Regnet...

... det bara öste ner... men vad brydde vi oss om det. Nej, vi styrde kosan mot Lomma i alla fall för att möta upp Margareta & Co.

Medans vi väntade gick jag & MOR in på den lilla del av apellplanen som inte var avspärrad inför morgondagenstävlingar och körde lite lydnadsträning, alla tillfälle tas i akt nuförtiden.

Det genomfördes MH-tester oxå idag, så vi kunde inte heller vara på våran vanliga plats i furet. Vi fick alla busa oss in i skogen, det var skönt att få börja med att springa av sig lite innan träningen inleddes.

Idag stod långa dirigeringar & lite svårare markeringar på schemat och till våra mattars stora glädje så lyckades vi väldans bra :-)

Regnet började så klart avta när vi började bege hos mot bilarna... typsikt eller?

Annars har lördagen avlöpt i lugnets tecken. MOR & LILLMATTE skulle på eftermiddagen bara gå och köpa shampo & balsam och så var dom borta i mer än två timmar och ni skall inte tro att dom bara köpt det dom sa att dom skulle! Nej, det är livsfarligt att släppa lös dem själva en dag som denna, dvs efter löning.

Bortskämda som dom sedan är så kunde dom nästa bara sätta sig till bords för att avnjuta en tydligen helt underbart god Laxtournedos med smörstekt babyspenat och rödvinssås. När sedan disken var undanröjd, så bänkade vi oss alla framför dumburken och tittade på en av mina senaste filmer "Cellisten".

Inatt får vi tillbaka timmen vi förlorade i mars och imorgon är det dags för Beck & hans alla syrror att bl a visa upp sina inlärda tricks. Det är nämligen sista valpkurstillfället för dem... oj oj hur skall det gå med Beck uppfostran sedan? 7 månader är Beck nu och jag tycker att jag kunde mycket mer vid hans ålder... eller kanske inte, beror lite på vem man frågar kanske.

Imorgon kommer vi stenhårt att hålla tassar & tummar för flera av våra polare som skall tävla lydnad i Lomma.
LYCKA TILL ALLA!

Kommentarer
Postat av: --> [ En modells liv ] <--

Va najs!



Idag åker jag till WALLANDER INSPELNIG i Ystad! Kolla in min blogg för mer information hur det går för mig mm..

Postat av: Niño

Mmm... mmm...

Laxtournedåååå... jag tycker mouchos om lax!

(o:

Tvåbeningarna har dock icke lämnat något ur sikte på bordet, så jag har inte lyckats sno åt mig något i den vägen sista tiden, tyvärr...

Husse menar att min matte också har ett märkligt beteende på stormarknaderna... hon håller sig INTE till matlistan, då hade det "unnan", nä istället måste matte "vännapåkrukor"... o deeet tar tid.

Hoppas ni har en skön helg, det har vi, trots regnet!

Vov, Vov

Niño

2009-10-25 @ 14:40:58
URL: http://mimio.blogg.se/
Postat av: Karin och Wilma

Gisses, är han redan 7 månader!!! Såg på Ryegate's nya valpar nu på deras blogg. Små små ynkliga flatbebisar. Svårt att tänka sig att de blir de där STORA hundarna sen :-)



Kram

2009-10-25 @ 17:53:04
URL: http://karinochwilma.bloggagratis.se
Postat av: Clara

Tjena

Mitt lydnadshjärta glöder då jag läser att ni tränar lite lydnad då ni inte har annat för er just då. Det gäller att ta alla tillfällen i akt.



Clara

2009-10-25 @ 23:05:53
URL: http://www.clarabella.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback