kanon!



Kram

2009-09-08 @ 18:24:21
URL: http://hundtraningen.blogspot.com
Postat av: Agneta & Tyra

Vad roligt att du är inne i flyt nu då!!! Spännande både på plan och i skogen här framöver då!!! Vi ska hålla tassar och tummar för er!



Hopp i säng nu för oss!



Kram



/Agneta

2009-09-08 @ 20:20:07
URL: http://www.nogg.se/tyra
Postat av: Ingela

Jätte roligt att läsa att det går så bra för er, vi håller tummarna allt vad vi kan för er på söndag.



Lycka till!

2009-09-08 @ 22:18:48
URL: http://tessietosingsdagbok.blogg.se/
Postat av: Elliot

Du var jätteduktig igår,de sa matte iaf...en annan fick ju sitta i bilen när det var din tur=(

Jag tror att det funkade så bra för att du fick ha "bekantings-nos" (=jag)i samma grupp :D

Även jag fick ju till det ....asså bättre än det brukar...

G´natt

/E-totten

2009-09-08 @ 23:21:48
Postat av: Lakrits

Åhhhh vad synd att vi missade er. Kuligt om du, jag och Elliot hade kommit i samma grupp nån gång. Då skulle vi kunnat dra en repa. Fniss. Du kan säkert föreställa dig förvånade tvåbeningar med gapande munnar.



Åh vad vi ska hålla tummarna för er till helgen! Ni är ju superduktiga!!!

2009-09-08 @ 23:35:02
URL: http://vildhunden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback