Ochlerotatus sticticus...

... ja så heter dom små ettriga små myggjäklarna.

Jag brukar inte tro på allt som står i tidningen, men det som står om översvämningmyggan är sant.

Den tvekar inte - den landar & sticker med sin snabel direkt. Ger gigantiska svullnader och kliar så in i ...

Jag kan inte skydda mig, MOR kan delvis, men jag vet en som i alla fall kan skydda ansikte & hals. Det är Ann (Elliotottens matte) för hon har köpt en insekts... vad det nu kan kallas. Men om min MOR hade tagit på sig en sådan så hade jag nog tvekat att gå ut med henne faktiskt (men den är säkert jättebra).

Kommentarer
Postat av: Elliot

Jasså!Du skulle inte vilja följa med ut om din Mor haft en "mygghatt"??Den e ju jättefräck vet ja!
Men i ärlighetens namn så springer inte heller min matte omkring med den när vi är ute....men bra är den o man slipper att får myggor i munnen,ögonen,näsan.....öronen o varhelst de små äckelna tar sig in...

2007-08-11 @ 13:36:11
Postat av: Lakrits

En mygghuva har matte också och hon använder den ibland. Och det kan sannerligen behövas här i skogen, jag tycker det är synd att jag inte också kan ha en sådan där sak för min nos blir sönderstucken! Visst ser matte rolig ut men huvudsaken den fungerar.

Postat av: Wallander

Mygghatt, mygghuva, kalla det vad ni vill. Den är säkert jättebra, men det hjälper inte mig att ändra uppfattning, jag hade inte gått ut om...

2007-08-11 @ 20:57:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback