Vatten...

... bara vanligt vatten!

Men det kom i massor uppifrån idag och hur kul var det att förbereda sig på att åka och träna? Det kan bli för mycket vatten även för oss 4-beningar.

Men när ryggan var packad så hade det avtagit... men MOR muttrade om att hon inte riktigt visste vad hon skulle ta på sig. Det blev bara tights & t-shirt med regnkläder över, men safe:at med tröjaväst. Det regnade en bit förbi Lund sedan var det upphåll enda tills vi alla var samlade på Ängshög hos Vira & Berit.  Innan alla hade kommit så var vi & Berit ute och placerade dummiesar för dolda linjetag och ett sök med vilt.

Vi fick alltså börja träningen med inomhusväntan för regnet stod som spön i backen och det blixtrade & dundrade.



Men tillslut, ca 25-30 min så minskade mängden för att avta helt och då satte vi fart utåt.

De dolda linjetagen gick åt pipan för de flesta av oss... jag vägrade helt att gå in i 1:a området, 4 ggr försökte MOR men sedan gick vi bara därifrån. De andras mattar gav inte upp...  och tillslut fixade de uppgifterna. Elliot var den ende som inte strulade till det för sig, Ann... tycker du fortfarande att Elliot inte kan gå på dolda linjetag?

Nästa övning blev markeringar med skott för nu hade minsann jägar-Göran oxå dykt upp. Jag fick börja, pang sa det och så hade Göran lyckosamt träffat en råka. Snabbt ut, snabbt in och redo för nästa och det gick lika bra för både Göran & mig :-).

Sedan blev det att bege sig iväg till dammen för Jägar-Göran hade inte hela dagen på sig... övriga dagliga sysslor på gården behövde också sin tid. Ann & Elliot gick runt dammen för att därifrån bara lixom lägga dummiesarna i kanten då Göran skjutit, detta för att vi skulle få simma över hela. Bakom Ann & Elliot samlades en hel hög med nyfikna kor och tittade på oss. Den första jag fick hämta gick finfint, simmade lugnt & fint ut och in och lämnade av bra. Nästa övning så var det Berits tur att visa sin pricksäkerhet när hon skulle kasta ut 3 dummiesar, en till oss var, på ön. 2 av 3 hamnade rätt och det blev ett starkt VG! Innan vi fick hämta på ön så sköt Göran igen och Ann kastade. Här fick jag lite problem... dels för att jag gärna tittar på skytten när han skjuter och sedan inte riktigt hänger med när bytet faller och då markerade  jag inte riktigt vart den svarta råkan hamnade och den var minsann inte lätt att se heller. Så jag styrde kosan mot en pinne först men lyssnade på MOR när hon sa att det var fel och fortsatte över. Gick upp på land en liten bit lyssnade på MOR igen när hon sa hitåt och då gick jag ner i vattnet igen och sedan fick jag lite hjälp med näsrsökssignalen och glatt fann jag råkan och simmade hemåt och lämnade av efter ett miniminiskak bara. Sedan skickades jag ut mot ön från ett håll och det fixade jag inte... men när jag skickades från den plats där jag satt när jag såg dummiesarna falla så gick det bra, dock valde jag att ta den dummie som ej hamnade på ön utan hade flutit iväg en bit från ön... men det verkade inte spela någon roll... den skulle ju in den oxå. Göran gick sedan runt dammen för att fixa till grimman som hamnat lite på sniskan på en ko och då tog han två dummiesar med sig. När jag fått hämta den första så bara stod MOR rakt upp och ner långt från strandkanten och bara väntade på mig, inte ett pip sa hon och det gick ju bra och lämna av även då :-)

Sista uppgiften för idag var att söka upp allt det våta viltet som legat ute medans det föll ca 15mm regn. För att hämta dessa så var vi tvungna att springa upp och över vägen och sedan ta oss in i ett ganska snårigt område. "No koll" hade våra mattar på oss från den plats de stod, så någongång blev de lite oroliga över vad vi höll på med men precis när en "spion" skulle skickas ut så kom vi precis ut med ett funnet byte :-)
Titta som jag matchar det gröna gräset efter mitt sök:

Det tar minsann på krafterna att vara ute i ur & skur... så vi tog oss en rejäl eftermiddagslur när vi kom hem, i hela 2 timmar nannade vi gott.

MOR har flaggat för att det imorgon, om vädret tillåter dvs, så skall det bli en hel del "UT"-tragglande... och jag tror jag fattar varför.

Kommentarer
Postat av: Susanne o Pebbels

Men vilket väder ni har! Här är det strålande sol och varmt. Men jag har hört att det ska bli sämre väder framöver. Låter som en härlig träning iallafall :)

Postat av: Clara

Tjena

Du passar ju fint i lite grönt. Ha ha.



Clara

2009-07-18 @ 21:03:33
URL: http://www.clarabella.se
Postat av: Lakrits

Vad flitiga ni är med träningen!!! Jag är ju satt på paus hela jag känns det som när jag inte får hålla igång som vanligt. Längtar efter att busa. Nästa helg kanske jag får :) Då har jag ju ätit piller i två veckor av tre.



Vad fiiiint när du sitter i gröngräset. Jag gillar grönt, det är så rogivande.

2009-07-18 @ 23:09:03
URL: http://vildhunden.blogg.se/
Postat av: lotta med juniocola

OJ, VILKET VÄDER...DET HAR KOMMIT HIT IDAG:(HOPPAS DU FICK DET FINA VÄDRET VI HADE IGÅR DÅ..SÅ DU KAN TRÄNA ut!!!;)

2009-07-19 @ 10:53:22
URL: http://juniocola.bloggagratis.se
Postat av: Elliot

Vi var som dränkta råttor allihop så när vi kom hem så var det riktigt mysigt att först bli ordentligt avtorkad o sen äta upp maten från morgonen(!)till slut tog jag min (the)PANDA och drog mej tillbaka

:-D



Ja jag var ganska duktig på en liten detaj igår och ni var jätteduktiga på ALLT!=)

2009-07-19 @ 11:10:46
Postat av: Lakrits

När Matte har semester har hon lovat att vi ska träna en massa på uppletande av saker, dvs oftast vantar, gammal plånbok, strumpor, keps mm saker som tvåbeningar skulle ha kunnat tappa i skogen. Det är också roligt. Vi kan visa er någon gång om ni också vill testa. Matte håller på att samla en låda med användbara grejor.

2009-07-19 @ 22:45:44
URL: http://vildhunden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback