Regnig dag

Det har regnat faktiskt så gott som hela dagen idag. Det har inneburit en hel del innevistelse och det tycker jag inte är så kul. Det som var roligast idag var Maries simträning och så skogspromenad. Maries simträning gick till så att jag och Lakrits fick hämta leksaker som kastades långt ut. Nu är det ju så att Lakrits alltid hinner först så Marie fick kasta leksak åt mig på vägen in så att jag inte kom tommunnad tillbaka varenda gång.



I kväll åkte vi iväg till ett ställe lite längre norrut där det finns bra vandringsled. Den vi valde kallades Strandstigen och den gillade både jag och Lakrits skarpt. Där fanns massor med badmöjligheter och samtidigt gott om ställen att springa rejält på.



Det hela var en toppenrunda tillsammans med min "semesterflock". När vi kom hem igen blev det mat och sedan tyckte Marie jag skulle vila mig precis som Lakrits. Men jag kom inte till ro. Då gick hon ut och hämtade fällen som ligger i bilburen och så fick jag tilldelat mig en hörna i vardagsrummet och det var himla snällt gjort för jag känner mig så nöjd nu när jag har min plats. Lakrits ligger ju hos Marie på nätterna så hon har ju sitt på det torra.

Apropå torrt så hoppas jag faktiskt att det blir torrare väder imorgon så att det kan bli mer utevistelse. Nu har vi haft nog med regn tycker jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback