Ni bara måste...

... klicka på denna länk till mina favoritbloggare, Maria & Niño.

Oftast skrattar vi så att tårarna rinner, så även ikväll, tror minsann inte att det finns någon annan som skriver mer underhållande:
http://mimio.blogg.se/index.html

Annars vad har hänt här i veckan... inte mycket kan jag påstå.

Lite lydnadsträning för min del men det är något som stör mig för tillfället, jag har svårt att fokusera fullt ut och då blir det inte lika roligt. MOR försöker så gott hon kan... men varken hon, köttbullarna eller "TUCK" lockar som dom borde. Jag hoppas att MOR inte ger upp... jag skall försöka fokusera bättre igen snart.

Idag har vi varit i Lomma på förmiddagen med Margateta & Co. Vi gick en kombinerad rek- & rastningsrunda för att se var vi imorgon skulle kunna genomföra träningen. Det verkade som att bra platser hittades, skall bli spännande att se vad det är för klurigheter vi skall utsättas för imorgon. Imorgon blir sista träningen innan WT:et nästa söndag. MOR har anmält oss i Ökl, verkar lite korkat tycker jag eftersom vi faktiskt hade fått lov att starta i Nkl. Men hon motiverade det hela med att det kan vara bra att ha varit med och se hur det går till och för att se var jag står i mitt kunnande.

När vi var klara i Lomma så styrdes kosan hem till Margareta för det var dax för Beck att friseras lite, för det är alltså snart dags för LILLBRORSAN att springa vänstervarv igen... närmare bestämt nästa helg, Åstorp på lördagen & himmaplan på söndagen.

På lördagen går han ut som nr 4 av 87 anmälda i rasen och på söndagen som nr 2 av 17. Så det gäller alltså för honom att försöka vara så snygg som möjligt. Det tränas en hel del stå här hemma i köket och utomhus och jag tycker det börjar se rätt skapligt ut men han har lite svårt att stå något så när snyggt om inte MOR har något i handen framför hans nos. Tipset att få honom att bara frysa nosen i handflatan verkar det inte som att dom riktigt hinner att testa och få till till dessa utställningar... det får dom träna på mer tills nästa gång.

Just nu ser det ut som så här, (får ta ny bilder på fredag och jämföra om det blivit någon mera förbättring):


Vänstervarvs- & fram & tillbaka springet såg skapligt ut... inget hoppande och så i alla fall. Jag skall i alla fall hålla tassarna för att han får bättre kritik än vad jag fick i mina unga dar, jag hade ju oädelt huvud & lösa tassar.

Förresten imorgon skall vi få hjälp av Stockholms Karin (Wilmas matte) hon skall kasta dummiesar och lägga sök mm, det skall bli jätteroligt att få träffa en bloggkompis till i verkliga livet. Vi skall hämta upp henne i S-storp 9.30 imorgon så det är nog hög tid att krypa till kojs nu.

Hörs imorrn!

Kommentarer
Postat av: Björn & Clara

Tjena

Jo, där har jag varit inne.



Hon måste ha en JÄTTETREVLIG SAMBO för han håller på IFK HÄSSLEHOLM i fotboll.



Jodå hon skriver jättetrevligt. Sånt som andra TÄNKER skriver hon ned.



Walle är nog bara i en liten formsvacka. Den fixar vi på tisdag.



Vi önskar er alla en trevlig fortsättning på söndagen.

Postat av: Mia o Viggo o Vera

Så snygg brorsan är!



Ses på lördag - klä MOR varmt ty där är kallt som 17 i ridhuset!



2009-11-01 @ 18:37:33
Postat av: Karin och Wilma

Tack för idag!



Det var jättetrevligt att få träffa er i verkliga livet, och få följa med på utflykt i skåneland :-)



kramar

2009-11-01 @ 21:06:19
URL: http://karinochwilma.bloggagratis.se
Postat av: Lakrits

Jaså, Brorsan din han är en sån där som åker runt på utställningar. Kan inte påstå att jag avundas honom. Men såklart hoppas jag det går bra när han nu får stå ut med den hemska miljön :=)



Hoppas ni hade en trevlig träning idag! Själv är jag slut efter en jobbig tågresa. Puh. Tacka vet jag skogen. Vi ses imorr'n!



Tass & kram

Lakkan

2009-11-01 @ 23:24:39
URL: http://vildhunden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback