Goaste...

... körven som jag ätit (hitintills) finns i "Chinatown", en del av Värnhem som man med all säkerthet kan kalla så.

Lakrits & Marie var i stan runt 18 och tur hade dom som fick parkering rakt nedanför våran port. När MORS telefon ringde och jag hörde Maries röst blev jag tossig och for upp i fönsterkarmen för att se om jag kunde få en skymt av dom lite grann från ovan.

Efter en liten hälsningscermoni så bar det iväg ut mot Kirseberg/Segevång där vi skulle testa deras korv... men tyvärr hade "Fyrkanten" blivit ett Kebab-hak. Kändes ganska snopet att ha gått ända dit (ca 1 timme) och så fick vi ingen utdelning, men nu blev det ju till belåtenhet i alla fall så inget att hänga läpp för.

På tillbakavägen så tog vi en tur bortom Stortorget för att studera när det stora Pariserhjulet som är på besök i Malmö ett par månader snurrade. Undrar vad det skall vara bra för egentligen?

Innan Lakrits & Marie lämnade storstaden så fick jag & Beck en burk med torkade tunna skivor av skinka. Mums vad det var smarrigt oxå. Tack Marie!

Sedan måste jag bara berömma & gratta Grappa Brunfia som i fredags spårade tills sig sin 12:e etta!!!!!
Vilken resa hon & Matte Lena gjort!
Men nu tar dom lite spårpaus... men jag är helt säker på att vi kommer att få höra mer om deras framfarter i spåren framöver :-) 

Kommentarer
Postat av: Carina, Shiva & Vittra

Lena och Grappa är helt otroooliga! Snacka om säkra! 12 på raken!

Postat av: Grappa

Hej Walle!

Tack för berömmet, det värmer!!!

Jag insåg för länge sedan att det nog var bäst att jag utvecklade en bra spårnos eftersom min morsa inte riktigt har begåvats med förmågan att hitta, vare sig i skogen eller på bilvägar. När vi var i Tyringe sist tog det väldigt lång tid att komma hem, eftersom vi gjorde an avstickare till KLIPPAN innan morsan insåg att hon hade kört fel. Husse har föreslagit en GPS men jag tror inte det hjälper. Ni som känner min morsa vet ju att hon inte ens klarar av att hålla ordning på sin mobil. Hur skulle hon reda ut en GPS?

Lilla jag är jättestolt över mitt spårår. Men Carina: det är "bara" 10 av 12 ettor på raken.



Hoppas vi ses snart!

Grappa Brunfia

2009-10-26 @ 08:41:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback