God fortsättning...

Hoppas att tomten kom till er alla mina kompisar, både fyrbenta & tvåbenta.

Det skulle vara roligt om ni skriver några rader under kommentarer till mig och berättar hur ni haft det under julen.

Jag saknar fortfarande kommentarer från dig Tyrus, har du svårt med datorer, kom hit i så fall så skall jag lära dig lite.

Imorgon fyller min kompis Guinness 1 år. Jag skulle bli jätte tacksam om det är någon som har något bra förslag på vad jag kan köpa åt honom, mina idéer är slut nu när det precis har varit jul. Guinness, kanske kan du lämna ett förslag själv, är det något speciellt som du önskar dig, något du kanske aldrig fick i julklapp?

Visst är vår gran i Magistratsparken fin, det är inte många som har en alldeles egen så grann gran i sin park som vi doggisar i Malmö .

110274-61


Kommentarer
Postat av: Anonym

God fortsättning på dig Wallander! Hoppas du fick många fina paket på julafton, eller hade du redan öppnat alla dina?

Jag fick inte så många, bara ett av mormor. Matte säger att min mage inte tål en massa saker. Men hon kunde ju ha köpt ett nytt koppel eller något annat till mig den snåljåpen. Jag får bara ärva Cockies gamla saker hela tiden.

För att överbevisa matte att jag visst kan äta allt möjligt tömde jag en hel skål på soffbordet med Estrella Nut temptation med chili och röd paprika. Husse hade sagt att han inte ville äta dem för de var för starka men jag bangade inte för det. Min mage klarade det jättebra så nu kanske jag kan få något annat än torrfoder och lite mut-Frolic någon gång. Fast matte blev jättearg på mig och sen fick jag ligga i korgen. Jag vågade inte röra mig ur fläcken på jättelänge för hon var rätt läskig matte när hon stod över mig och sa en massa saker med jätte ilsken röst.

Hej hopp, nu ska jag gå och reta katten lite.

2006-12-26 @ 22:53:49
Postat av: Wallander

Enzo, kom ihåg att det inte alltid är mängden utan tanken som räknas när man får paket. Att din matte inte ens köpt ett nytt koppel åt dig tror jag inte beror på att hon är snål, jag tror att du kommer att få ett nytt koppel när du minst anar det istället. Allt för att överraska dig!

Jag fick jätte många paket, jag måste ha missat vissa hemma under granen trots allt. Men jag fick också utav MORMOR,KUSIN,Henrietta,Guinness & Elliot.

Sådan buse du är! Gillade du verkligen de där starka nötterna eller tog du bara av vad som bjöds eller rättare sagt vad som fanns inom räckhåll för dig? Jag tror att våra mattar/hussar snart ser till att hålla uppsikt över allt ätbart/nåbart, för vi verkar till att vara lite mycket på hugget för tillfället.

När din matte blir så där arg, tänker du inte på att du inte skall hitta på något bus igen eller är du som jag, dvs glömmer bort det väldigt snabbt?

Att du vågar reta katten, är inte det ett farligt djur med vassa klor? Eller har du skrämt livet av den så att den ingenting vågar göra mot dig?

Nu skall jag ut och köpa födelsedagspresent till Guinness. Jag har kommit på vad jag skall köpa,men det kan jag inte berätta nu för Guinness kanske går in och läser och då blir det ingen överraskning längre.

2006-12-27 @ 12:03:03
Postat av: Enzo

Hoppas du hittade något fint till Guinness för det är kul att få fina paket, har jag hört...

Matte fick en ny bok i julklapp som handlar om världens bästa hundar, dvs flat coated retriver. Hon har läst högt ur den för mig och där står mycket bra saker. Jag tycker att matte ska komma ihåg det här stycket:
"En flat coated retriver lär sig snabbt- och kan glömma fort igen! Rasen är impulsiv, den handlar i stundens ingivelse. Den noterar allt som sker i omgivningen, inte på grund av vaksamhet utan i hopp om att det ska hända något roligt. En ovärderlig egenskap hos matte och husse är att kunna ligga steget före." Just det sista är vad min familj borde träna på...

Jag hann inte smaka så mycket på nötterna för jag fick skynda mig att få i mig dem. När det gäller att glömma så hänvisar jag till citatet ovan.

Katten heter Diablo men är inte så farlig som det låter. Ibland sätter han klorna i mig men bara lite på nosen och öronen så det gör inget. Cockie fjäskar jätte mycket för Diablo och tvättar honom och sån´t larv. Det skulle aldrig jag göra för jag är en kille. Det är så typiskt tjejer att leka att katten är en valp som de ska sköta om.

2006-12-27 @ 18:02:33
Postat av: Wallander

Enzo,ligga steget före, det blir nog en verkligt tuff utmaning för våra familjemedlemmar...

Min MOR har också fått lite böcker i julklapp, så det lär väl komma ett & annat som jag måste lära mig framöver.

Vad skönt att Diablo är en snäll katt. Förresten jag tycker att du skall vara glad för att det är Diablo som Cockie fjäskar för och inte för dig. Tänk så jobbigt det hade varit att ha henne hängande i hasorna för jämnan.

2006-12-27 @ 22:43:25
Postat av: Elliot

Hej på er!
Har legat lite på latsidan vad det gäller bloggandet.But now I´m back!Jag skäms nästan för att berätta hur många julklappar jag fick,speciellt när Enzo knappt fick någon alls,så därför avstår jag från det.Du Enzo,du ska få en av mej nästa gång vi träffas så de så!Wallander,jag tyckte om "bollibumpadraken"som jag fick av dej .Den är jättegod,jag menar inte att jag ätit på den utan den passar så förträffligt bra i munnen.Det där med katter ja,jag har ju också ett par(eller om dom kanske har mej,jag vet inte).Och jag kan berätta att;Dom har nålar på fötterna!Ja det är faktiskt sant!Häromdagen blev jag nästan förb....d på Bonus för han dammade till mej mitt på näsan.Dom tror du min matte tog mej i försvar?Nädå,skyll dej själv och låt honom vara ifred sa hon bara!Fy sjutton men det kanske ligger något i det....

2006-12-29 @ 13:40:11
Postat av: Elliot

Jag glömde att säja en sak:Vet ni att katter har fånigt små munnar?Man får inte ens in en boll i en sådan mun!Jag vet för jag försökte verkligen idag(visserligen en ganska stor boll men ändå),men det gick inte.Eller så är han bara dum som inte fattade att jag ville att vi skulle ha lite dragkamp,det var nämligen en såden stor tennisboll med handtag,jag fick den av farbror Moses som också är en flatte och är 7år(han är visst kusin till min "storebror"som fanns i familjen innan jag kom hit).
Hälsa till Guinness och säj grattis på 1årsdagen från mej.

2006-12-29 @ 13:48:24
Postat av: Wallander

Elliot,jag har verkligen saknat dig. Trodde ett tag att du fått dator-förbud. Vad kul att du gillade draken, det trodde jag nämligen att du skulle när jag var i leksaksaffären för människor och köpte den.

När jag läser vad du & Enzo får stå ut med så är jag oerhört tacksam över att jag inte behöver dela husrum med något annat djur, det låter alldeles för jobbigt. Sedan tycker jag att det verkar som om att det alltid är ni som får skullen. Jag tror verkligen inte att ni mina brorsor är dom som startar "operation tetning". Jag har hört att katter kan vara riktigt lömska, kan ligga högt någonstans och plötsligt bara fara på en. Nej, FY FÖR KATTEN, det vill jag inte utsätta mig för. Tack MOR & FAR för att ni bara har mig!

2006-12-29 @ 23:05:51
Postat av: Elliot

Det är faktiskt inte så dumt att ha katt.Mina katter smakar ganska gott!Även om man får lite hår i munnen.Sen har dom kuliga ljud,prrrrrrr eller något sånt.Och så brukar Ugglan(du vet den lilla tjocka katten)leka titt-ut lek med mej.Det är ganska mysigt att ha dom man är liksom aldrig ensam.Bonus tycks dessutom att gilla min nya sovdyna,så jag låter honom låna den emellanåt.

2006-12-30 @ 12:20:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback