Vecko...

... resumé:

Lite trevande inledning men desto bättre avslutning!

I måndags kväll var det dags för lydnadsträning och ni skall tro att MOR gnällde högljutt på vägen dit för att det regnade rätt rejält, men när vi körde hem så sa hon att hon var oerhört glad för att vi åkte dit :-)

Det var lite manfall i gruppen och dessutom så skulle de flesta som var där tävlingsträna i Lk1. Så vi få andra delade upp oss i smågrupper, jag & Bell med mattar bildade en grupp. Jag fick börja med att ligga och ladda en stund i bilen efter den gemensamma platsliggningen medans Bell grillades. När det blev min tur att komma ut så var jag bra taggad.
Här är en bild från en tidigare platsliggning, kolla så många:


Fria följet, ja jag försöker verkligen att vara till lags nuförtiden. Det har visat sig att jag har lite lättare att hänga med när MOR håller blicken framåt och går lite snabbare, även i svängarna.

Ink med ställandet, kanske börjar poletten att trilla ner nu, men det krävs att jag måste stanna lite snabbare.

Fjärren, ingen flytt. Dock satte jag mig inte upp på första sittkommandot... MOR glömde tecknet och då trodde jag inte att jag skulle göra något... jag trodde bara att hon testade mig.

Rutan, även här är poletten på väg ner tror jag. Men det gäller minsann att motivera mig :-)

Jag måste erkänna att det här med lydnad är mycket roligare nu. MOR har ändrat sig, jag har nog oxå ändrat mig en del men det är inte så svårt när man nu blir belönad så fort man gör något bra och det behöver inte vara köttbullar, det går lika bra med leksaker :-)

Trots att vi var rejält blöta så var stämningen ändå på topp på hemvägen.

Tisdag-Fredag så tråkiga dagar. En massa pluggande för FAR och sedan jobb, MOR har haft en tuff vecka på jobbet och sedan har hon varit tvungen att ta hand om vissa nödvändiga hemsysslor. Dammråttor och tvätthögar försvinner inte av sig självt i detta hem, gör de det hemma hos er andra? MOR tror att det gör det. LILLMATTE börjar allt att bli lite varm i kläderna att står där bakom bardisken och nu har hon bara 2 dagars praktiserande till sedan får vi hjälpas åt att hålla tassar & tummar för henne att hon får ett jobb. Så som ni förstår så har det inte funnits så mycket tid över för mig och LILLKILLEN att tränas... men jag säger inte att det går någon nöd på oss. Vi får mat & vatten och har tak över huvuden och så klart har vi fått våra dagliga rastningsrundor.

Igår kväll anade jag att något kul skulle ske idag för MOR plockade ut en massa vilt ur frysen. Men ärligt talat så trodde jag att det skulle ställas in imorse för det var inte lite det regnade. Men vi trotsade vädret och åkte iväg till Lomma för att träna. Det blev bara jag & Kidd med mattar och vi fick vara på ett annat ställe pga MH-testande på vårat normala ställe. Men det gjorde inget alls, det är ju roligt med platsbyte. Det blev en bra träning, där vi tränades väldigt intensivt. Det blev markeringar, dirigeringar & sök och jäklar vilken fart jag hade idag, jag var riktigt laddad vill jag berätta. Dubbelmarkeringarna ställde till det lite för oss, man fick viltet i näsan på skick nr 2 men ändå fanns inget där man trodde och då gällde det att koppla på näsan ytterligare och då gick det bra ändå. Vinden var väldigt snurrig om det nu var ANLEDNINGEN?  

Eftermiddagen/kvällen har sedan varit lugn & behaglig... vädret har ju definitivt inte inbjudit till att vistas utomhus.

FAR lagade god mat ikväll och MOR är så glad för att FAR har börjat tycka att det är roligt att befinna sig i köket, han lagar mat oftare nuförtiden än henne faktiskt. Jag & Beck klagar inte heller för FAR har lite svårt att hålla ingredienserna på arbetsbänken och det händer att det trillar ner ett & annat smarrigt.

Imorgon skall Beck på valpkurs uppe hos Mia & Vera. Om vädret är skapligt så har MOR lovat att jag skall få följa med och har jag riktig tur då så kanske man kan få sig en kanelbulle eftersom att det är Kanelbullens dag. MOR har bakat 70 st nu ikväll och lovat att ta med sig en rejäl laddning imorgon.

Nä nu måste det bli nattinatti... tidig uppstigning imorgon.



Kommentarer
Postat av: Clara

Tjena i höstrusket.



Va härligt att läsa om att det går bra i lydnaden och att du tycker det är kul. Som jag tidigare skrev att det är AåO att belöningen kommer jättesnabbt. Husse varvar köttbullar/godis med min gröna latex boll "ANKAN". OK jag förstår. Min ANKA kommer inte från Bjuv o så var det sagt.

Själv laddar jag för om några timmar är det klubbmästerskap i Falsterbo.

Ses på tisdag.

Postat av: Emma,Krut & SKott

Ja vädret denna veckan har inte varit särskilt inbjudande, kul att läsa att er lydnadsträning går framåt hela tiden!

Hoppas att ni får en trevlig och mumsig valpkurs på kanelbullens dag!

kramar från oss

2009-10-04 @ 05:42:20
URL: http://dualdogs.dinstudio.se
Postat av: Camilla och Enzo

Nej du, här hoppar inte dammråttorna iväg av sig själv här heller fast man både har katt och hund i huset. Tvärtom verkar detta bidra till att antalet dammråttor ökar. Märkligt...

Måste berätta om Enzos bravad idag på stranden. När vi gick längs med havet uppe i klitterna mötte vi en husse som letat efter sin Jack Russel-tik i 2 timmar. Han frågade om vi sett henne för han kunde höra henne ibland men inte hitta henne. Efter lite småprat och att vi lovat hålla ögonen efter henne på vår väg tillbaka, vädrade Enzo i luften och gick sedan spikrakt 30 m bort och markerade ett kaninhål (där fanns massor med hål). Mycket riktigt syntes spår av små hundtassar där och inne i grytet hörde vi typiska små hundbjäfsande. Husse blev glad över att äntligen ha lokaliserat sin hund även om hon fortfarande befann sig under mark. Frågan är hur många timmar till han fick vänta på sin lilla envisa hund där på stranden? Hussen tyckte Enzo var en enastående duktig hund som kunde hitta hans hund :-)

2009-10-04 @ 10:32:15
Postat av: Heléne och Zico-B

Snurrig vind - det är väl bara förnamnet ! Vi kunde knappt gå upprätta i motvinden idag och medvind gillar inte Zico alls - han tror hela tiden att det är någon som puttar honom där bak :(

Hoppas ni fick en bra valpträning ändå!

Tass&Kram

H&Z

2009-10-04 @ 16:17:06
Postat av: Elenor och Zidane

Låter riktigt bra det där med FAR i köket. Vilken lyx....



Vi måste vänta till hösten med prov eftersom vi endast har elitprov på hösten i Sverige. Bara NKL och ÖKL på våren. Men kanske vi testar lyckan i Norgeför där har de även på våren. Kram

2009-10-04 @ 18:52:02
URL: http://www.ilsanosfatboy.cybersajt.se
Postat av: Helene och Zico-Bus

Vi har inte sett en enda kanelbulle idag :( :/

Trist :/ :(

2009-10-04 @ 19:29:26
Postat av: Helena

Va härligt det låter att ni båda har börjat småsjunga i bilen när ni åker hm....visst kan lydnad vara riktigt kul! Det trodde itne jag och Vilja heller när vi började men sen blir det bara roligare och roligare :)



Om du vill vara med och svar på mina frågor så blir jag jätteglad. kan vara kul att få med en så ung gosse också :-) Tänkte maila frågorna till dig men det verkar som om din adress försvunnit från adressboken på denna datorn. Om du vill kan väl du maila mig så skickar jag frågorna! Kram

2009-10-04 @ 21:34:56
URL: http://holmstorp.bloggagratis.se
Postat av: Karin och Wilma

Vilka bra träningar, härligt att ni åker därifrån med ett leende på läpparna även om det regnar.



Visst är det bra med fumliga hussar i köket...:-) Idag har jag varit påpasslig under köksbordet när vi var hos kompisar med småbarn. Vi hade ett perfekt samförstånd jag och Elisa 6 år. Men matte sa att hon nog tappade köttbullen med flit och att det var bättre att hon höll sig över tallriken och åt... :-(

2009-10-04 @ 22:02:51
URL: http://karinochwilma.bloggagratis.se
Postat av: Lakrits

OJ vad många kanelbullar. Här har det inte blivit en endaste :(



Det händer att dammråttorna försvinner av sig själv - ut genom dörren av vinddraget när man öppnar den om det blåser rejält ute. Annars snurrar de mest runt...



Skojigt att det gick bra både i måndags och igår på träningen. Imorgon kommer jag igen, ska bli kul att ses!

2009-10-04 @ 22:58:31
URL: http://vildhunden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback