Halleluleja...

... MOMENT!

Ikväll åkte vi till Lomma för att träna lite lydnad. Redan när vi kom var det full aktivitet på planen. Vi gick en runda först och när vi kom tillbaka så hade Lakkan & Marie oxå dykt upp.

Jag & MOR fick börja och vi fick oss en genomkörare av Marie, tack för hjälpen! 

Vi gjorde oss klara för linförighetsmomentet och på kommandot "FOT" så startade vi. Jag gick precis där jag skulle, tittade på MOR och inte minst så viftade jag på svansen och tydligen räckte det för att MOR skulle få sitt  andra "halleluleja moment".  Hon blev så upprymd att hon först glömde at belöna mig, tur att Marie påminde hennne.

Inkallningen, hoppet, apportbockstagandet gick oxå mycket bra. Läggandet under gång, går för långsamt och ställandet går fortfarande framåt så där har vi ytterligare en hel del att jobba på. Men jag undras om det inte kommer att gå lättare nu när jag tror att vi båda upptäckt att lydnadsträning ändå är rätt kul!

Kommentarer
Postat av: Lakrits

Det såg jättesnyggt ut. Och GULLIGT när du viftade på svansen. Tror du charmar vilken domare som helst!

Postat av: Carina, Shiva & Vittra

Det måste ni visa oss hur man gör lydnadsträning roligt! Jag vill oxå ha svansviftande hundar när man går fot. Gärna en leende matte oxå! :-)

2008-10-03 @ 07:24:11
URL: http://shivaovittra.blogg.se/
Postat av: Heléne och Zico-Bus

Hej,

Kul att se er igår. Tyvärr missade jag den svansviftande fotgående Wallander och hans leende MOR. Men det kommer fler chanser, det vet jag :D

Men nu måste både Lakkan och Wallander tränas i budföring och uppletande, så de kan ställa upp i KM-bruks (8/11). Vi hjälper gärna till!¨

/H&Z

2008-10-03 @ 09:04:53
Postat av: Wallander

Jag tror dock vi får träna betydligt mycket mera innan vi kan hålla fokus på allt, ha rätt position, hålla svansen igång och behålla leendet på MORS läppar kräver sin hund. Att charma domare är inte lätt har jag hört, så det får jag nog oxå träna mer på.



Heléne, ställa upp i KM-bruks 8/11, ha ha du är för rolig du. Erbjuder du oss INTENSIV-träning eller?

2008-10-03 @ 09:30:11
URL: http://wallander.blogg.se/
Postat av: Guinness

Hej Walle!

Det börjar kanske bli dags att utkräva din födelsedagspresent?

2008-10-03 @ 09:58:35
Postat av: Wallander

Guinness, kanske det ja...

2008-10-03 @ 11:15:58
URL: http://wallander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback