Parkmys...

... och kvällsmys.

När jag & LILLMATTE var på väg hem ifrån Pildammarna i eftermiddags så gick vi så klart igenom Magistratsparken. Plötsligt stannar LILLMATTE mig och ber att jag skall sätta mig ner, jag fattar ingenting. Sedan säger hon: VAR E MOR? På 2 röda sekunder hade jag lokaliserat MOR på en filt en bit ifrån grusgången och satt rekordfart mot henne. Jag tror nästan att hela parken stannade upp ett par sekunder för att studera mitt glädjefnatt.

MOR hade med sig kallt vatten och ordnat en bra plats i skuggan åt mig, det uppskattade jag.

Rätt som det var när jag låg där och höll koll på omgivningen så kom "Herr & Fru And" och jag lovar dom var väldigt närgågna av sig. Jag var på "G" och väntade på MORS apportkommando... men det kom aldrig, undrar varför?

Jag bjöds oxå på några godbitar, dock fick jag sukta lite efter dom:

På kvällskanten så kom Lakrits & Marie på stadsbesök och ÄLDREMATTE hängde på när hon hörde att det skulle bli TJOCKKORVSTESTANDE. Idag besökte vi Heleneholms gatukök och jag måste påstå att detta var den godaste korven jag ätit hitintills, undras om inte Lakrits håller med mig... 

Innan vi skildes åt så gjorde 2-beningarna ytterligare ett stopp på vägen för att inhandla glass åt sig och här var det inte ens minsta tal om att dela med sig inte, ni skulle sett som dom satt där på bänken och slafsade i sig.

Men jag gick inte lottlös hem, jag fick en godispåse med mig, tack så hjärtligt!

Kommentarer
Postat av: Heléne och Zico-Bus

Du har det bra du Walle - bara så att du vet!

/Z+H

2008-05-17 @ 20:24:07
Postat av: Lakrits

Ja, det var en fin tur som vanligt. Synd att vi inte fick någon glass. Men det kanske blir en annan gång. Korven var verkligen god!

2008-05-18 @ 22:48:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback