Jag får passa på att skriva nu...

för Guinness ligger och sover (annars bara bråkar vi bara om vem som skall få sitta vid datorn). Han är helt slut efter att jag rastat honom ordentligt i Pildammarna. Sedan promenerade vi och köpte ett nytt längre halsband åt Guinness för MOR, FAR & LILLMATTE svor varje gång det andra skulle tas av, det gick knappt att få av utan att bruka "våld". Han fick på sig det nya direkt utanför hundaffären och han verkade närmast chockad när det skulle tas av hemma... han stretade emot som vanligt men det behövdes inte längre. 

”Vi” har passat Guinness nu i 2 dagar/nätter (hans husse/matte är i Marocko en vecka). Det är jättekul att ha honom här och vi funkar jättebra tillsammans.  Vi gör allt tillsammans utom att sova ihop på natten, jag ligger som vanligt inne hos MOR & FAR och Guinness sover inne hos LILLMATTE. Han har nog känt sig lite ensam i natt för han hade sovit uppe hos LILLMATTE och vägrade att hoppa ner (lite fuskigt kan jag tycka, men jag brukar få ligga i hennes säng om dagarna, får väl vara nöjd med det). MOR/LILLMATTE säger att man måste vara snäll mot sina gäster. 

Imorgon skall jag med MOR, Ann (Elliotottens matte) & Marie (Lakrits matte) och få lite utställningstips/träning på Baltiska hallen. Detta har jag inte vågat berätta för Guinness ännu, tänk om han blir jätte ledsen. Men han kan inte följa med dit säger MOR, hon måste koncentrera sig på mig för att jag skall ställas ut om en månad. Men på söndag blir det en ”extra” spårträning och då får han följa med.


Kommentarer
Postat av: Christoffer

Hur fungerar det när ni ska äta? Är det slagsmål om maten?

2007-02-16 @ 23:23:11
Postat av: Wallander

Nix pix, inga problem. Jag har min matplats & Guinness sin. Förvisso slänger jag i mig min mat och hoppas på att få ta det som Guinness inte äter upp, men se det får jag inte, Guinness matskål tas upp från golvet när han visar att han inte vill ha mer.

Han har ätit lite dåligt fram tills ikväll, men då satte han i sig allt. Skönt, för MOR började bli lite orolig, han är ju redan tillräckligt smal och vår tanke var att lämna tillbaka honom lite rundare nästa vecka. Vi får väl se hur det blir med den saken.

2007-02-16 @ 23:35:41
Postat av: Wallander

Tja på dig Rufus!

Det var nyttigt att få träna idag och få lite tips. Mig gjorde det absolut ingenting när "domaren" kände/klämde på mig både här & där.

Jag tror nog att du kommer att klara dig bra, har hört att din matte tränar på jätte mycket med dig.
Vad menar du med att du kanske inte är helt ute och cyklar? Tränar ni verkligen på att lära dig cykla, eller är det också något sånt där "orspråk" som människorna brukar använda sig av bara?

Hur gör du när du väcker din husse? Det är inte så ofta jag väcker min FAR, men när jag väcker MOR så puttar jag lite på henne med ena tassen, när hon vänder sig om emot mig så bombaderar jag henne med pussar och jag får massor av ömhet tillbaka.

2007-02-17 @ 23:49:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback