Ikväll fick vi hembesök...

... av Kennelmamma Margareta och det var minsann på tiden!

Normalt sätt så skall hembesöken ske inom de första veckorna efter leverans för att se så att valpen har det bra med sin nya flock. Det tog alltså mer än 3 1/2 år med mig och drygt 5 månader med Beck. Ja ja, så kan det vara när man har massor av valpar att göra hembesök till, men bättre sent än aldrig! 

Jag tror att våran flock fick godkänt. MOR & Beck dammsög som attan precis innan hon skulle komma, disken togs oxå om hand, så det såg ganska prydligt ut (men det gör det ju så klart alltid annars oxå).
Kaffet med hembakad sockerkaka gick nog oxå hem verkade det som.

Strax innan Margaretas ankomst så gick vi ut och rekade p-platser, vi hittade 3 men tror ni dom var kvar när hon väl kom? Nej så klart, men hade hon inte tvunget stannat för gult ljus vid TRIANGELEN så hade dom funnits kvar. Nu fick vi hoppa in i Mercan och åka med och leta annan plats och det fick bli bakom Stadsteatern. Beck blev jättebesviken när han upptäckte att vi var kvar i hemtrakterna, han trodde nog att vi åkt jättelångt och skulle hitta på något kuligt.

När det var dags för Margareta att bege sig hemåt så följde vi henne tillbaka till bilen, vi skulle ju ändå ut på sista rundan och ville vara säkra på att hon inte skulle gå vilse i storstaden. Beck ville så gärna följa med Margareta hem och var gång på gång på väg in i bilen... men JAG, ja jag höll mig på behörigt avstånd.

Solen är på väg har Carina lovat... och jag hoppas verkligen att hon har rätt!

Bye bye for now

Kommentarer
Postat av: Grappa

Hej Walle!



Vi har också varit lite trötta på allt regn de senaste dagarna så vi drog norrut igår och där sken minsann solen. Det blev härlig höstpromenad i sällskap med "Tant Yvonne". Dessutom får jag alltid smarriga kex när jag är där, vilket jag annars inte är så bortskämd med.



Vad snällt att ni lotsade Maragareta tillbaka till bilen. Det är inte lätt för "lantisar" att hitta i storstaden.



Nospuss från Grappa



PS! Jag tror att ni fick MVG på husförhöret.

2009-10-28 @ 08:24:50
Postat av: Helene och Zico-Bus

Hej,

Tror inte att "kennelmamman" skulle våga kritistera något - då hade hon ju varit tvungen att ta både Walle och Beck med sig hem :)

Strongt av oss att träna i måndags tycker jag. Får se nu - hur många flattar har vi i gruppen och hur många var närvarande???? Rätt svar 5 av 5. Hur många var närvarande av alla 25 ekipage? Rätt svar: 11 stycken! Rätt så bra ändå, med tanke på hur regnet öste ner. Det är kanske vi flatteägare, som borde ta oss en funderare :D

Tass&Kram

H&Z

2009-10-28 @ 12:10:07
Postat av: Helen alias "fort-och-fel"

KRITISERA heter det!

2009-10-28 @ 12:11:41
Postat av: Anonym

Bättre sent än aldrig, brukar man ju säga. Men jag gissar att hon godkänt er för länge sedan, annars skulle ju Beckmannen aldrig ha kommit till er.

2009-10-28 @ 13:15:39
Postat av: Tycker nog att du är lite ute på hal is Walle. Att du och Beck har det bra trots att ni bor i stora Staden så har jag nog aldrig betvivlat att ni inte skulle ha det bra. Förresten så låg du och din "lillebror" mest och snarkade vid mina fötter.

Tycker nog att du är lite ute på hal is Walle. Att ni har den aldra bästa omvårdnaden det kan man känna i fingertopparna. Trevligt var det i alla fall gott kaffe och nybakad sockerkaka jag kommer nog fler gånger. Lite hjälp med datorn och instruktioner om hemsidan det var ju därför jag kom för att hälsa på er. Din MOR är så jätte duktig med sånt. Men jag förstår att du jobbat hårt med att städa för både du och din "lillebror" låg mest och snarkade vid våra fötter. Tack för att ni följde mig till bilen en "lantis" som jag kan lätt bli skrämd av den stora staden

Kram Margareta

2009-10-28 @ 21:10:13
Postat av: Clara

Tjena



Tillåt mig småle,för ni ska vara glada över att uppfödaren Margareta kom hem till er. Jag är 5 år gammal o här har det inte visat sig ngn uppfödare.

Nä, jag är inte bitter för Husse pratar rätt ofta med henne.



Kan inte tänka mig att det skulle vara ngt extra att städa hos er inför besöket.



Clara med Husse.

Postat av: Karin och Wilma

Hej Helene,

Jag kommer tyvärr inte att ha med mig Wilma för det visade sig att herr'n i huset är hundrädd, så odjuret får stanna hemma.



Men det vore kul att ses ändå. Jag kan vara med och vara störning, kasta dummisar eller vad som behövs :-) (Kan vara skönt att inte ägna två hela dagar med modern och hennes väninna som ska prata gamla minnen...:-).



Lördag eller söndag spelar nog ingen roll för mig.



Jag har mobil 070-799 24 59.



kramar

2009-10-29 @ 08:02:06
URL: http://karinochwilma.bloggagratis.se
Postat av: Anonym

Lite avis är jag allt att jag inte kan hänga med Karin ner till Skåneland :-) Tänk om jag hade varit egen redan nu då hade jag ju gjort som jag vill :-) (tror inte jag kommer behöva jobba alls som egen utan att pengarna bara rullar in av sig själva.....eller? )



Kul med hembesök....vi väntar fortfarande. Men jag kom att tänka på när Elias var nyfödd och BVC sköterskan kom på hembesök.....näör hon hade gått kom jag in i badrummet och fick se alla pampersblöjor som Linn hade haft till sin "kissande" docka som hängde på tork på torkställningen :-) Undrar om BVC sköterskan såg det och vad hon trodde ler. Kraam

2009-10-29 @ 08:53:49
Postat av: Karin och Wilma

Jag är van att gå upp med tuppen, så det är inget problem. 9.30 står jag i givakt. Ska jag ha vadarstövlar eller duger det med kängor? :-)

2009-10-29 @ 20:03:39
URL: http://karinochwilma.bloggagratis.se
Postat av: Elenor och Zidane

Vilket fint besök. Kul när kennelmamman kommer på besök och att ni skötte er exemplariskt. Men det gör ni ju alltid. Natti

2009-10-29 @ 22:16:23
URL: http://www.ilsanosfatboy.cybersajt.se
Postat av: Lakrits

Jag har inte heller fått hembesök än. Fast någon gång ska det nog bli av, är ju en bit mellan här och Onsala bara.



Jag har ju lämnat in lite motioner till FRIS (Flattars Rätt I Samhället) men jag får jämt avslag. Som fri tillgång till godis, rätt att undslippa tassvård mm. De har till och med haft mage att skriva att jag nog inte har så mycket att klaga på så jag kan spara på frimärkena. Kan det stämma?



Hmmmm....nu åter till Mattes och min gemensamma säng.



2009-10-29 @ 23:38:27
URL: http://vildhunden.blogg.se/
Postat av: adelia

Hej!

kul att du kikar inhos oss..trodde du slutat blogg så jag har inte varit inne nu..Ja kul m hembesök,tror nog med tt flocken blev godkänd kunnde inte tänka mig annat...ha en bra helg nu //kram

2009-10-30 @ 21:51:42
URL: http://www.nogg.se/kungsvikstorpsbianca

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback