Storslam...

... i Mårum idag!

Idag var det så alltså dags för mig & MOR att göra jaktprovsdebut i officiellt sammanhang.

Tidigt som attan fick vi stiga upp och redan 6.30 var vi och släppte in Kidd & Eva i vårat garage så att de kunde parkera sin bil på vår p-plats och därefter flytta över till våran bil så att vi kunde åka tillsammans till provplatsen. Allt flöt på perkfekt och i god tid var vi på plats, skönt att slippa komma med andan i halsen. Vi fick sitta i bilen medans 2-beningarna gick och fixade det praktiska med anmälan och så, sedan fick vi komma ut på en liten kisserunda innan vi sattes in igen för att dom skulle gå och heja fram Calla & Ann-Sofi som startade i Åben klasse. Förra gången kammade dom hem ett 3:e och idag blev det ett 2:a pris... så då kan vi lätt räkna ut vad det blir nästa gång :-) 

Sedan blev det lång lång väntan som bestod av några kisserundor, en träningsrunda med fasanmarkeringar men allra mest blevdet fikapauser för 2-beningarna... dom behövde ladda med turkaka, men tro inte att vi fick ta del av den (MOR bakar bara sådana med choklad i och idag även med kokos i).

Efter att alla domare/funktionärer intagit sin frukost så blev det äntligen dags för Spot & Margareta med strt nr 52 att bege sig in i "elden" och lätt som en plätt tog dom sig igenom det hela. 

Ny väntan i en timmes tid innan det så var dags för Kidd & Eva med start nr 61 att pröva på lyckan och dom gjorde det inte sämre än föregående ekipage.

Sedan var det äntligen våran tur som sistepellare, startnummer 67 av 67. Skytten var så lycklig när han hämtade oss, lika glad var kastaren men domaren var allt lite butter tyckte jag... usch kändes inte så bra att starta för honom. Men vi var där så det var lika bra att köra racet. Vi placerades framför vattnet, skottet gick av och anden föll i vattnet som till ytan var fyllt av någon sorts skit:

Men det var inte så mycket att bry sig om bara att göra sitt jobb. Men fy farao vad smutsig och äcklig man blev i pälsen. 

Transporten vidare bort till landmarkeringsplatsen kunde gått lite bättre, men jag visste inte riktigt vad MOR krävde av mig, hon var inte riktigt bestämd och jag visste inte om jag skulle vara bakom, framför eller mittemellan. Får allt bli bättring till nästa gång. Jag gjorde mitt jobb även här.

Nästa transportsträcka fick vara i snor och den ledde till söket som var på andra sidan vägen. MOR fick lite instruktioner av domaren och sedan skickade hon ut mig för att finna allt viltet som var utlagt nere i en dunge. Jag jobbade på bra, fick några små hjärnsläpp och då var MOR tvungen att väcka mig med ett litet pip i pipan, men mer än så behövdes inte.

Lite pirrigt blev det sedan att stå och vänta tills muntergöken skrivit färdigt protokollet men efterhand som kritiken lästes upp så kändes det bättre & bättre och när han sagt det här så fick jag en hel näve köttbullar av MOR:
Fri ved fot: Kan blive bedre
Ro po post: JA
Skudfasthed: OK
Markeringsevne: Marker begge som hentes
Vandarbejde: Direkte i vand och henter anden
Vildtbehandling: God (Lide mere spontan opsamling af and)
Søg (næse, vildtfindende egenskaber, selvstændig arb): Arbejder i hela området, bruger næse og følger op.
Helhedsintryck (fart og stil samtsamarbejdsvilje: En god prestation. Føres fornuftigt.
Præmiering: 1

6 överlyckliga Anthriscusare som idag tagit ett 1:a pris i Begynder klasse på ett Markprøve B.:

Sedan blev det mera väntan, väntan på prisutdelningen. Här är jag & Kidd i samspråk angående dagens bravader:

Spot ville vara lite för sig själv:

Efter en stund så däckade jag... väntan blev för jobbig:

Men väntan var värt allt, titta så fin sked av ädlaste guld jag fick:

Nä nu bara måste jag i bian... imorgon är det vardag igen.

TUSEN TACK FÖR ALLA TUMM- & TASSHÅLLNINGAR bland er där ute... dom var oxå guld värda för oss!!!!!!

Kommentarer
Postat av: Clara

TJENA

Ett stort GRATTIS från oss. Det var kul att ni fick den framgången. Se nu till att MOR skaffar dig ett fint prisskåp om du nu inte redan har ett för här blir det fler priser. Sug läääänge på detta.



Clara med Husse.

Postat av: Carina, Shiva & Vittra

Kommer ihåg en MOR som sa att "Vi kommer aldrig att kunna..." Så går du och tar ett första pris på första starten! Heja Walle!



MOR - nu slutar du säga sånt negativt ler

2009-09-14 @ 07:04:50
URL: http://shivaovittra.blogg.se/
Postat av: Marie & Lakrits

JIPPIEEEEE!!! Du och MOR är så duktiga. Vi höll tassar och tummar krampaktigt igår och tänkte MYCKET på er. Och vilket storslam. Toppen toppen toppen.



Ses ikväll!!!

2009-09-14 @ 08:12:44
URL: http://vildhunden.blogg.se/
Postat av: Ann-Sofi

GRATTIS - GRATTIS



va duktiga du och mor varit, träning ger färdighet!!! Nu är det öppenklass som gäller.



Extra krydda på dagen, att även brorsan Kidd med matte Eva fixade en etta också.



Kramis i massor



Ann-Sofi med tjejer

2009-09-14 @ 10:01:16
Postat av: Gunilla Andersson

Grattis till Walle och MOR



Bra jobbat!!

Hälsningar Gunilla och släkten i Onsala

2009-09-14 @ 10:08:38
URL: http://123minsida.se/coasters
Postat av: Agneta

Tjohooo!!! GRATTIS!!! Vad kul! Vad ni är duktiga! Vi höll tummar och tassar så vi har träningsvärk he hee



GRATTIS än en gång!



Kramar



/Agneta & Tyra

2009-09-14 @ 10:24:12
URL: http://www.nogg.se/tyra
Postat av: Heléne och Zico-Bus

Wow! Så härligt, så roligt, så välförtjänt :)

Grattis till er båda - MOR fick ju också lite bra kritik - "förnuftigt förd".

/H&Z

2009-09-14 @ 11:32:08
Postat av: Helena

HEJA HEJA va ni är duktiga!!! STORT grattis från oss 08:or som får läsa jaktprovsprotokollet lite mer noggrannt och koncentrerat igen för att kunna tyda danskan :) STORA bamsekramar!!

2009-09-14 @ 12:49:02
URL: http://holmstorp.bloggagratis.se
Postat av: Anonym

Nu har vi läst protokollet närmare och blir bara ännu mr imponerade av både dig och MOR. Vilken fin kritik till er båda!! En god prestation& förs förnuftigt!!



Grattis igen!!

2009-09-14 @ 13:18:57
Postat av: Carina Lizzi & Toss

Ett STORT GRATTIS, Äntligen satt den. Riktigt kul för dig och Walle. Här är det väl inte så bra, vet ej om jakt är ngt för mig längre, har gått troll i det där med jaktprov på SSRK. Ha det så gott

Mvh Carina

2009-09-14 @ 18:15:22
Postat av: mimio

Grattis till er finfina prestation!

Vad ni kan!!!

Ni är jätteduktiga!

Kramar från Maria o Niño

2009-09-14 @ 18:19:55
URL: http://mimio.blogg.se/
Postat av: Sara och Pojkarna Vov

GRATTIS!!!! Jösses, vad duktiga ni är!!!

2009-09-14 @ 20:57:20
URL: http://pojkarnavov.webblogg.se/
Postat av: Berit och Vira

Så härligt att ni fick era ettor nu!

Grattis! Kul att det fungerade lika bra på provet som det gjort på träningarna i sommar och höst.

Nu väntar Öppenklass på oss!

Kram Berit och Vira

2009-09-14 @ 21:24:01
Postat av: Karin och Wilma

Grattis igen. Hoppas du får äta något riktigt fint och gott med den där guldskeden Walle. Vi är stolta bloggkompisar :-)



kram

2009-09-14 @ 21:56:30
URL: http://karinochwilma.bloggagratis.se
Postat av: Anonym

Godmorgon på er;)

Och ett jätte stort GRATTIS! Så duktiga ni var,med allt jobb o slit kom en härlig belöning.Så fin han är med guldskeden i munnen..fast den inte var ätbar:)Ja nu är det väl öppenklass som är här näst då...Grattis än en gång..alltid kul när det går bra för någon man känner..Haha det känns ju som vi gör det fast det är via en ruta..

Ha en bra tisdag..kram o nosisar

2009-09-15 @ 06:24:00
Postat av: adelia

Hej igen!

Det var jag som skrev förra inlägget,glömde som vanligt att signera det..kram

2009-09-15 @ 06:25:26
URL: http://www.nogg.se/kungsvikstorpsbianca
Postat av: Susanne o Pebbels

Weeeeeeee!!!! GRATTIS för en superprestation av er bägge två!



Stor kram

2009-09-15 @ 08:28:53
URL: http://hundtraningen.blogspot.com
Postat av: Bea o Corinne

Grattis till er bägge. Vi höll tassar och tummar här hemma allt vad vi orkade.

2009-09-15 @ 20:52:16
Postat av: Malin m flock

GRATTIS på er, ni e ju superduktiga:) Men det visst vi ju redan;)



STOR GRATTIS KRAM till er från oss. Hoppas att vi kan träffas snart så vi kan få experttips:)

2009-09-15 @ 21:45:55
URL: http://tokigaflattar.dinstudio.se
Postat av: adelia

Hej!

japp det stämmer,de är ju så goda..Men idag är mina armar inte granna,,ont men det får man skylla sig själv när man hållt på i ett..ha en bra dag.kram

2009-09-16 @ 06:51:49
URL: http://www.nogg.se/kungsvikstorpsbianca
Postat av: Karin och Wilma

Nästa vecka blir det smekvecka på sjön, för då tar vi en höstsegling.



Nu var det tyvärr en annan resa som jag var tvungen att göra :-( Jag vill hellre vara hemma hos min man och hund.



kram

2009-09-16 @ 20:00:16
URL: http://karinochwilma.bloggagratis.se
Postat av: adelia

Hej hej!

Jag kikade in för att se om du uppdaterat nåt...alltid kul att läsa om er;)

Jo igår var det träning,men måste kört lite hårt m henne.Hon började givetvist att halta igen..Måste kanske bara vara träningsvärk...idag blir det vila för henne...ha en kanonbra torsdag.kram

2009-09-17 @ 06:09:14
URL: http://www.nogg.se/kungsvikstorpsbianca
Postat av: Helena & Tina & Vilja

Jag räknar med att jag skall kunna göra intervjuerna via telefon så att det inte måste vara personer som bor nära mig. Alla idéer mottages tacksamt och sen behöver jag få tag i 5 djurägare som har ungefär samma problem :)



Jo jag hann pussa lite på honom men han var halvt sovande :) Kram kram

2009-09-17 @ 07:24:54
URL: http://holmstorp.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback