Fredags...

... rapportering.

 

Jag spanade & spanade i M-parken, ville inte få höra på nytt att vi verkar ignorera Guinness & Lena, men dom fanns inte i parken när vi kom ut. Men när vi var på väg hem, ja då fick jag syn på dom båda! Kul att få träffa dom eftersom att vi inte kommer att kunna ses i helgen.

 

När klockan var fem (17), så kom MOR hem, hon var jättestressad. Hade haft en rent ut sagt för jävlig dag på jobbet, allt som kunde strula hade strulat tydligen. Hon skulle ha varit och handlat både mat & annat (läs struts till mig & Lakrits) på lunchen, men nej så blev det helt enkelt inte bara. Hur som helst så for hon fram som jag vet inte vad när hon kom hem. Helgväskan plockades ut ur garderoben, och vips så var den färdigpackad med allt nödvändigt inför vår lilla helgtripp. Handlandet återstod, vilket MOR & LILLMATTE också fixade snabbt.

 

Klockan 18.10 var jag & MOR färdiga för avfärd, väldigt snabbt marscherat tyckte jag, framför allt av MOR.

 

Marie & Lakrits kom och hämtade oss ca 19.10. Återigen fick vi dela bur utan mellanvägg, vilket gick lika bra denna gång trots att vi åkte betydligt längre tid.

 

Strax innan/efter 22 (vilket det nu var) var vi framme på Bastudden, djupt in i den mörkaste småländska skogen, med närmsta by Urshult.  Vi hoppade raskt & glatt ur bilen. Trots att det var bäckmörkt så startade vi med att ta oss ett dopp, ett? Nej, i ärlighetensnamn så blev det flera dopp faktiskt. Jag var redan efter 10 minuter helt säker på att här skulle jag komma att trivas!

 

När 2-beningarna lastat ur bilen och det var inte lite skall ni veta. Mest/flest väskor hade Marie & Lakrits. Undrar hur länge dom tänkt att stanna? MOR & jag har bara packat för att stanna över helgen. När rumsfördelningen var klar så blev det lite fika för oss alla. Det tjattrades & tjattrades långt över midnatt. Innan det var läggdax så fick vi, jag & Lakrits alltså, varsin kisserunda. Precis när det var dags att krypa till kojs så upptäckte MOR en blodfläck i ?vårat? rum. Vem var skadad, eller kan Lakrits ha börjat löpa??? Efter viss ?kroppsvisitering? så fann MOR att det var från min nos det blödde. Undrar om det verkligen kan bero på Lakrits alla pussar?  Nej, tror inte det, jag måste ha råkat sticka mig på något när jag var ute.

 

Oj, jag höll på att glömma. Det hände en rolig incident när Lakrits skulle få sin välling, när Marie gjort vällingen klar och satte ner den så körde hon bort Lakrits och lät mig gå fram och börja dricka. Ha ha, hon trodde jag var Lakrits! Lite väl taskigt av MOR att avslöja det hela innan jag druckit upp allt.


Kommentarer
Postat av: Elliot

Vi bara undrar,mest matte men även jag förstås:Dom där 2beningarna,dom ÅT inte bara eller hur?För det måste ha varit något annat som Lakrits matte fått i sig för att ta fel på er två haha!!!
Men jag är glad att du i varje fall fick smaka lite av vällingen.

2007-08-26 @ 10:57:04
Postat av: Elliot

Jag har glömt att berätta att jag lekte med en kompis som jag bara träffat ett par gånger tidigare å då var hon för liten för att busa allt för mycket.
Hon heter Vanja och är en Risenschnauzer på ca 8månader.Fy f-n vad vi sprang.....jag före och hon efter.Ni förstår hon är inte så snabb som jag ännu...

2007-08-26 @ 11:00:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback