Oh...

... happy day!

Idag har det varit kul, jättekul, bad, passivitet, bad, träning & bad... I LOVE IT!

Först var det dags för Beck & hans syskon att kursa lite och denna gång var det träff vi Saxtorpssjöarna. Jag & FAR gick runt lite, tränade lite vatten tillsammans med Margareta, Bell & Spot men satt oxå och övervakade att lillbrorsan skötte sig. Även denna gång delades dom in i 2 grupper, allvarsgruppen hos Göran & rolighetsgruppen hos Bea.

Beck hamnade hos Bea först och där var det mycket klickande och belöning för ingenting. Men jag såg att Beck minsann blivit ganska duktig på att dutta MOR i handen, det bådar förhoppningsvis gott när det skall ställas avlämningskrav på honom så småningom. En som lärde sig snabbt var Allice som aldrig förr "utsatts" för en klicker tidigare... men vem kan motstå Bea?

I fikapausen bjöds alla på vaniljbullar som MOR hade bakat samt att alla valpisarna fick pröva på den roliga leken att leta fram saker under lakanet. Det var roligt att se hur olika de var i sitt agerade, någon var rakt på, andra lite avvaktande och några visade inte så mycket intresse. Beck gjorde allt riktigt bra fram tills att han fått fram skinnet, då drog han och ville inte lämna ifrån sig det till MOR trots att hon verkligen försökte locka sig till honom. Fokusering:

Attack:

Baggis att få fram ju:

Men det tog en stund innan han och bytet var "infångat"... tillslut valde han ändå MOR: 
Lyckliga Lotta när Pärla är på väg in med bytet till henne, eller?:


Men den här tjejen bara fullständigt älskar att visa upp sitt byte för sin matte... underbart att se:


Sedan var det dags för sidbyte och då blev det mer allvarsamt. Hos Göran är det fokusering på matte/husse samt lite mera krav som gäller på kontakt, lyssnande & utförande. Det blev fokuseringsövningar, inkallningsövningar, sitt/stanna kvar samt förflyttningar i sidled och helt om. MOR tyckte att Beck var lite lätt i gumpen, hon kollade om det fastnat någon spiralfjäder i häcken eller om det fanns mycket vax i öronen, men det fanns inget spår av varken det ena eller det andraa. Men jag undrar om det inte är hans tandbyte som ställde till det, han är så svullen i tandköttet där den nya bissingarna håller på att komma fram och då blir det en massa spänningar i magtrakten som måste ut och då underlättar det att inte sitta ned :-)

När kursandet var slut för Flattligan så dök Zolo & Malin upp... vi hade bestämt träff med dem för lite träning. Vi gick runt sjön en bra bit för att komma till en plats där vi kunde träna ostört eller för att inte störa de solbadande människorna i det finfina vädret.
Vi körde först lite markeringar på land längs med vattnet, sedan markeringar på vattnet följt av markering på vattnet som fick hämtas först efter att en landdirigering var inhämtad. Sedan tog vi FAR till hjälp med att kasta dummiesar över till ön för att vi skulle tvingas gå upp på land och tillbaka vattenvägen. Zolo gjorde en kanonmarkering och dagens bästa avlämning på en och samma gång på detta moment:

Jag tog t o m med mig lite vegetation med mig tillbaka för att bevisa att jag simmat över hela och gick upp bakom buskarna, hämtade dummien och snabbt tillbaka, satte mig jättefint och bara väntade på att få avleverera innan skakning och väntan blev så lång för att MOR tvunget skulle dokumentera:

Sedan blev det lite bus:


Som tack för hjälpen med kastandet så hjälpte jag FAR på tillbakavägen genom att bära hans bok:

När vi kom hem blev det många härliga vilotimmar.
På sista kvällsrundan så blev det lite hundmötesträning mellan labbevalpen Winston & Beck, detta var jättenyttigt och skall göras om... kanske jag kan vara med på ett hörn då som störning någon kväll oxå.

Mina tankar går nu till stackars MOR som just nu håller på att ställa klockalarmet för att stiga upp imorgon bitti... jobbet hennes kallar tydligen igen efter 4 härliga men alldeles för snabbt gågna semesterveckor. Nu är det bara för henne att se fram emot att det snart är julledighet :-)

Bye bye!

Ps. Ni Flattlige mattar/hussar... håll stenkoll på era saker nästa gång, det var nämligen mors klicker OCH mors rygga som Bea lade beslag på idag... ja, bara så där vart de borta :-)

Kommentarer
Postat av: Margareta

Om fyra månader MOR så är det julafton, kan du tänka dig det. Tiden går så fort när man har skoj. Det var himla kul att se dom flesta valparna igen. För mig har det gått lång tid sedan vi sågs senast. Jag är imponerad av era framsteg.

Postat av: Mia, Viggo o Vera

TACK för goda bullar! Du är ju en klippa på att baka Helen! De var riktigt mumsiga!



Ja, visst var det en "happy day", fint väder, bad, bullar o kanonträning. Kan inte bli bättre! O inte konstigt att våra små guldklimpar tappade focus mot slutet... jag själv var rätt trött o kan då tänka mig hur trötta våra 5-månaders valpar var!



Vi ses hos mig den 19:e. Nästa kurstillfälle har jag annat för mig... huja... är redan nervös...

2009-08-24 @ 19:50:38
Postat av: Malin m flock

TACK för träningssällskapet och vaniljbullen:)



Glöm inte skicka ett extra TACK till FAR som kastade så bra där ligger man i lä med hästlängder:)



KRAM

2009-08-24 @ 21:38:50
URL: http://tokigaflattar.dinstudio.se
Postat av: Karin och Wilma

Vilken mysig dag! Och bra idé att ha en god cop/bad cop tränare :-)

2009-08-24 @ 22:59:08
URL: http://karinochwilma.bloggagratis.se
Postat av: Karin och Wilma

Den 5/9 blir jag fru Karin!!! :-)

2009-08-24 @ 23:03:48
URL: http://karinochwilma.bloggagratis.se
Postat av: Lillmatte

2009-08-25 @ 00:17:02
URL: http://barrundan.blogg.se/
Postat av: Lillmatte

Lander, jag hoppas inte att du har ätit upp alla vaniljbullar tills jag har kommit hem!. och om du har det ,kan du hälsa mor då att jag är sugen på inbakad kassler med den där goda såsen då? :)

saknar dig min svarta diamant!

2009-08-25 @ 00:18:27
URL: http://barrundan.blogg.se/
Postat av: Agneta & Tyra

Hej på er!



Jodå benet blir bättre, har åkt på träningsvärk/kramp i vaden nu då jag börjat kunna använda benet som man ska he heee men det är ju bara bra att det känns, då vet man att det händer saker!!!!



Jo, träningen gick bra igår och det var riktigt roligt. Jag insåg dock att jag måste köra henne lite hårdare innan vi börjar. Det är klart vi började ju med vatten och då är det ju extra skojsigt och att då sitta passiv direkt kan ju vara lite jobbigt att sitta alldeles stilla he heee.



Vilka toppenträningar ni hade allihopa, duktiga också. Det är klart att man vill hålla i den så länge som möjligt när man fått jobba för att få fram den!!!!



Ha en skön dag!



Kram



Agneta

2009-08-25 @ 06:27:25
URL: http://www.nogg.se/tyra
Postat av: Susanne o Pebbels

Men så duktig Beck är fast han är så liten. Häftigt att det går att börja så tidigt, men det är väl kanske så att de har det i dem ,eller?



Jag tänkte bli hundjsukvårdare när jag blir stor. Jag har kommit in på den utbildningen också. :-) Men den tar två år :0



De andra småkurserna läsaer jag bara för att det är kul. Och förutom det så läser jag svenska som andraspråk med didaktik ( 30 p men halvfart).

Det kommer bli mycket läsa av framöver!

Kramis



2009-08-25 @ 11:43:46
URL: http://hundtraningen.blogspot.com
Postat av: adelia

Hej hej;)

Vilken härlig dag ni hade.Såg ut att varit varmt ute.Mkt fina bilder oxå.Härligt m bad..Vi skulle ta ett i går kväll men det slutade med att ingen av oss tog oss upp till sjön..Är på gränsen snart för mig att hoppa i..Men hundarna ska väl tåla det ett tag till iaf.Gott m vaniljbullar,,,det smakar bra i alla väder..kram kram

2009-08-25 @ 16:06:37
URL: http://www.nogg.se/kungsvikstorpsbianca
Postat av: Helena & Tina & Vilja

Jisses va ni tränar och står i både med Walle och lillen!! Och lille Beck har ju blivit hur duktig som helst.....lite lätt i gumpen kan man ju vara som lite bebbe :) Kram

2009-08-25 @ 22:15:32
URL: http://holmstorp.bloggagratis.se
Postat av: Lakrits

Tjingeling! Vilken härlig dag ni verkar ha haft. Du, Wallekillen, vi får nog ta en svängom någon gång bara du och jag utan "Plåstret" Om vi väntar tills din Lillmatte kommer hem så lägger hon säkert beslag på Lillebrorsan så kan du och jag hitta på kuligheter tillsammans! Jag menar, han får ju leka själv med sina kompisar, då måste du också få vara själv med dina ibland även om ni också är tillsammans ibland.

2009-08-25 @ 22:42:26
URL: http://vildhunden.blogg.se/
Postat av: Elenor och Zidane

Åh, Beck har blivit så stoooor och duktig. Vilken trevlig träning ni var på. Mindre trevligt att börja jobba.....

2009-08-26 @ 20:44:18
URL: http://www.ilsanosfatboy.cybersajt.se
Postat av: lotta med Juni o Cola

¨å vilken härlig dag:)Beck växer så det knakar till både sätt o storlek tror jag:D

jobb, jobb, jobb...ja nu dröjer det ju ett tag till nästa semester:/kramiz

2009-08-26 @ 21:24:08
URL: http://juniocola.bloggagratis.se
Postat av: Helena & Tina & Vilja

Fråga Karin om tips....hon är bra på det där att kasta upp bollar i träd...och hur man får ner dem :) Kram



Ps nu har alla mina kråkor, duvor, kajor, kaniner, trutar, mm nummerlapp om halsen Ds

2009-08-28 @ 08:00:33
URL: http://holmstorp.bloggagratis.se
Postat av: Karin och Wilma

Ser att jag har missat någon slags konversation :-) Vill du gå med i min Hopplösakastaresklubb eller nåt? :-)



I morgon ska vi leka Flat, Wilma får ha platåskor och flat-fnatta runt lite. Det senare blir nog inget problem ;-)

2009-08-28 @ 20:26:46
URL: http://karinochwilma.bloggagratis.se
Postat av: adelia

Hej hej!

Hoppas allt är väl med er;)Här är det lite bättre m haltandet.Ska öka promenaderna i morrn så då får vi se hur hon verkar då.Tråkig söndag hos oss,regn o blåst.Känns som hösten kommit o det är ju snart sept,,fasen vad fort det går.Nu eftersom sommaren är slut längtar jag till jul...LIte galen är jag kanske men tycker det är mysigt då..Men sen så får det gäran bli vår igen;) Inte dåliga krav jag har "haha"..Hoppas ni haft en bra helg m mkt spännande saker..Ser fram empt lite uppdateringar snart..kram kram

2009-08-30 @ 12:27:13
URL: http://www.nogg.se/kungsvikstorpsbianca

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback