Jaktträning i...

... Lakritsskogen.

När vi kom fram så var det ingen hemma... så jag och Beck fick springa lite tillsammans tills Marie & Lakkan anlände, de hade varit och köpt jordgubbar så de blev förlåtna.

Jag & Lakkan blev lite purkna för vi fick stanna i trädgården tillsammans med LILLMATTE medans Beck fick följa med ut i skogen och lägga ut ett sök. Men desto gladare blev vi när dom kom tillbaka och vi fick följa med.

Först blev det lite fotgående fram och tillbaka på stigen för att samla ihop oss och det gick riktigt bra. Sedan skickades jag på söket och hämtade in alla 5... litta problem hade jag dock med den stora truten... men kaninen gick finfint till MORS stora glädje.

Sedan var det Lakkans tur och hon gillar inte viltet så där väldans mycket... men det är ju inte så konstigt hon har knappt tränat med det... men näsan var påkopplad så allt vilt hittades och det kom nästan in ändå.

Viltet lades sedan ut igen och jag och Lakkan skickades tillsammans och då jäklar fick jag fart i baken... jag jobbade otroligt effektivt och fort gick det med upptagen t o m truten transporterades hela vägen in. Kanske lite taskigt mot Lakkan men jag hämtade in 4:a av 5.

Två väldigt fokuserade åskådare:

Sedan fick jag en enkelmarkering + en dubbelmarkering med vilt och dessa fixade jag oxå bra. Truten blev lättare på någotvis och kaninen & anden vållade inga bekymmer alls. Nu är det stora feta harar som vållar lite problem... men sådana apporterade jag ju på praktisk jakt så det skall väl gå att lära sig även när dom är kalla och äckliga.

Avslutningsvis så blev det mycket "UT" med både korta & långa skick på en jättelång stig, fungerade jättebra här. Men "UT" skall tydligen alltid vara rakt ut i den riktning som MOR pekar... men det har jag ännu inte riktigt förstått så stigen lär nog försvinna ibland framöver för att jag skall lära mig fullt ut vad "UT" betyder.

Vi var alla sedan mycket nöjda och tog oss tillbaka till Solgläntan där det blev vattendrickning, bus, mys & kexätning.




Nä nu får jag skynda mig... skall iväg på jaktlydnadskurs... rapporterar senare.

Haj så länge!

Kommentarer
Postat av: Elenor och Zidane

Ni tränar på så flitigt, så det måste bara bli bra framöver inför nya provstarter inom jakten. Kul att läsa här om era bravader. Kram

Postat av: M o V o V

Vad duktig Walle är - kul att det går framåt! O vilken liten sötnos Beck är. Ser framemot söndag!

2009-06-08 @ 21:11:39
Postat av: Anonym

Kul att Beck har fått börja träna lite också.



De verkar komma bra överens brorsorna :-)

2009-06-08 @ 21:49:38
Postat av: E mma, S & K

Så himla duktig du är Walle!! Å Beck´s träning har redan börjat ser jag, nyttigt att "bara" vara med...

kramisar från oss

2009-06-08 @ 22:27:56
URL: http://dualdogs.dinstudio.se
Postat av: Clara

Tjena

Där ser du att du kan, så att MOR inte bara skäller på dig utan kan också vara STOLT över dej.

Kul att lillebrossan också får vara med.



Hälsningar från

Clara med Husse.

2009-06-08 @ 22:32:44
URL: http://www.clarabella.se
Postat av: Carina, Shiva & Vittra

Beck och hans bäverkompis är ju försöta där de ligger och knaprar kex.



Det är bra Walle att du visar honom hur man ska sköta sig på träningen

2009-06-09 @ 07:13:07
URL: http://shivaovittra.blogg.se/
Postat av: Lakrits

Alltså...kag tycker vilt är mycket intressant och vill gärna stå och rota själv i påsen men bära på befallning är nog inte min starka sida. Men vi var alla imponerade av ditt arbete Walle. Jag är inte alls sur för att du hämtade fler än jag.



Kul att ni ville komma och hälsa på oss!

2009-06-09 @ 19:11:09
URL: http://vildhunden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback