Lördags...

..  rapportering.

 

Väckte MOR redan 06.35. Lite motvilligt steg hon upp och gick ut med mig en liten sväng. Vi smög så gott vi kunde för att inte väcka Lakrits & Marie. Jag trodde vi skulle stanna uppe men där fick jag tji, det blev snällt till att gå tillbaka in i rummet och knoppa lite till.

 

Otroligt men sant, när vi vaknade nästa gång var klockan 09.20!!! Lakrits & Marie var redan vakna och befann sig i köket. När frukosten var avklarad så begav vi oss ut på en lång & härlig skogspromenad. Jag badade i varendaste pöl, stor som liten. 2-beningarna blev minst lika blöta som oss 4-beningar trots att dom inte ens badat, det kom nämligen en hel del vatten även uppifrån.

 

Märgbenstugg & vila blev det ett par timmar när vi kom hem innan det var dags för helgens höjdpunkt: Roddbåtsturen. Vi hoppade i båten utan någon som helst tveksamhet. Värre var det för MOR som var rädd för att båten skulle slå runt när hon skulle kliva i, detta skedde som tur var inte. När vi alla var i båten så tog Marie kommandot och rodde oss ut ur viken och ut på det öppna vattnet i sjön Åsnen. Jag var helt fascinerad, det var otroligt spännande att sitta och bara titta på allt vackert.

 

På eftermiddagen klarnade vädret och upp och t o m solen tittade fram ett bra tag. Marie tog på sig rollen som trädgårdsarbetare och klippte ca halva gräsmattan samt agerade också låsmed då vedbo-låset gick i baklås. MOR tog sig an rollen som köksa, diskade och lagade maten. Jag & Lakrits var mestadels inne hos MOR, chansen var störst att få något gott där. När MOR skurit kasslern i skivor och skulle hämta en skål i skåpet, jag då försvann det en hel skiva kassler, jag tror att den åkte ner utan en endaste tugga i Lakrits mage.  

När sedan diskningen var avklarad & låset lagat, ja då blev det myspys för hela slanten. Marie eldade i den öppna spisen och allt blev ännu mysigare.

Förresten jag lärde mig en väldigt bra sak idag, det var nämligen att komma med lite fart och putta upp altandörren  med nosen (en sådan där dörr som skulle hålla alla myggen utomhus), sedan var det bara att stiga på in i huset. Bra va? Då slapp man stå där ute och vänta på att bli insläppt. Kanske inte helt uppskattat då vi kom direkt från badet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback