Lite rekognosering...

... på Frostavallen tillsammans med lite träning, bad & bus i måndags.

Hela förmiddagen regnade det... men snart hade MOR övertalat Guinness-Lena att vi skulle bege oss i alla fall, sagt och gjort, strax efter klockan 13 så var vi på väg i Suven, jag, Guinness, Grappa tillsammans med våra mattar och regnet körde vi ifrån... inte en droppe när vi var där, det kom först halvvägs hem igen.

Det blev mycket fokus på fotgåendet under den dryga 1 1/2 timmen som vi var där och MOR var ganska nöjd (blev bara ett par tillsägelser). Det var betydligt mer grönska i terrängen nu än när vi var där på ett WT våren-08. Jag & Grappa fick vars en markering uppför en jädrans hög backe. Vi var tvungna att ta oss igenom ett jädrans stort nälle/snår område innan backens början, ut gick bra men på tillbakavägen försökte jag hitta en bättre väg, tyvärr utan framgång. Jag hade tillslut inget val och det tog emot skall jag säga. MOR tipsade mig om att det var bättre att springa fort igenom än att gå långsamt... kanske har hon rätt, jag får väl testa vid annat tillfälle.

Vi fortsatte sedan runt på stigen ner mot en annan sida mot vattnet, där vi bara fick sitta och blicka ut för att sedan gå ifrån, gå tillbaka igen och bort igen och slutligen fick vi hämta några markeringar var när vi tagit oss igenom vass och några få näckrosblad  :-)

Vi traskade därefter vidare och fick på ett annat ställe hämta några markeringar vid en gärdsgård där sikten var mycket dålig för alla träd och buskar.

På tillbakavägen så blev det några vattenapporteringar på en öppen plats där det var väldigt långgrunt. Det innebar att transportsträckan med 4 ben i marken blev ganska lång och det var jobbigt med vattnet forsandes av en och veta att skakningar inte var att tänka på. Väldigt nyttig övning sa MOR, hm mig icke förstå?

Som belöning för en bra runda fick vi busa runt och utforska både vatten & landlivet.



På hemvägen blev det en tur inom TEBA. MOR köpte en hel del godsaker men även lite sådana som hon skall använda när godsakerna skall plockas upp igen när dom gått igenom hela Becks & mitt "maskineri". Innan vi körde hem så försökte MOR ställa sig in hos oss som fått ligga och vänta i bilen... vi fick vars en ny sorts tuggpinne, Guinness & Grappa slukade sina i ett huj... men jag var inte lika lättflirtad, jag ratade mitt totalt och efter en stunds så fick Guinness mitt oxå och det rörde mig inte i ryggraden. Väl hemma så satt en tuggpinne finfint!

G&G med matte, tack för en trevlig em!

Kommentarer
Postat av: zico

Tjena Walle!

Jag vill inte heller äta något i bilen. Det passar liksom inte :)

Vi håller tummar och tassar för dej i helgen. Jag får inte följa med till Frostavallen, så jag har inget annat för mig än att hålla tassar (hur man nu gör??)

Tass&Kram

Z&H

2009-08-06 @ 12:11:10
Postat av: Castor

Lycka till i helgen Walle! Vi håller tassar och tummar.

Castor

2009-08-06 @ 13:48:09
Postat av: Clara

Tjena

Ja, det var ett riktigt skitväder i måndags. Kommer väl ihåg det.

TeBa är en jättefin affär.Har själv aldrig varit inne där men Husse kommer hela tiden ut därifrån med godsaker eller "pipisar".



Lycka till o sen ses vi ju snart.



Clara

Postat av: Malin m flock

Så ni har åkt och "fusktränat" i markerna..... tan att säga något. Ja själv har vi tränat för fullt på olika ställen så vi får se hur det går, mina nerver är väl det som kommer att förstöra allt, haha, men bra träning blir det iaf.

Skall ni bo där uppe???



KRAM Malin

2009-08-06 @ 20:24:49
URL: http://tokigaflattar.dinstudio.se
Postat av: Sara och Pojkarna Vov

Jaså, ni har tjuvtränat redan på Frostavallen!? ;-) Det ska bli spännande att se vad dom har hittat på för "bus" för oss på lördag! Vi ses snart! /Sara

2009-08-06 @ 20:25:41
URL: http://pojkarnavov.webblogg.se/
Postat av: Elenor och Zidane

Zidanes tass verkar läka bra. (Håller tummarna att det fortsätter så). LYCKA TILL nu på FM. Jag kommer och hejar på söndag. Är ni kvar då?

Kram

2009-08-06 @ 23:03:10
URL: http://www.ilsanosfatboy.cybersajt.se
Postat av: Lakrits

Tänk, vi har också varit i trakterna där idag. På jakt efter en sjö som var väldigt svår att hitta. Inte samma sjö som ni var vid tror jag. Teba fick också besök och Matte kom med två kassar ut med olika delikatesser så det var ju inte så tokigt.



Jösses vad vi ska hålla tassar och tummar på lördag!

2009-08-06 @ 23:34:37
URL: http://vildhunden.blogg.se/
Postat av: Karin och Wilma

Det är som du säger, det måste få ta sin tid. Det är det som är så himla svårt. Och så undrar ju folk vad man har för galen hund som fullkomligen skriker. Inte för att jag egentligen bryr mig vad andra tycker, men det är jobbigt. Wilma är fantastisk på många andra sätt, men hon kanske är ett barn bara en mor kan tycka om :-)



FM, vad är det?

2009-08-06 @ 23:36:05
URL: http://karinochwilma.bloggagratis.se
Postat av: Karin och Wilma

FM - borde jag kanske ha kunnat gissa att det inte handlade om radio eller så ;-) Är det lydnad, utställning och WT?



Hoppas i alla fall att ni får en bra och trevlig dag!



kram

2009-08-06 @ 23:50:22
URL: http://karinochwilma.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback