Hipp Hipp Hurra...

idag har FAR kommit ännu ett år närmre riktiga  "gubbåldern". Imorse var jag extra generös med pussarna till honom, men det blir ingen vana, det skall han inte tro. Jag hjälpte honom lite med att öppna paketerna, eller kanske inte, men omslagspappret tog jag hand om. Har hört av vaktmästaren att man skall slita sönder det i mindre bitar innan man lägger det i pappersåtervinningen och miljöhund som jag är så följer jag naturligtvis reglerna som gäller.

Blev lite paff i eftermiddags, MOR kom hem först för en gångsskull. Vi gick ut en runda och sedan var det hem och förbereda för kvällens kalas. Trots ganska många människor, så skötte jag mig helt exemplariskt. MOR hade sagt till mig att idag måste FAR få vara medelpunkten först, detta accepterade jag utan problem, en dag eller rättare sagt en kväll kan man klara. Men imorgon hoppas jag att det är som vanligt igen!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej på er igen!
Jag har inte glömt bort er om ni trodde det, jag har bara varit på semester hos mormor och morfar en vecka och levt lantliv. Matte, husse och lillmatte for iväg utan mig, Cockie och Diablo. Men det var helt ok att bo på landet en vecka. Jag har för säkerhets skull hållt mig i skinnet ändå sedan jag kom hem eftersom vi varit i från varandra så länge.
I morgon ska jag få börja en tävlingskurs på brukshundklubben. Egentligen är jag lite för ung men de säger att jag får lov att gå för att matte har tävlat förr. Ska bli kul och se vad vi ska hitta på. Matte har pratat om att leta efter människor i skogen, det låter kul i alla fall.

2007-01-26 @ 19:47:26
Postat av: Wallander

Vad avis jag blir, jag skulle också vilja vara på landet, ibland blir jag så himlans trött på alla bilar och dess avgaser. Har du inte saknat familjen? Jag tror inte att jag skulle klara av att vara utan min familj, eller jo det skulle jag kanske?

Vad kul att du skall börja på kurs. Min viltspårkurs är slut nu. Leta människor i skogen, ja det låter riktigt kul, något sådant skulle jag nog också vilja. Jag skall direkt gå ut och prata lite med MOR, hon får nog allt börja leta lite på nätet, det sägs var ett bra sätt att hitta olika roligheter för oss fyrbenta.

2007-01-27 @ 19:21:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback