Lydnadsträning med...

... BC (Björn & Clara), MB (Margareta & Bell) samt delvis med KO (Karin & Ozzy) sen eftermiddag i Lomma.

Vi började med sittande i grupp... kul att få göra något annorlunda:

Sedan blev det liggande i grupp:

Fria följet var ingen höjdare från början idag, Björn sa att jag & MOR var ute och gick på vars ett håll. Men vi spottade upp oss allt eftersom kontaktmässigt, men vänstersvängar måste mängdtränas och likaså raka sittningar.

Sedan fick jag gå med RB (roliga Björn) och då blev det genast mycket roligare:

Hopp/sitt ställer till problem... jag har svårt för att lämna MOR om inget drar och farten blir i ultrarapid även om det på denna bild ser ut till att gå fotare:

Men sittet blev fint:

För att få upp farten i hoppet ut så fick jag flera gånger bara rusa ut efter bollen som MOR kastade och sedan hoppa på tillbakavägen oxå.

Rutan tar sig, om bara MOR nu kan lära sig att i tid att säga till när jag skall stanna så att jag så småningom kan lära mig det själv. Vilken riktning jag skall gå går inte att ta fel, peka är MOR bra på i alla fall:

Inkallning med ställande kräver mycket mera träning.

Tills nästa gång skall vi jobba hårt med farten i de grenar som kräver det, utan fart blir det inte så jättebra. Får se om "Pipen"  och  "Tuck" (namnet på min nya gröna boll som jag ännu inte fått) kan hjälpa till och fixa detta.

Lite vila & fika måste man oxå ha mellan varven, jag försökte charma mig till en kanelis... men se där fick man tji:

Tusen tack Björn för dagens support både gällande träning och fotograferande :-)

Avslutningsvis hämtades Beck ut ur bilen och vi fick båda springa och busa med Clara i skogen.

Jag är nu en slagen kille så det återstår bara att säga Nattinatti!

Kommentarer
Postat av: Clara

TJENA.

TACK för allt grattis då jag blev klubbmästare i söndags.

Det är så himmla roligt att ligga bredvid och titta på er då ni tränar. Du har verkligen gjort stora framsteg på mindre än två månader.

SITTANDE- och LIGGANDE (då MOR gick o gömde sig)var ju hur bra som helst. Lite extra träning på vändningar i FRIA FÖLJET. RUTAN, APPORTERING o FJÄRREN var ju bara JÄTTEBRA. Lite mer action i INKALLNINGEN och HOPPET så kommer detta att lösa sig.

Det är dessutom kul att se HUSSE i ACTION för det har jag ju aldrig sett tidigare.

Lite jobbigt var det då Husse gick med DIG och att han lånade ut MINA bollar (Ankan)men det fick ju gå det med för jag vet att du ska få en egen.

Lycka nu till med träningen tills vi ses nästa gång.



Clara


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback