Kan det vara så...

... att inte alla flattar & mattar är skapta för att vara på lydnadsplanen tillsammans? Efter dagens genrep så kan vi nog konstatera att det KAN vara så.

MOR har lätt för att bli väldigt nervig och inte gjorde jag det lättare för henne ikväll när jag redan på platsliggningen gjorde något som jag normalt aldrig brukar göra. Jag snusade väldigt mycket, ja jag t o m ålade mig en pyttebit efter den snygga schäfer-tjejen som låg till vänster om mig (men då kom den farliga domaren och morrade lite på mig och då slutade jag på direkten). Mina tänder visade jag däremot gärna upp. Efter dessa 2 moment så lämnade vi planen för att lite grann från sidan studera "snyggingen" och hennes matte, det gick väldans bra för dom. När det var våran tur igen så började vi med linförigheten och hade inte MOR startat med ett sjumilakliv så hade jag kanske hunnit med från början, nu kom jag på efterkälken direkt och då blev det inget bra. Läggandet under gång, kasst läggande och sedan kollade jag av många av markens alla härliga dofter. Inkallningen gick bra. Själva ställandet blev godkänt, men jag satte mig innan MOR bett mig att göra det. Apporteringen, här bör jag kunna vänta ytterligare några sekunder innan jag vill greppa apportbocken. Hoppet var kvällens stora behållning och det är väl det som vi i dubbel bemärkelse måste försöka leva på fram tills på söndag.

Men skam den som ger sig säger vi...

Kommentarer
Postat av: Domaren

Tjena Walle!

Det där med snusandet gillar vi inte och det är ju inte likt dej, faktiskt. Så låt bli det på söndag är du snäll, så blir det lättare att fokusera. Och är du fokuserad så blir din matte så glad och nöjd och ni fixar detta, lätt som en plätt. Du kan, det vet vi!

Tassar&Kramar

2008-10-21 @ 10:00:25
Postat av: Lakrits

Det går upp o det går ner. Ibland går det bara dåligt, ibland bra. Sånt e livet. Fast jobbigt när det inte stämmer. Men det vänder. Kanske redan imorgon. Kramelikram och nospuss från mig!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback