Jaktlydnaden...

... har jag inga som helst problem med t o m fotgåendet fungerar nu riktigt skapligt även när vi går efter skytten. Det for som vanligt dummiesar, bollar och andra föremål till höger och vänster men det kan det göra så mycket det vill. Mumme försökte oxå hetsa oss till att gå på hennes Ja ja, ta den  m.m. men nej, det är MORS röst som gäller ingen annans.

Men att stanna på stoppsignalen och få mig att förväntansfullt vända mig om mot MOR nja där brister det totalt. MOR blåser felaktigt och gör det hela inte tillräckligt intressant, så så länge hon lever i tron att jag då skall förstå så kan hon lägga ner det hela snarast möjligt. Nä, här får vi nog GÅ TILLBAKA TILL GÅ och göra ett nytt försök för att se om VI tillsammans kan få det till att fungera bättre än idag.

Nästa gång är sista gången... undras om vi får hämta något då... hoppas det eftersom att vi varit så duktiga. Hoppas oxå att vi blir fler då oxå... idag var det bara jag, Nisse & Calla.

Men mitt i träningen kom en typ långhårig vilthund springande emot oss och efter kom en kille skrikande efter att vi kulle försöka fånga in henne för att hon rymt. När killen kom närmre så såg vi att han hade handskar och en kökskniv i handen. Blev vi oroliga där ett tag tror ni? Jo lite, men när Per frågade vad han hade kniven till så var det för att han höll på att skära ner nässlor när hunden rymde. Allt slutade gott... killen lyckades få hunden att sitta och kunde koppla henne och sedan gick han för att gå hem till mamma och säga att dom skulle lära hunden lyda lite bättre :-)
 
Beck fick oxå följa med idag men han & FAR höll sig för sig själva, gick en runda i skogen och sedan roade han sig väldigt bra själv. Nu är det helt ok att han delar bur med mig för nu har han slutat att sjunga opera vilket mina öron uppskattar väldigt mycket. TACK LILLBRORSAN!

Kommentarer
Postat av: Guinness

Tjena Walle!

Den där kursen borde ju jag gått på. Om inte annat hade det väl blivit lite liv i luckan! Min morsa behöver gå kurs i hantering av visselpipa för nybörjare. Vet du någon bra instruktör?

Idag ska jag ut i skogen och träna. Det ska bli kul!

/Guinness

2009-06-09 @ 07:59:49
Postat av: adelia

Hej!

Hamnade här via en annans sida.Fin sida och hund du har.Jag tränar o tävlar oxå med min hund.Är så kul,och en dan är aldrig den andra lik när man har hund;)ha en bra dag//adelia

Postat av: Anonym

Va duktig du är på jaktlydnade Walle! Jag tycker det är jättesvårt för min matte går så himla långsamt att jag liksom är rädd att vi skall tappa bort skytten. Och att springa rakt fram rätt ut i skogen är inte så lätt som de verkar tro de där tvåbeningarna.....när det itne finns någon stig eller annat att gå efter :-) Nospussar från din bruna kompis i norr.

2009-06-09 @ 16:18:44
URL: http://holmstorp.bloggagratis.se
Postat av: Agneta & Tyra

Vilka härliga träningstillfällen ni haft! Vad duktig du blivit och kan gå alldeles fint bredvid mor. Vi håller också på att försöka få till det där. Det är lite upp och ner vad gäller det!!!!



Hoppas ni får en härlig kväll, vi ska på kalas.



Kram



Agneta

2009-06-09 @ 17:55:27
URL: http://www.nogg.se/tyra
Postat av: Lakrits

Vi missade ju kursen igår för Matte var alldeles ur form med sitt huvud. Trist men inget att göra. Fast ni verkar ändå inte ha fått göra så mycket kul i mitt tycke men jag missade ju att träffa dig :( Fast jag avstår helst från att åka på kurs med en grinig Matte, det är då rakt ingen höjdare.

2009-06-09 @ 19:13:35
URL: http://vildhunden.blogg.se/
Postat av: Heléne och Zico-Bus

Hej hopp!

Såg precis vilken snygg "banner" ni fixat. Har ni haft den länge? Himla fräck i alla fall :)

Vi hörs och ses - skulle vara kul att träffa Beck "live".

/Z&H

2009-06-09 @ 22:00:37
Postat av: lotta

haha TUR att det var en "nässelskärarkille" o inte en mördarkille:)mm, ska njuuta av varenda avslutning..och allt eftersom jag hör o läser att tiden går så fort o att man saknar "när de var små"så ser jag till att ta vara på varenda litet ögonblick av dessa underbara killar:)Grattis till er lillplutta" som snart får hämta sina gymnasieavgångsbetyg!!!!kramisar i massor:)

2009-06-09 @ 22:06:44
URL: http://juniocola.bloggagratis.se
Postat av: Enzo

Wow, vilken fin sida ni fått nu :-). Här tränas det inte så mycket just nu. Undrar om matte tror att vi ska vila oss i form till FM??

2009-06-09 @ 23:07:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback