Sigge min goe kompis...

... kan inte längre leka med mig.

Igår fick han lugnt och stilla somna in i gröngräset för att sedan lätta vidare hundhimlen.

Sigge har inte mått så jättebra, först har han dragits med den jädrans allergin som inte ville ge med sig trots behandling, sedan började de förbaskade kräkningarna och nu tog de värstaste elakingarna över inuti hans mage och han orkade inte kämpa och vara riktigt glad mera.

I onsdagskväll när vi kom hem från Lomma så skulle vi bara gå den där lilla sista kisserundan och då hade vi turen att få möta Sigge och tillbringa en bra stund tillsammans med honom. Han gjorde verkligen ett tappert försök att visa glädje när han fick syn på oss, men snart så bara sjönk han ner i gräset igen. Lite glädje kunde vi dock se i hans ögon när MOR fyllde sina båda händer med det godaste träningsgodiset som finns och räckte över det mot honom. 

Det sista han viskade till mig när vi skildes åt var att jag skulle lova honom att ta över hans roll i Magistratsparken, dvs rollen som "Kungen i Magistratsparken". Inga problem sa jag... vilken ära!

Sigge & jag har gjort en hel del kul tillsammans genom de 3 1/2 år som vi känt varann. Vi har spanat på brudarna i parken, gått på promenader, tränat ihop. Vi gjorde lydnadstävlingsdebut i Lomma tillsammans. Här ser ni Sigge in action med matte Lena när vi var i Veberöd på en annan tävling, kolla kontakten på bild 2:


Vi var oxå på besök i Torsö, Sigges paradis. Här hade vi en skitrolig dragkamp, tyvärr höll inte leksaken så länge när vi två starka grabbar tog i för kung och forsterland:

När Sigges 2-benings lillebror föddes så fick han bo på Walles B&B och följa med och busa med Lakkan i Lakritsskogen:

Stilige killen:

Sigges sista födelsedag, 6-årsdagen fick vi vara med och fira i våras ute i Magistratparken och då blev det godissök:

Sigge inledde oxå våren med att gå kurs hos Kent & Gert och trots sin smällarrädsla så fixade han skotten galant och apporterade som om att han ingenting annat gjort i sitt liv. Det gick så bra att även Sigge skulle ha startat på FM 2009... men det gick inte tyvärr orken hos honom fanns inte när början på augusti närmade sig.

Vi saknar Sigge jättemycket och våra tankar går även till hans flock som nu måste stå ut med en oerhörd tomhet. Men Lena & Fredrik... det är bara att ringa om saknaden av blöta pussar blir för stor... jag & Beck kommer som ett skott då :-)

Avslutningsvis vill jag lägga ut det som Lena & Fredrik skickade till oss igår, samt några av de sista bilderna som togs på Sigge i onsdags:
"Vår fantasktiska Sigge har nu lämnat oss pga elaka tumörer. Vår kloka, vackra, glada hund med sin stora personlighet får nu jaga bollar & bära pinnar i hundhimlen. Han har lärt oss massor men tyvärr blev tiden ihop bara alltför kort. Tack alla ni som tillhört Sigges fanclub & månat om honom."

Kungen av Magistratsparken:

Ryggkli:

Solskenskillen:

Grånos:

Mattepuss:

Hussepuss:

Ps. Jag är helt övertygad om att Sigge kommer att vaka över oss alla här nere och se till så att vi sköter oss :-)

Kommentarer
Postat av: Lakrits

Buhuuuuu! Så förfärligt sorligt. Matte lipar och jag vet inte vad jag ska säga. Det är ju så hemskt. Men vad ska man göra när hälsan inte vill. Då hjälper ju ingenting.



Jag tänkte ju att man är ihop med sin flock för alltid. Det måste ju vara så. Fast alltid är visst väldigt kort ibland. Alldeles alldeles för kort.



Får bara fyrbeningar bo i Regnbågslandet? Hur ska man då kunna bli kliad där man inte når själv? Och vem ska fixa godaste käket till en? Usch vad svårt allting blev nu.



Jag och Matte tänker på Sigge och hans flock. Jättemycket!

Postat av: Karin och Wilmenlund

Vilket fint inlägg du har skrivit. Det är så sorgligt. Tänk vad tappra de är och försöker vara glada och hålla ut. Vad bra att ni och Sigge fick en sista fin stund tillsammans. Jag gråter en sorgetår för Sigge, hans familj och vänner.

2009-09-19 @ 00:04:35
URL: http://Karinochwilma.bloggagratis.se
Postat av: Helena & Vilja

Jag säger som Karin....va underbart fint du skriver om Sigge. Det gick inte att hålla tårarna tillbaka...man känner av hela sitt hjärta vilken fin och älskad kille Sigge var. Så oerhört sorgligt och orättvist att han måste lämna sin flock alldeles för tidigt :( Våra tankar går till Sigges familj!



Varma kramar!!

2009-09-19 @ 09:29:29
URL: http://holmstorp.bloggagratis.se
Postat av: Heléne och Zico-Bus

Här rinner oxå tårarna i strida strömmar.

Sigge har det säkert bra i Regnbågslandet, värre är det för hans flock, som ska vänja sig vid det stora tomrum, som blir ....

Kram

Heléne

PS. Mycket fint skrivet både av dig och av Lena och Fredrik och underbart fina bilder.

2009-09-19 @ 10:22:25
Postat av: Maria

Helene...

herregud, vilket inlägg...

...jag gråter när jag läser om er fine vän Sigge... så oändligt sorgligt!

Du har verkligen, verkligen skrivit fint om denne stilige Kung av Magistratparken!

Fasen,

när sjukdom tar över är det bäst att göra så som skedde men,... det gör ju så jäkla ont att skiljas.

Bilderna är underbart fina... åsså fick han godaste godiset när ni träffades på rundan...så gulligt! Sigges husse o matte har skrivit så fina rader om sin hund.

Lyckliga ni, som fick lära känna honom!

Kraaaaaaaaaaaam

m



2009-09-19 @ 10:33:12
URL: http://mimio.blogg.se/
Postat av: Lena, Torbjörn, Guinness & Grappa

Sigge, du ståtlige!

Sigge, du kloke!

Sigge, du förståndige!

Kungen av Magistratsparken!



Det är ofattbart och oerhört sorgligt att du har tvingats lämna jordelivet alldeles för tidigt. Det har varit en ynnest att ha fått lära känna dig. Nu går våra tankar till din flock som måste leva vidare med det enorma tomrum du har lämnat efter dig.

Kramar från flocken i Lund

2009-09-19 @ 11:08:53
Postat av: Clara

Tjena

Husse kallade på mig och läste upp det tråkiga om Sigge. Jag har aldrig träffat honom men det var tråkigt att höra och otroligt vackert skrivet.

Husse och jag fäller en tår.



Det enda som vi vovvar inte har en aning om är att en vacker dag tar det här jordelivet slut.



Sigge har avslutat sin kamp och jag o Husse tänker på er.



O du Walle. Jag är säker på att du axlar manteln o tar ditt ansvar som "Kungen i Magistratsparken".

"Kungen är död, länge leve kungen".



2009-09-19 @ 13:33:33
URL: http://www.clarabella.se
Postat av: Ann& Elliot

Käre lille Sigge:Så länge så många av oss minns dej och talar om dej,så länge finns du kvar.

Jag o Elliot känner djupt med dina människor som får gå kvar här utan dej men efter hand kommer alla vackra minnen att ta över även om sorgen känns övermäktig nu.

Sigges din flock har en tuff tid framför sig men dom gjorde det enda rätta för att befria dej från all smärta.

Sov gott lille vän,hälsa min Timon o alla andra vi känt och älskat.

Ann&Elliot

2009-09-19 @ 13:55:38
Postat av: Marie & Lakrits

Vi har tänkt mycket på Sigge och hans flock idag. Tänkt på hur kort livet är och att man ska uppskatta varandra, vara vänner och ha roligt tillsammans. Det är så sorgligt att Sigge är borta men när livet blir en plåga är det skönt att hans flock klarade det svåra beslutet.



Nu kommer tårarna igen.... Jättefint skrivet om den goe Kungen av Maggan. Vi är också säkra på att du Walle axlar kungamanteln med bravur!

2009-09-19 @ 20:49:48
Postat av: lotta

åh..jag gråter!!Tårarna trillar, du skriver så fint om en sådan fin vän!så oändligt sorgligt , tänker på sigges familj som blev ensamma kvar..jädra sjukdommar!

2009-09-20 @ 21:02:24
URL: http://juniocola.bloggagratis.se
Postat av: Sigges matte Lena

TUSEN TACK Helene för det jättefina inlägget om vår lille Sigge! Och STORT TACK också till alla ni andra som har tänkt på oss och skickat fina tankar till oss och till Sigge.



Förra veckan var en hemsk vecka. Förändringen från pigg och glad hund som kräkte lite men som nog skulle bli frisk efter lite undersökningar som äntligen skulle ge svar på vad problemet var till en orkeslös liten voffs gick så fort, på bara en vecka. Så fort att vi inte riktigt hann med att förstå tror jag. Men i torsdags talade vår älskade Sigge-snuff själv med all tydlighet om att han inte längre orkade hur gärna han än ville och försökte vara med oss och sprida glädje.



Det känns SÅ otroligt orättvist att vår härliga flattefnatte inte längre får vara med oss, vi hade ju så mycket kvar som vi skulle göra tillsammans. I lördags flyttade vi in vårt nya lilla radhus där Sigge skulle ha fått det så bra med egen uteplats och nära till havet. När familjen för första gången var samlade där blev det väldigt påtagligt att vi var en för lite - Siggemannen fattas oss något alldeles förfärligt och tårarna rann igen över att vi inte fick uppleva detta tillsammans.



Som Ann & Elliot skrev - så länge vi pratar om och minns Sigge så finns han kvar här med oss. Därför känns det fint att läsa det ni alla har skrivit här, tack igen. Och därför tog jag mig friheten att bre ut mig lite här på bloggen, hoppas det är okej Helene? Jag hoppas och tror att hans minne kommer att leva länge.



Ni som läser - klappa om era fyrbenta lite extra och var tacksamma över varje dag ni får ha dom hos er.

Stora Varma Kramar från Lena - Sigges stolta matte



2009-09-21 @ 23:39:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback